zelf menger
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
mpro09 schreef:wat weet je dat goed
niemand zegt dat je Moet zelf mengen, het is alleen de meest betrouwbare oplossing, als de pomp kapot gaat merk je het gewoon als het telaat is
Oliepompjes van yamaha zijn betrouwbaar, bij een beurt even controleren, verder niks mis mee ze zijn bij mij nooit kapot gegaan.
Maar koop je een brommer waar de oliepomp van afgesloten is zou ik hem niet meer gebruiken, en gewoon zelf gaan mengen 1:40

-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?
waarschijnlijk wordt pompje gesmeerd met de 2takt olie die er doorheen gaat.
Ja en nee, Het mechanisme wordt gesmeerd door je versnellingbak olie, maar waarschijnlijk loopt de plunjer van de pomp droog.
Daarom een oliepompje ook niet meer gebruiken als die door de vorige eigenaar is uitgeschakeld.
koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?
gaatje van je spruitstik dicht maken,en het uitlaat slangetje van de oliepomp op de inlaat van de oliepomp zetten ,en zorgen dat er een beetje olie in het pompje zit

- Triforce
- 2500km gereden
niels16 schreef:koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?
gaatje van je spruitstik dicht maken,en het uitlaat slangetje van de oliepomp op de inlaat van de oliepomp zetten ,en zorgen dat er een beetje olie in het pompje zit
haal hem eraf en je hebt ook nergens last van, zo heb ik het dus bij mijn 2ru blok gedaan
Triforce schreef:niels16 schreef:koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?
haal hem eraf en je hebt ook nergens last van, zo heb ik het dus bij mijn 2ru blok gedaan
ik ook

- Triforce
- 2500km gereden
niels16 schreef:Triforce schreef:niels16 schreef:koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?
ik ook,maar dit kan ook, zelf weten wat hij doet toch
dat is zeker waar, ik geef gewoon een optie die hij zou kunnen doen.