Pagina 3 van 4
Geplaatst: 26 mei 2009, 17:16
door YamaSam
dit:
graham bell raadt 0.25 aan geloof ik
Geplaatst: 26 mei 2009, 18:13
door Louistje
Oke, zal ik doen!

Geplaatst: 30 mei 2009, 15:02
door Louistje
Mensen,
Ik heb zojuist de zuiger en cilinder weer netjes terug gemonteerd.
Heb dus de zuigerveren en pakkingen vervangen.
Vanochtend gestart, startte eigelijk hartstikke goed. Daarna rustig mee wezen rijden, niet hoog in de toeren geweest. Snel naar de 4 geschakeld en niet harder geweest dan 35 a 40 km/h....
Maar wat gelijk opviel was dat hij ontzettend heet wordt
Dat was normaal nooit zo als ik 40 reed... heel gek.
Ik ben eigelijk bang dat als ik weer ga rijden dat ik misschien wel weer een vast/warmloper kan krijgen.....
Waar kan dit toch zomaar aan liggen. Zou ik misschien wat vetter moeten smeren, is nu namelijk 1:35.
Geplaatst: 30 mei 2009, 18:31
door lespaultje
gewoon doorrijden denk ik, en je moet em niet te ''zwaar'' laten rijden als je rond de 40 rijd in 4, gewoon gemiddelde touren aanhouden(dus maakt niet zo super veel uit als je boven de 40 komt..)
en 1:35 is ruim voldoende denk ik, kan eventueel nog 1:30 proberen
Geplaatst: 30 mei 2009, 18:35
door Louistje
Ja misschien dat ik er nog een klein beetje olie in doe zodat ie ongveer 1 op 30 rijd.
Heb er net nog even mee gereden, zonder demper. Heel even op de 65 a 70 gehad, maar durf dat niet zo lang te zoen...
Toen ik die vastloper kreeg wou de zuiger er echt met moeite door heen, toen heb de wand en zuiger zelf met nat shuurpapier geschuurd. Ging er toen weer heel mooi doorheen, maar kan het dus zo zijn dat als de zuiger ook maar een beetje warm wordt alweer teveel wrijving veroorzaakt waardoor ie zo warm wordt? Of is dit overdreven?
Ook was de bougie eerder altijd mooi koffiebruin. Nu dus grijs (lichtblauwig), komt dat door die hitte? (B7HS trouwens)
Geplaatst: 30 mei 2009, 18:40
door lespaultje
staat je ontsteking goed ?
Geplaatst: 30 mei 2009, 19:05
door Louistje
Geen idee, zal ik straks eens even naar gaan kijken

Geplaatst: 30 mei 2009, 19:08
door lespaultje
trouwens, als ie gewoon rijdt zal het wel goed zitten denk ik
gewoon rustig inrijden, dus eigenlijk gewoon rijden hoe je normaal rijdt, maar geen overtouren of te veel in hoge touren rijden, gewoon tussen hoog en laag in, dat ie dus niet teveel hoeft te doen!
Geplaatst: 30 mei 2009, 19:18
door Louistje
Oke, ik snap wat je bedoelt. Zo rij ik de hele dag al
Dat is nou lekker touren met lekker weer, niet hard jagen door de stad ofzo.... dan kan je niet genieten van de omgeving

Geplaatst: 01 jun 2009, 22:04
door ginofs1
bij het inlopen word de cilinder stukken warmer.
daarom moet je juist rustig aan doen.
een tip boor een paar gatjes in je zuiger voor de smering en koeling.
kijk bij ginos 2ru tuning
Geplaatst: 02 jun 2009, 17:02
door Louistje
Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.
Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?
Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen

Geplaatst: 02 jun 2009, 17:16
door niels16
Louistje schreef:Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.
Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?
Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen

als je een origininele kop op een imi cilinder zet wil het ook nog wel eens te warm worden
Geplaatst: 02 jun 2009, 17:24
door paull
niels16 schreef:Louistje schreef:Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.
Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?
Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen

als je een origininele kop op een imi cilinder zet wil het ook nog wel eens te warm worden

Waarom dat?
Geplaatst: 02 jun 2009, 21:32
door niels16
paull schreef:niels16 schreef:Louistje schreef:Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.
Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?
Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen

als je een origininele kop op een imi cilinder zet wil het ook nog wel eens te warm worden

Waarom dat?
naja tenminste bij mij lopen de koelribben bij mijn imi cilinder anders als bij mijn 2ru
de koelribben op een originele kop lopen dus anders als bij een imi kop wat als fevolg heeft dat lucht er niet optimaal langs stroomt

Geplaatst: 02 jun 2009, 22:48
door wiebo
niels16 schreef:paull schreef:niels16 schreef:Louistje schreef:Heb er nu een aantal dagen mee rond gereden, ca. 150 km. Heb het idee dat de cilinder al minder warm wordt.
Denk wel dat hij weer zal warm lopen als ik weer te lang 70 blijf rijden.
Misschien een brede cilinderkop van JMPB.nl of FS1shop.nl een idee?
Of zo'n graphieten zuiger van FS1shop.nl?
Ik kijk het nu gewoon een tijdje aan, mocht ie ooit nog eens vaker gek doen kan ik het altijd nog aanpassen

als je een origininele kop op een imi cilinder zet wil het ook nog wel eens te warm worden

Waarom dat?
naja tenminste bij mij lopen de koelribben bij mijn imi cilinder anders als bij mijn 2ru
de koelribben op een originele kop lopen dus anders als bij een imi kop wat als fevolg heeft dat lucht er niet optimaal langs stroomt

De 'stand' van de koelribben heeft geen enkele relevantie.