Pagina 3 van 3
					
				
				Geplaatst: 16 apr 2011, 19:57
				door golddigger
				Ik weet echt niet meer wat er mis is met de brommer,... 

 dus daarom en duidelijke opsomming van alles.
Bougie is mooi koffie bruin en vonkt goed, ontsteking staat juist en benzine loopt goed door.
ik weet niet wat er gewijzigd is aan de brommer.  Hij reed al niet goed meer toen ik hem kocht.
het is een 50 cc met een 12 mm carbu met 89sproeier en 16 mm spruitstuk. 
De tandwielverhouding is 11-43.
uitlaat is een onderligende met afneembare bocht.
En het probleem is dat ik niet volle gas kan geven om op te trekken anders trekt hij niet goed( zakt hij in zijn toeren) op. en in 4de geraakt hij niet boven de 6000 toeren.
al op voorhand bedankt voor het nodige denkwerk.
Grtz G.
 
			
					
				
				Geplaatst: 16 apr 2011, 20:04
				door marco
				Als je de choke uittrekt onder het rijden gaat het dan beter?
Maak eens een foto van je sproeier?
Je brommer is gewoon begrenst en zal niet veel harder gaan met deze setup.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 apr 2011, 20:19
				door nieknatuurlijk
				die van mij draait ook weinig toeren, toch 65 km op de teller 

 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2011, 16:05
				door golddigger
				Als ik de choke uittrek gaat hij meer toeren maken, wel in neutraal of moet dit rijdend?
Grtz G.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2011, 16:30
				door NIX
				Rijdend. Ik vermoed dat de sproeier erg klein is voor deze setup. Je zou in de buurt van een 140 moeten zitten, ervan uitgaande dat de uitlaat onbegrensd is. Dat kun je zien door de bocht eraf te draaien en een bezemsteel voor in de uitlaat te steken. Die moet er zeker 30cm in verdwijnen. als ie maar een cm of 10 erin gaat, dan zit de restrictie er nog in. Die moet eruit door de 4 laspunten weg te dremelen/slijpen/vijlen/whatever. Trek ook de einddemper er eens uit. Dikke kans dat die vol met kool zit. Het is een geperforeerde pijp met 3 schotjes erop. Soms zit de perforatie dicht en soms het pijpje zelf ook. Maak even wat plaatjes van wat je aantreft. Als je sproeiers bestelt, uitdrukkelijk vermelden dat je originele maten wil.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 12 mei 2011, 22:31
				door jurgenkalis
				BTW. Als je een standaard setup hebt moet je niet al te veel verwachten van de trekkracht in de 3e en 4e versnelling!
 
Ik heb een een 2ru en toen die nog standaard was (good old times) deed die ook niet echt veel  

 .
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 11:33
				door golddigger
				okejj, goed nieuws.
hij rijd nu normaal.
in 3de haal ik 60 maar in 4de zakt hij terug naar 50.
tijdens het optrekken trekt hij traag op, in 1 en 2 valt dit mee maar in 3 trekt hij langzaam tot hij 8000 toren berijkt en dan trekt hij door tot 8500.
hoe komt dit? door de set up of door de tandwiel verhouding?
Grtz G.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 11:57
				door YamaSam
				lijkt me verstandig even lichter te vertanden  

 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 17:23
				door marco
				YamaSam schreef:lijkt me verstandig even lichter te vertanden  

 
golddigger schreef:De tandwielverhouding is 11-43.
Ik zou zeker niet lichter gaan vertanden.
 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 18:08
				door nieknatuurlijk
				wat is de staat van de uitlaat? 
vol met kool? -> schoonmaken
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 18:36
				door NIX
				Het gaat hier wel over een RD, Marco. Ik heb ook het vermoeden dat de kop eens flink afgevlakt moet worden. Zal wel een dikke rand in zitten.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 21:48
				door golddigger
				neen heb de uitlaatdemer en dat buisje al eens uitgehaald. en helemaal proper gemaakt.
Grtz G.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 mei 2011, 22:39
				door marco
				NIX schreef:Het gaat hier wel over een RD, Marco.
Weet ik maar 11-43 is voor een rd toch ook erg licht?
 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mei 2011, 00:06
				door jurgenkalis
				Kijk eens naar je top-end, oftewel je cilinder/zuiger/kop/small-end lager
Als je cilinder of je zuiger versleten is kost dat erg veel vermogen.
Ook je krukas lagers kunnen niet helemaal 100% meer zijn.
 
Veel succes! 

 
			
					
				
				Geplaatst: 26 mei 2011, 09:56
				door NIX
				Volgens mij is 11/44 of zelfs 12/48 normaal. Die achtertandwielen zijn enorm, dacht ik origineel. En de originele koppen hebben 0 compressie.