Pagina 3 van 7

Geplaatst: 15 dec 2010, 13:15
door Twowheeler
NIX schreef:
Twowheeler schreef:Waarom zijn ferraris vaak rood als die kleur voor meisjes is?
Net als een chevrolet corvette ook vaak rood is.


Omdat ze er zijn om meiden te versieren. Meer niet.

Zo werkt het ook bij een 2ru :P
Maar denk dat ze op bijna elke oud hok wel achterop mee willen rijden.

Geplaatst: 15 dec 2010, 13:49
door Camiel
:baas:

en iedereen wil maar al te graag een 2ru ontsteking hebben om die door gino te laten tunen...

Dus door de 2RU af te kraken gooi je je eigen ruiten in ;)
:lol: :lol:

Geplaatst: 15 dec 2010, 14:20
door Jeti
Camiel schreef::baas:

en iedereen wil maar al te graag een 2ru ontsteking hebben om die door gino te laten tunen...

Dus door de 2RU af te kraken gooi je je eigen ruiten in ;)
:lol: :lol:

Dat is geen eigen keus, dat komt door Honda.. :P
Gino wilde liever ook gewone (en RD), want daar is gewoon veel meer van te vinden :P

Ik ga ook voor de zwarte als mooiste.

Geplaatst: 15 dec 2010, 14:24
door Camiel
Twowheeler schreef:
NIX schreef:
Twowheeler schreef:Waarom zijn ferraris vaak rood als die kleur voor meisjes is?
Net als een chevrolet corvette ook vaak rood is.


Omdat ze er zijn om meiden te versieren. Meer niet.

Zo werkt het ook bij een 2ru :P
Maar denk dat ze op bijna elke oud hok wel achterop mee willen rijden.


niet op de M. :P :P dies ouder dan 2ru'tje :P

maar zit niet lekker xD

Geplaatst: 15 dec 2010, 14:41
door fs1man
tuurlijk is een 2ru een fs1 net als de kermis en de sherif maar het is geen jappaner dat is alles.
een gs is wel een echte fs1 uit japan, de sherif en kermis weet ik niet of die uit japan komen.
Vergelijk het een beetje met auto,s jappanners hebben net wat meer disipline dan fransen.
Nix gaf het ook al aan dat het metaal van het blok minder van kwaliteit is dan van de japanse fs1.
voor het frame telt hetzelfde de fransen gebruiken in procenten meer shroot in hun metaal dan bijv.de duitsers en de japaners.
vandaar dat op papier een 2 ru de mindere is van de japanse fs1, dat vond je ook terug in de prijs een 3e9 met trommelrem was 1799 gulden, een 2ru was slechts 1200 gulden, dat zit niet alleen in lagere transportkosten.

Geplaatst: 15 dec 2010, 14:50
door Jens36
Rood for life 8) Valt beter op dan het ietwat 'normalere' blauw.
Wel grappig dat iedereen gewoon opde kleur van zen eigen 2RU stemt... wat logish is :lol:

En ik kan er ook niet tegen als mensen zeggen dat een 2RU geen echte FS1 is...
Maarja weetje...volgens kreidler/zündapp fans is de gehele FS1 geen oldtimer...

Voor mij is het duidelijk... alle bromfietsen van 1986 of ouder zijn nu oldtimer.
En alle Yamaha's die met de naam FS1 zijn verkocht zijn een yamaha FS1... punt :!: :lol:

Geplaatst: 15 dec 2010, 15:34
door Camiel
jensje36 schreef:Rood for life 8) Valt beter op dan het ietwat 'normalere' blauw.
Wel grappig dat iedereen gewoon opde kleur van zen eigen 2RU stemt... wat logish is :lol:

Anders zou ik hem ook niet kopen, als ik rode wil omdat ik die mooier vind, ga ik geen blauwe kopen hè xD

En ik kan er ook niet tegen als mensen zeggen dat een 2RU geen echte FS1 is...
Maarja weetje...volgens kreidler/zündapp fans is de gehele FS1 geen oldtimer...

Die venten moeten niet zeiken :P

Voor mij is het duidelijk... alle bromfietsen van 1986 of ouder zijn nu oldtimer.

De 2RU wordt vanaf 2011 25 jaar :D dus dan ga ik hem pas rijden want dan kan hij als oldtimer in verzekering

En alle Yamaha's die met de naam FS1 zijn verkocht zijn een yamaha FS1... punt :!: :lol:

Geplaatst: 15 dec 2010, 16:37
door Swizzer
ben dan net eigenaar van mijn mooie blauwe 2RU, maar zat erover te denken om die rood te maken.
Ben er nog niet uit.
Rood met een wit kruis misschien? :lol:

Geplaatst: 15 dec 2010, 16:38
door Twowheeler
Dan wel boven op de tank :baas:

Geplaatst: 15 dec 2010, 16:43
door marco
Jammer dat er op een 2ru zn achterlijk groot luchtfilter zit dat ziet er niet uit.

Geplaatst: 15 dec 2010, 16:55
door Swizzer
Vindt ik juist superwijs staan.
Leuk hoor al die smaken en meningen.
Lekker 'kleurrijk'

Geplaatst: 15 dec 2010, 17:01
door Camiel
Swizzer schreef:ben dan net eigenaar van mijn mooie blauwe 2RU, maar zat erover te denken om die rood te maken.
Ben er nog niet uit.
Rood met een wit kruis misschien? :lol:


Wit kruis?? :P :P :twisted: :twisted:

Afbeelding


nene ik snap je bedoeling ;)

Zal vast leuk staan ;)

Geplaatst: 15 dec 2010, 17:30
door Wimmel O
joscabrio schreef:tuurlijk is een 2ru een fs1 net als de kermis en de sherif maar het is geen jappaner dat is alles.
een gs is wel een echte fs1 uit japan, de sherif en kermis weet ik niet of die uit japan komen.
Vergelijk het een beetje met auto,s jappanners hebben net wat meer disipline dan fransen.
Nix gaf het ook al aan dat het metaal van het blok minder van kwaliteit is dan van de japanse fs1.
voor het frame telt hetzelfde de fransen gebruiken in procenten meer shroot in hun metaal dan bijv.de duitsers en de japaners.
vandaar dat op papier een 2 ru de mindere is van de japanse fs1, dat vond je ook terug in de prijs een 3e9 met trommelrem was 1799 gulden, een 2ru was slechts 1200 gulden, dat zit niet alleen in lagere transportkosten.


was die mbk-fabriek niet slechts assemblage?

Geplaatst: 15 dec 2010, 17:43
door NIX
Twowheeler schreef:
NIX schreef:
Twowheeler schreef:Waarom zijn ferraris vaak rood als die kleur voor meisjes is?
Net als een chevrolet corvette ook vaak rood is.


Omdat ze er zijn om meiden te versieren. Meer niet.

Zo werkt het ook bij een 2ru :P
Maar denk dat ze op bijna elke oud hok wel achterop mee willen rijden.


Inderdaad. Op een ferrari werkt het, op een 2RU niet.

Geplaatst: 15 dec 2010, 17:44
door fs1man
De Yamaha FS1 is een bromfiets van het merk Yamaha. De FS1 kwam in 1969 op de markt. Opvallend was dat het frame in de kleur van de brommer gespoten was. De tank was vormgegeven met witte flanken. Het uiterlijk en bouw van de FS1 was die van een (kleine) motorfiets, berekend op een snelheid van 90 km/h: het frame werd ook gebruikt voor andere motorfietsen.

In 1970 werden er ongeveer 6500 stuks verkocht, het jaar daarop meer dan 8000.

In de jaren tachtig was de FS1 niet langer een topper op de markt doordat de concurrentie (zoals de Honda MB en Honda MT ) toenam. De FS1 bleef in Nederland leverbaar tot 1983. In 1987 maakte de FS1 met trommelrem een korte comeback. De Franse MBK-fabriek (overgenomen in 1985 door Yamaha) maakte tot 1990 nog het model voor een prijs van NLG 1200,- (~EUR 550).

Anno 2009 is de FS1 in Japan nog steeds in productie, technisch zijn er wel wijzigingen gedaan vanuit het milieu-oogpunt. De huidige modellen hebben namelijk qua uiterlijk nagenoeg hetzelfde blok, zij het dat dit tegenwoordig 4-takt is. De liefhebbers van de Yamaha FS1 vinden het 4-takt blok maar niks, net zoals scooters.

Fs1 nog steeds in produktie :shock: