Laars zit in de problemen.

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Zeg aub de oplossing?? :roll:
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:
Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?


Ga gelijk kijken
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De hoofdsproeier heeft ECHT HELEMAAL NIETS met de stationairloop te maken.

Als iemand zegt de carb schoongemaakt te hebben wil ik weten wat precies, want ik heb meegemaakt dat die alleen van de buitenkant gepoetst werd.

Ik heb al een aantal keer aangegeven welke kanalen schoon moeten, dus ik moet gewoon weten of die daadwerkelijk schoon zijn, nu. Gezien de klachten, denk ik dat die niet schoon zijn.

Zit er uberhaupt een stationairsproeier in? Heb je die eruit gehaald? Zoja, hoe?

En op welke stand staat de gasnaald?

En nogmaals: Kort en lang zijn dezelfde doorlaat qua maatvoering. Wat uitmaakt is imi of niet. Zorg dat je weet of je er imi's in stopt of niet, anders is het noemen van sproeiermaten ook zinloos.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:De hoofdsproeier heeft ECHT HELEMAAL NIETS met de stationairloop te maken.

Als iemand zegt de carb schoongemaakt te hebben wil ik weten wat precies, want ik heb meegemaakt dat die alleen van de buitenkant gepoetst werd.
Zoals jij heb aangegeven heb ik alles losgehaald en heb alles gecontroleers op haperingen.
Daarna heb ik het gaatje naast de lss doorgeprikt en de 5 gaatjes op de gasnaaldbuis.
Ik heb al een aantal keer aangegeven welke kanalen schoon moeten, dus ik moet gewoon weten of die daadwerkelijk schoon zijn, nu. Gezien de klachten, denk ik dat die niet schoon zijn.

Zit er uberhaupt een stationairsproeier in? Heb je die eruit gehaald? Zoja, hoe?
Niets eruit gehaald, waar zit die dan
En op welke stand staat de gasnaald?
Midden

En nogmaals: Kort en lang zijn dezelfde doorlaat qua maatvoering. Wat uitmaakt is imi of niet. Zorg dat je weet of je er imi's in stopt of niet, anders is het noemen van sproeiermaten ook zinloos.

Het zijn sproeiers zonder Mikuni teken.

De 150 kort is wel van Mikuni
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

YamaSam schreef:
Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?


Trekt geen lucht , is gewoon schoon.
Op deo raegeert tie ook niet
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Jij mag dat gewoon zeggen, hoor. Ik trap alleen doorgaans niet meteen iemand onder zijn reet.

Laars: De stationairsproeier zit in die huls naast de hoofdsproeier. Die schroef je er met een spanningszoeker uit. Op de plaatjes heet ie idle jet. Heeft niets met onze Jet te maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:
YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Jij mag dat gewoon zeggen, hoor. Ik trap alleen doorgaans niet meteen iemand onder zijn reet.

Laars: De stationairsproeier zit in die huls naast de hoofdsproeier. Die schroef je er met een spanningszoeker uit. Op de plaatjes heet ie idle jet. Heeft niets met onze Jet te maken.


Die zir er NIET eens in!!
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:lol:
when men were men, and helmets were for divers
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

:D :D :D NIX You're my Hero!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

tomtietompiedom Joepie
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

:lol:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Laars schreef::D :D :D NIX You're my Hero!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

tomtietompiedom Joepie


Jullie allemaal eigenlijk wel :lol:

Op naar Milsbeek :wink:
1978 chroom 60 cc
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

sjonge jonge jonge jonge :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik ga je pijn doen!!!!! Ik roep al 5 dagen van alles over je stationairsproeier!!!!


OOOoooowwww, jij gaat lijden!!!!!



Edit:
Heb je een stationairsproeier? Ik wilde net je plunjer gaan posten. Moet er een sproeiertje bij?
Kijk eerst even in de FAQ.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

NIX schreef:Ik ga je pijn doen!!!!! Ik roep al 5 dagen van alles over je stationairsproeier!!!!


OOOoooowwww, jij gaat lijden!!!!!



Edit:
Heb je een stationairsproeier? Ik wilde net je plunjer gaan posten. Moet er een sproeiertje bij?


Jij mag me mishandelen in Milsbeek :roll:

BTW: Ik dacht echt dat je dat draaiding op de carb bedoelde met de stationairsproeier :roll:
Ik had er nog eentje in een gesloopte carb zitten, dus Thnxzzzz.

Net de 150 kort erin gezet. Weer het oude vertrouwde geluid.
lss 1,5 slag uit. toppie!!
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie