Pagina 3 van 4
Geplaatst: 14 apr 2010, 21:35
door degoelaman
ginofs1 schreef:degoelaman schreef:Hangt toch ook van de expansie af?
Want als je je inlaat laat openen als de spoelers nog open zijn moet je wel zorgen dat er dan een sterke onderdruk heerst in de cilinder.
niet echt
O, oke. Dat dacht ik

Geplaatst: 15 apr 2010, 08:32
door Tombo
ginofs1 schreef:130 gr ?
het heeft allemaal met je spoel en uitlaat poorten te maken.
dus bij elke cilinder type weer anders.
al je voor max. gaat
Hun zeggen ook, het zijn richtwaardes gebaseerd op ervaring (en ik denk dat je best mag aannemen dat die ervaring van hun wel goed is

). Het optimale resultaat haal je op de testbank
Geplaatst: 15 apr 2010, 17:45
door ginofs1
Tombo schreef:ginofs1 schreef:130 gr ?
het heeft allemaal met je spoel en uitlaat poorten te maken.
dus bij elke cilinder type weer anders.
al je voor max. gaat
Hun zeggen ook, het zijn richtwaardes gebaseerd op ervaring Het optimale resultaat haal je op de testbank
pffff.
bij onze brommers en ook de kr### sluit de spoeler 130gr voor het bovenst punt.
een standaard schijf opent dus al op 130 gr,
je kan je schijf iets eerder laten openen en wel een paar graden.

.
de tijd dat je hem open laat is bepalend voor het rij gedrag.
regel is meer toeren langer open.
de 180gr is een snelle fs1 schijf, maak je meer toeren dan kan hij een paar gr langer open blijven

.
dus bij 130 gr open IS STANDARD, TSSSSS. (en ik denk dat je best mag aannemen dat die ervaring van hun wel goed is

).
en dan kan je dus nog gaan tjoenen
leuk om te weten, in Haarlem zit een prof kr### race team.
ben daar een paar jaar geleden geweest om ervaring uit te wisselen.
betreft de schijfjes zaten we dicht bij elkaar

Geplaatst: 15 apr 2010, 17:47
door mpro09
ze hebben het daar over 130 voor bdp en 70 na, das dus 200graden.
niet 130graden intotaal

Geplaatst: 15 apr 2010, 18:00
door ginofs1
mpro09 schreef:ze hebben het daar over 130 voor bdp en 70 na, das dus 200graden.
niet 130graden intotaal

dat zeg ik .
de poorten sluiten 130gr voor het bdp
en een duur van 200gr haalt zeer hoge toeren maar neemt bij lage rpm voor geen meter op.
is niet voor de sprint maar voor de top, dus geen straat gebruik
Geplaatst: 15 apr 2010, 18:12
door Tombo
Ik zeg toch ook niet dat je het moet doen

Het was alleen maar als tip. Mss boeken sommige mensen met die timingen er wel hele goede resultaten mee, weet jij veel
Dat de schijf(timing) van een FS1 niet voor maximaal vermogen is, is nogal logisch

anders valt er niet mee te rijden

Geplaatst: 15 apr 2010, 18:25
door Triforce
Ik heb bij mijn 2RU blok een aangepaste snelle schijf erin zitten, deze opent iets eerder en volgens mij sloot hij ook iets later, maar dit was een positief effect, ik kon makkelijker hogere toeren halen en hij was zelfs zuiniger in gebruik geworden

en hij was vanaf onderin ook een stuk sterker geworden, ik heb uit mijn hoofd 8 graden van de inlaat kant en 5 graden bij de uitlaat kant.
reed met een fs1 en 1z beide 40mm boring echt heel erg prettig!
Geplaatst: 25 apr 2010, 17:03
door jan-lommaert
Ik sta op het punt mijn schijf bij te werken, nu vraag ik mij af welke schijftimingen het meest geschikt zijn voor mij.
Ik rijd met een originele fs1 cilinder, snelle pijp en 16mm carburateur.
Kan ik mijn schijf het best laten openen meteen na het odp of beter een paar graden later?
Waneer hij terug sluit, daar hoef ik denk ik niets aan te veranderen. (hij sluit op bdp)
Momenteel opent de schijf zich waneer de zijspoelers juist gesloten zijn.
alvast bedankt
Geplaatst: 25 apr 2010, 20:40
door Triforce
jan-lommaert schreef:Ik sta op het punt mijn schijf bij te werken, nu vraag ik mij af welke schijftimingen het meest geschikt zijn voor mij.
Ik rijd met een originele fs1 cilinder, snelle pijp en 16mm carburateur.
Kan ik mijn schijf het best laten openen meteen na het odp of beter een paar graden later?
Waneer hij terug sluit, daar hoef ik denk ik niets aan te veranderen. (hij sluit op bdp)
Momenteel opent de schijf zich waneer de zijspoelers juist gesloten zijn.
alvast bedankt
ik zou hem maken zoals de ori orginele schijf, dan zit je veel beter dan dat je hem hebt aan gepast.
Geplaatst: 25 apr 2010, 21:44
door jan-lommaert
Triforce schreef:jan-lommaert schreef:Ik sta op het punt mijn schijf bij te werken, nu vraag ik mij af welke schijftimingen het meest geschikt zijn voor mij.
Ik rijd met een originele fs1 cilinder, snelle pijp en 16mm carburateur.
Kan ik mijn schijf het best laten openen meteen na het odp of beter een paar graden later?
Waneer hij terug sluit, daar hoef ik denk ik niets aan te veranderen. (hij sluit op bdp)
Momenteel opent de schijf zich waneer de zijspoelers juist gesloten zijn.
alvast bedankt
ik zou hem maken zoals de ori orginele schijf, dan zit je veel beter dan dat je hem hebt aan gepast.
Kan er mij iemand zeggen welke hoe deze er uitziet. (kwa graden)
Dus vanaf wanneer deze opent en wanneer deze sluit.
Het zou me veel voorthelpen.
mvg
Geplaatst: 25 apr 2010, 22:51
door Triforce
Geplaatst: 25 apr 2010, 23:14
door jan-lommaert
Ok bedankt
Ik had deze foto al gevonden maar ik wist niet welk de oorspronkelijke timingen van die schijf waren, maar deze zullen wel hetzelfde zijn als degene die op mijn brommer zit.
mvg
Geplaatst: 24 mei 2010, 14:21
door Twowheeler
wat is nou het effect van een snelle schijf op een cillinder?
werkt hij ook icm een f5b?
want heb volgens mij wel eens ergens een uitleg van nix gelezen dat het bij een f5b niet zoveel verschil maakt?
het is eigenlijk best een ingewikkeld onderdeel als je er wat meer over uitzoekt qua timing
wordt hij ook onzuiniger?
Geplaatst: 24 mei 2010, 15:45
door Wimmel O
Twowheeler schreef:wat is nou het effect van een snelle schijf op een cillinder?
werkt hij ook icm een f5b?
want heb volgens mij wel eens ergens een uitleg van nix gelezen dat het bij een f5b niet zoveel verschil maakt?
het is eigenlijk best een ingewikkeld onderdeel als je er wat meer over uitzoekt qua timing
wordt hij ook onzuiniger?
je hebt veel meer brandstof toevoer naar je cilinder dus dat ie meer gaat zuipen lijkt me zo goed als zeker. Als je een echte toerenmaken zoals een z1 of ori fs1 cilinder hebt dan is het wel zinnig om een snelle schijf te plaatsen, F5B weet ik zo niet
Geplaatst: 24 mei 2010, 22:38
door Twowheeler
Ja zoiets begreep ik ook uit de uitleg van Gino hierboven
maar bij een f5b moet het vermogen natuurlijk redelijk vroeg vrijkomen.
Dus dan is eerder sluiten wel goed?