zelf menger

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wat weet je dat goed

niemand zegt dat je Moet zelf mengen, het is alleen de meest betrouwbare oplossing, als de pomp kapot gaat merk je het gewoon als het telaat is
robertehendriks

Bericht door robertehendriks »

mpro09 schreef:wat weet je dat goed

niemand zegt dat je Moet zelf mengen, het is alleen de meest betrouwbare oplossing, als de pomp kapot gaat merk je het gewoon als het telaat is

Oliepompjes van yamaha zijn betrouwbaar, bij een beurt even controleren, verder niks mis mee ze zijn bij mij nooit kapot gegaan.
Maar koop je een brommer waar de oliepomp van afgesloten is zou ik hem niet meer gebruiken, en gewoon zelf gaan mengen 1:40 :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

klopt idd, ik heb ook nog geen kapotte gezien, maar als het wel kapot gaat of de leiding zit verstop of wat dan ook ben je gewoon de sjaak :P
robertehendriks

mpro09 schreef:klopt idd, ik heb ook nog geen kapotte gezien, maar als het wel kapot gaat of de leiding zit verstop of wat dan ook ben je gewoon de sjaak :P

Dat is met alles zo :wink:
smetpieter
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door smetpieter »

ik dan zal ik maar zelf mengen ik hebecht geen zin om een blok om zeep te helpen
dus zelf mengen 1:40 ik ok he ga dat dan doen

thanks pieter
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Zo ziet mijn zelf menger eruit
Afbeelding
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?

waarschijnlijk wordt pompje gesmeerd met de 2takt olie die er doorheen gaat.
robertehendriks

Jeti schreef:Zo ziet mijn zelf menger eruit
Afbeelding

Schudden voor gebruik !!! :wink:
robertehendriks

koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?

Ja en nee, Het mechanisme wordt gesmeerd door je versnellingbak olie, maar waarschijnlijk loopt de plunjer van de pomp droog.
Daarom een oliepompje ook niet meer gebruiken als die door de vorige eigenaar is uitgeschakeld.
niels16

Bericht door niels16 »

koppel schreef:wat ik mij afvraag; zou het pompje naar z'n grootje gaan als ie wel meedraait terwijl je met mengsmering rijdt?

gaatje van je spruitstik dicht maken,en het uitlaat slangetje van de oliepomp op de inlaat van de oliepomp zetten ,en zorgen dat er een beetje olie in het pompje zit :wink:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

niels16 schreef:

gaatje van je spruitstik dicht maken,en het uitlaat slangetje van de oliepomp op de inlaat van de oliepomp zetten ,en zorgen dat er een beetje olie in het pompje zit :wink:

haal hem eraf en je hebt ook nergens last van, zo heb ik het dus bij mijn 2ru blok gedaan
niels16

Bericht door niels16 »

Triforce schreef:
niels16 schreef:

haal hem eraf en je hebt ook nergens last van, zo heb ik het dus bij mijn 2ru blok gedaan

ik ook :wink: ,maar dit kan ook, zelf weten wat hij doet toch :!:
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

niels16 schreef:
Triforce schreef:
niels16 schreef:

ik ook :wink: ,maar dit kan ook, zelf weten wat hij doet toch :!:

dat is zeker waar, ik geef gewoon een optie die hij zou kunnen doen.
niels16

Bericht door niels16 »

ik ook :lol:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

robertehendriks schreef:
Jeti schreef:Zo ziet mijn zelf menger eruit
Afbeelding

Schudden voor gebruik !!! :wink:

ik heb dezelfde
Plaats reactie