doorgaans zijn die goedkope immi's troep, soms valt het mee, ligt waarschijnlijk aan de dag, de desbetreffende arbeider en de mal die ze gebruiken.
de enigste niet originele cylinders die ik vertrouw zijn de alu athena of de Z1 van Zeta, dat zijn snelle jongens.
Voor langzaam werk is zoals Nix zegt is een ori yamaha cylinder het beste, wel of niet opgeboord indien noodzakelijk.
Als alternatief gaf ik nog de goedkope immi's van fs1parts, omdat deze professioneel opnieuw geboord zijn met de juiste zuiger, nadat ik steeds warmlopers kreeg met het eerste exemplaar die na meten inderdaad zo krom als een hoepel bleek te zijn.
Ik ben een soort proefkonijn en testpiloot voor desbetreffende onderneming, krijg daar gratis vervangingsonderdelen voor terug.
moeilijk te vinden denk ik, mensen doen ze niet snel weg
de immi van fs1parts is wel goed, nageboord door Leertouwer en voorzien van passende zuiger met 0,05 mm speling, een haartje meer dan normaal, loopt lekker met veel kracht onderin
Op MP, beurzen en soms op rommelmarkten kom je ze regelmatig tegen. Gewoon eentje met een flinke kras erin kopen. Als er maar niet een gevijld is ofzo. Een afgebroken koelribje mag je ook voor lief nemen. Een F5B wel erst even op originaliteit beoordelen en bij ale cilinder even zien dat ze niet al opgeboord zijn. Je wil er eentje die je nog tot maximaal 41mm kunt boren.
Dat heb ik al gezegd en is in elke folder te vinden. 40mm is standaard. elke overmaat is 0,25mm groter tot 4e overmaat. Een versleten 4e overmaat is leuk om naar 43mm te boren als 60cc. Alleen ga je dan juist weer hard.
Verder zijn indicaties dat je met een ori F5B te maken hebt de tatto in de nek en tum 178 aan de rechterkant. Letter moeten links en rechts goedom staan en niet ondersteboven. De andere cilinders zijn er bij mijn weten niet als imitatie.
ff een mailtje sturen en dag later in huis, niks opboren of uithonen, uitpakken en monteren en rijden, in 30 minuten klaar.
en voor alle duidelijkheid; ik heb geen aandelen danwel andere eventuele zakelijke belangen in deze firma, heb uiteindelijk wel drie van deze setjes in huis aangezien ze lekker lopen en niet duur zijn.
Wij kopen ook immies .
KIJken ze goed na ,modificeren ze dus en lopen best zeer goed .(en hard)
Verwacht er geen wonderen van,maar hebben ze gehad van min. 4000km
Goed voor minstens een hele zomer lang.
voor rond de 50euro mag je dan niets meer verwachten.
(en je kan je er ook nog op uitleven, aanpassen (ik zeg niet opvoeren )als ze versleten zijn.
Tot de zooi vastloopt,en begin je weer opnieuw.
koppel schreef:je kan ook het setje bij fs1parts bestellen...
ff een mailtje sturen en dag later in huis, niks opboren of uithonen, uitpakken en monteren en rijden, in 30 minuten klaar.
en voor alle duidelijkheid; ik heb geen aandelen danwel andere eventuele zakelijke belangen in deze firma, heb uiteindelijk wel drie van deze setjes in huis aangezien ze lekker lopen en niet duur zijn.