Pagina 3 van 3

Geplaatst: 23 dec 2009, 15:07
door Roberto.B
een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud

Geplaatst: 23 dec 2009, 16:05
door Frederik
Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud

vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
een schijfrem blokkeert vrij snel, waarom hebben ze anders ABS uitgevonden?

Geplaatst: 23 dec 2009, 16:54
door Monkeymadness
ABS is niet standaard als je een schijfrem hebt...

ABS is een hulpmiddel om toch te stoppen als je voorwiel blokkeert door bv sneeuw/ijzel/zware regenval.

En ik blijf erbij dat m'n 4 zuigerklauw en 190mm remschijf jullie Rommelremmetjes er allemaal uitremt...

Geplaatst: 23 dec 2009, 17:36
door Jeti
nieknatuurlijk schreef:maar tog... beter goed spul dan goedkoop spul :wink:

Voor sommige mensen gaat dit niet op. En die rijden op een scooter. :roll:

Geplaatst: 23 dec 2009, 17:50
door Roberto.B
Frederik schreef:
Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud

vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
een schijfrem blokkeert vrij snel, waarom hebben ze anders ABS uitgevonden?


ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto

Geplaatst: 23 dec 2009, 18:03
door Monkeymadness
en trommelremmen van een auto zijn ook hydraulisch bediend, met wielremcilinders. En die moet je meestal vaker vervangen dan de remvoering!

Geplaatst: 23 dec 2009, 18:06
door rise and shine
Roberto.B schreef:
Frederik schreef:
Roberto.B schreef:een trommelrem kan blokkeren en schifremmen doen dat eigenlijk nooit
en schijfremmen zijn makkelijker in onderhoud

vervang het woord schijfrem in trommelrem en het woord trommelrem in schijfrem, en dan heb je volgens mij gelijk
trommelrem is volgens mij onderhoudsvriendelijker, veel minder onderdelen (in vergelijking met de rempomp van een schijfrem), en de remolie van een schijfrem is bijtend, het vreet je lak er snel af
een schijfrem blokkeert vrij snel, waarom hebben ze anders ABS uitgevonden?


ik dacht meer aan de trommelrem van een auto die heeft veel meer onderdelen dan een schifrem van een auto


Een trommel rem is juist niet onvriendelijker omdat de 'remstof' zich ophoopt in de trommel. Bij een schijfrem waait dat naar de grote jachtvelden 8) Dus als je de trommelrem wilt schoon maken moet je iets meer doen dan even de klauw lostrekken!

Geplaatst: 23 dec 2009, 19:13
door nieknatuurlijk
hoe vaak maak je nou een trommelrem schoon???

Geplaatst: 23 dec 2009, 19:59
door geo
nieknatuurlijk schreef:hoe vaak maak je nou een trommelrem schoon???

alleen als je de schoenen vervangt.

Geplaatst: 23 dec 2009, 20:01
door rise and shine
In de garage waar ik werk (motorfietsen dan) worden de remmen bij elke beurd schoon gemaakt hoor.

Geplaatst: 24 dec 2009, 15:20
door Zwepper
mijn eigen ervaring is als je schijfrem werkt heb je een geweldige rem !
maar wat een gekut om dat spul goed te krijgen, niks voor mij.
Heb er zelf een gehad alles geheel vernieuwd maar remmen deed die niet, toen maar verkocht een een trommel vork met wiel gekocht en dat remt nog steeds perfect!
Maar mijn maat heeft ook nog een fs1 gehad met een schijfrem maar dat remt wel echt goed je staat gelijk stil :lol: