Pagina 3 van 4
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:53
door mpro09
voorontsteking moet gewoon op 1.8 niks meer een niks minder
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:53
door Twowheeler
Laars schreef:Laars schreef:Witte bougie kan duiden op een te vroege ontsteking.
Misschien een domme vraag maar...
Als je de ontsteking dan later wil zetten gaat hij dan van bv 1,8 naar 1,9 mm of van 1,8 naar 1,7 mm voor BDP
Volgens mij wordt hij van een te vroege ontsteking ook te heet
in combinatie met de voorontsteking later zetten???
later is kleiner afstand

dus 1,7 is later dan 1,8mm
vrij logisch toch

nu zeg je waarschijnlijk "oh ja idd

"
Geplaatst: 08 jun 2010, 20:54
door rise and shine
Twowheeler schreef:Kuiltje hoort erin, daar draait de zuiger om als ze hem maken.
Dat is niet correct, als je nog ff door rijd heb je een gat in je zuiger, heb ik ooit ook gehad, weet ff niet meer waar het aan lag
Geplaatst: 08 jun 2010, 21:00
door Laars
Twowheeler schreef:Laars schreef:Laars schreef:Witte bougie kan duiden op een te vroege ontsteking.
Misschien een domme vraag maar...
Als je de ontsteking dan later wil zetten gaat hij dan van bv 1,8 naar 1,9 mm of van 1,8 naar 1,7 mm voor BDP
Volgens mij wordt hij van een te vroege ontsteking ook te heet
in combinatie met de voorontsteking later zetten???
later is kleiner afstand

dus 1,7 is later dan 1,8mm
vrij logisch toch

nu zeg je waarschijnlijk "oh ja idd

"
ohja idd

Geplaatst: 08 jun 2010, 21:05
door Twowheeler
rise and shine schreef:Twowheeler schreef:Kuiltje hoort erin, daar draait de zuiger om als ze hem maken.
Dat is niet correct, als je nog ff door rijd heb je een gat in je zuiger, heb ik ooit ook gehad, weet ff niet meer waar het aan lag
oh ja zie het nu ook. Ik dacht dat het zo'n fabricage gaatje was. Keek niet goed naar de foto
hoe stond je ontsteking?
Denk dat dat de oorzaak was van dit alles

Geplaatst: 08 jun 2010, 21:05
door Twowheeler
Geplaatst: 08 jun 2010, 21:07
door Laars
Twowheeler schreef:rise and shine schreef:Twowheeler schreef:Kuiltje hoort erin, daar draait de zuiger om als ze hem maken.
Dat is niet correct, als je nog ff door rijd heb je een gat in je zuiger, heb ik ooit ook gehad, weet ff niet meer waar het aan lag
oh ja zie het nu ook. Ik dacht dat het zo'n fabricage gaatje was. Keek niet goed naar de foto

hoe stond je ontsteking?
Denk dat dat de oorzaak was van dit alles

Omdat en de cilinder erg heet werd en er geen noemenswaardige top gehaald kon worden en de bougie redelijk wit is denk ik ook de ontsteking met een grotere sproeier.
Zou de zuiger nog te gebruiken zijn met dat putje?
Geplaatst: 08 jun 2010, 21:10
door rise and shine
bel anders ff de bezem wagen dan lossen we het later op

Geplaatst: 08 jun 2010, 21:12
door ginofs1
bougie moet een b8 zijn.
je moet een grotere sproeier , en de carb goed afstellen.
ontsteking op 1,8 laten.
en rustig aan doen voor de eerste 500 km
Geplaatst: 08 jun 2010, 21:12
door Twowheeler
En doe die bougie van die rd50 erin. Die staat zeker goed afgesteld

Geplaatst: 08 jun 2010, 21:31
door Laars
Geplaatst: 08 jun 2010, 21:38
door rob-w-c
HE JOHAN IK ZOU TOCH MAAR ZO'N TEMPERATUUR METER NEMEN KAN JE GEWOON STOPPEN BIJ 115 GRADEN

Geplaatst: 08 jun 2010, 22:23
door Laars
rob-w-c schreef:HE JOHAN IK ZOU TOCH MAAR ZO'N TEMPERATUUR METER NEMEN KAN JE GEWOON STOPPEN BIJ 115 GRADEN

Waar kan je die kopen dan???

Geplaatst: 08 jun 2010, 22:24
door Laars
ginofs1 schreef:bougie moet een b8 zijn.
je moet een grotere sproeier , en de carb goed afstellen.
ontsteking op 1,8 laten.
en rustig aan doen voor de eerste 500 km
B8 zit er in
Ga zeker een grotere sproeier zetten
Zou de zuiger nog te gebruiken zijn met dat putje (hij is niet door en door.
Geplaatst: 08 jun 2010, 22:42
door NIX
Nee, die zuiger is warmgelopen. Koop een nieuwe. Mogelijk moet je de cilinder even opfrissen met een hoon. Je hebt enorm veel compressie met dat kopje. dat en de lage toeren met volgas hebben de temperatuur enorm opgejaagd. Ik durf niet te zeggen of dat kuiltje komt voorontsteking of een te hete bougie of dat het erin hoort. Meestal zijn dat soort kuiltjes niet zo mooi rond en precies op het midden. As deze motor gepingeld had, zou je dat zeker gehoord hebben. Alsof er met een hamer op je blokje geramd wordt.