Pagina 3 van 4
Geplaatst: 04 feb 2010, 12:57
door NIX
De zuiger zit altijd erg vast in de klauw. Vaak zit er veel coorosie in de groef van de O-ring waardoor de zuiger echt kelm komt te zitten en na remmen niet meer trugkomt. De enige manier om de zuiger eruit te krijgen is aansluiten op een rempomp en dan eruit knijpen. Daarna kun je de O-ring eruit halen en de groef schoonmaken. Als de zuiger niet geroest is dan kun je die weer opnieuw gebruiken, maar er zijn revisiesets in de handel. Meestal is de 1e O- ring die alleen het vuil tegenhoudt helemaal kapot. 1 Tip: gebruik geen olie of vet op de rubberdelen. Deze zwellen en worden dik en zijn niet meer bruikbaar.
Ik denk ook dat de klauw niet meer om de ophanging kan draaien. Kijk of de klauw van de pen wil. Als dat lukt, deze schoonmaken/ontroesten en flink invetten.
Geplaatst: 04 feb 2010, 14:11
door YamaSam
dat laatste zinnetje maakt álles voor een degelijke werking van dit spul

Geplaatst: 04 feb 2010, 15:09
door beniot
nu heb ik alles proper ineen gestoken , dot 4 ingedaan , maar als ik de hendel van de rempomp induw dan wordt er helemaal geen vloeistof door de kabel gespoten , er gebeurt gewoon niets

... ik denk niet dat hij verstopt is want ik heb al een paar keer met de compressor in die 2 gaatjes van het pompje geblazen.
Geplaatst: 04 feb 2010, 16:06
door koppel
die remklauw ziet er wel erg "vergaan" uit....................als het hardchroom van de zuiger afbladdert is het eigenlijk niet veel meer
het op druk brengen van zo'n remsysteem is vaak gedoe, zelf ben ik ook op zoek naar een stuk gereedschap waarmee je of het systeem vanaf de ontluchtingsnippel op de klauw volzuigt, of vanaf het reservoir voldrukt naar beneden toe.
met heen en weer gaan van de remhendel red je het niet
een langzame methode is reservoir tot max vullen, nippel beneden helemaal open of zelfs eruit, en dan langzaam naar beneden zakken (zonder pompen met de hendel) met de vloeistof, kan soms heel lang duren
Geplaatst: 04 feb 2010, 16:22
door NIX
Ik heb remleidingen wel eens voor montage eerst volgezogen omdat ze anders echt niet wilden ontluchten. Slecht voor je tanden. En als je je klauw op de leiding weet af te sluiten kun je de ontluchtingsnippel iets losdraaien en met een vetspuit volpompen. Wel de O-ringen daarna snel en goed reinigen.
Geplaatst: 04 feb 2010, 16:24
door Twowheeler
Trommel remmen 4 laif
Geplaatst: 04 feb 2010, 16:30
door nieknatuurlijk
Twowheeler schreef:Trommel remmen 4 laif
Geplaatst: 04 feb 2010, 22:51
door fs-ael
nieknatuurlijk schreef:Twowheeler schreef:Trommel remmen 4 laif
rond de 100 kmh ben je af en toe erg blij met je schijfrem

en stoppies maken is

Geplaatst: 07 feb 2010, 11:30
door beniot
Ok , ik heb alles gemonteerd dot 4 bovenaan in het bakje gedaan en het bakje dichtgezwierd. Ik heb binnen ergens een machientje liggen om borstvoeding uit een borst te zuigen

(zuigt zeer goed) Als ik het nippeltje beneden aan de schijfrem losdraai en het zuigdarmpje op die nippel laat zuigen zal de remvloeistof dan tot beneden in de schijfrem lopen?
Geplaatst: 07 feb 2010, 11:48
door koppel
wel het machientje even reinigen voordat deze weer aan de borst wordt gezet

Geplaatst: 07 feb 2010, 11:50
door nieknatuurlijk
hier staat het als het goed is:
http://www.fs1forum.com/PDF/Yamaha%20FS ... Manual.pdf
duurt wel ff voordat het geladen is
staat onder trommel rem.
Geplaatst: 07 feb 2010, 13:18
door Niels
fs-ael schreef:nieknatuurlijk schreef:Twowheeler schreef:Trommel remmen 4 laif
rond de 100 kmh ben je af en toe erg blij met je schijfrem

en stoppies maken is

Onder de 100 kmh ook
Ik was héél erg blij met m'n schijfrem in Zwitserland

Geplaatst: 07 feb 2010, 13:40
door Tombo
Ah jong, gewoon op de motor remmen

Geplaatst: 07 feb 2010, 13:42
door Triforce
Tombo schreef:Ah jong, gewoon op de motor remmen

Als je 100 rijdt gewoon in zijn 1ste versnelling zetten en dan de koppeling laten schieten

Geplaatst: 07 feb 2010, 13:49
door marco
Tombo schreef:Ah jong, gewoon op de motor remmen

We zitten hier niet in Ras al-Khaimah.