Pagina 3 van 6

Geplaatst: 15 apr 2011, 14:53
door Laars
YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Zeg aub de oplossing?? :roll:

Geplaatst: 15 apr 2011, 14:53
door YamaSam
Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?

Geplaatst: 15 apr 2011, 14:55
door Laars
YamaSam schreef:
Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?


Ga gelijk kijken

Geplaatst: 15 apr 2011, 14:56
door NIX
De hoofdsproeier heeft ECHT HELEMAAL NIETS met de stationairloop te maken.

Als iemand zegt de carb schoongemaakt te hebben wil ik weten wat precies, want ik heb meegemaakt dat die alleen van de buitenkant gepoetst werd.

Ik heb al een aantal keer aangegeven welke kanalen schoon moeten, dus ik moet gewoon weten of die daadwerkelijk schoon zijn, nu. Gezien de klachten, denk ik dat die niet schoon zijn.

Zit er uberhaupt een stationairsproeier in? Heb je die eruit gehaald? Zoja, hoe?

En op welke stand staat de gasnaald?

En nogmaals: Kort en lang zijn dezelfde doorlaat qua maatvoering. Wat uitmaakt is imi of niet. Zorg dat je weet of je er imi's in stopt of niet, anders is het noemen van sproeiermaten ook zinloos.

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:06
door Laars
NIX schreef:De hoofdsproeier heeft ECHT HELEMAAL NIETS met de stationairloop te maken.

Als iemand zegt de carb schoongemaakt te hebben wil ik weten wat precies, want ik heb meegemaakt dat die alleen van de buitenkant gepoetst werd.
Zoals jij heb aangegeven heb ik alles losgehaald en heb alles gecontroleers op haperingen.
Daarna heb ik het gaatje naast de lss doorgeprikt en de 5 gaatjes op de gasnaaldbuis.
Ik heb al een aantal keer aangegeven welke kanalen schoon moeten, dus ik moet gewoon weten of die daadwerkelijk schoon zijn, nu. Gezien de klachten, denk ik dat die niet schoon zijn.

Zit er uberhaupt een stationairsproeier in? Heb je die eruit gehaald? Zoja, hoe?
Niets eruit gehaald, waar zit die dan
En op welke stand staat de gasnaald?
Midden

En nogmaals: Kort en lang zijn dezelfde doorlaat qua maatvoering. Wat uitmaakt is imi of niet. Zorg dat je weet of je er imi's in stopt of niet, anders is het noemen van sproeiermaten ook zinloos.

Het zijn sproeiers zonder Mikuni teken.

De 150 kort is wel van Mikuni

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:07
door Laars
YamaSam schreef:
Laars schreef:Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg! :roll:
Choke blijft ook niet hangen.


ok, dit is wat anders, lijken mij dan ook de keerringen te zijn,
bij volgas, trekt ie dan links lucht en wordt je mengsel armer, vandaar die witte bougie :wink:
zit er onder je vliegwiel ook smurrie?


Trekt geen lucht , is gewoon schoon.
Op deo raegeert tie ook niet

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:07
door NIX
YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Jij mag dat gewoon zeggen, hoor. Ik trap alleen doorgaans niet meteen iemand onder zijn reet.

Laars: De stationairsproeier zit in die huls naast de hoofdsproeier. Die schroef je er met een spanningszoeker uit. Op de plaatjes heet ie idle jet. Heeft niets met onze Jet te maken.

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:21
door Laars
NIX schreef:
YamaSam schreef:
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.

wat moet ik dan zeggen??


Jij mag dat gewoon zeggen, hoor. Ik trap alleen doorgaans niet meteen iemand onder zijn reet.

Laars: De stationairsproeier zit in die huls naast de hoofdsproeier. Die schroef je er met een spanningszoeker uit. Op de plaatjes heet ie idle jet. Heeft niets met onze Jet te maken.


Die zir er NIET eens in!!

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:26
door YamaSam
:lol:

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:29
door Laars
:D :D :D NIX You're my Hero!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

tomtietompiedom Joepie

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:30
door Tombo
:lol:

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:35
door Laars
Laars schreef::D :D :D NIX You're my Hero!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

tomtietompiedom Joepie


Jullie allemaal eigenlijk wel :lol:

Op naar Milsbeek :wink:

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:38
door mpro09
sjonge jonge jonge jonge :lol:

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:41
door NIX
Ik ga je pijn doen!!!!! Ik roep al 5 dagen van alles over je stationairsproeier!!!!


OOOoooowwww, jij gaat lijden!!!!!



Edit:
Heb je een stationairsproeier? Ik wilde net je plunjer gaan posten. Moet er een sproeiertje bij?

Geplaatst: 15 apr 2011, 15:55
door Laars
NIX schreef:Ik ga je pijn doen!!!!! Ik roep al 5 dagen van alles over je stationairsproeier!!!!


OOOoooowwww, jij gaat lijden!!!!!



Edit:
Heb je een stationairsproeier? Ik wilde net je plunjer gaan posten. Moet er een sproeiertje bij?


Jij mag me mishandelen in Milsbeek :roll:

BTW: Ik dacht echt dat je dat draaiding op de carb bedoelde met de stationairsproeier :roll:
Ik had er nog eentje in een gesloopte carb zitten, dus Thnxzzzz.

Net de 150 kort erin gezet. Weer het oude vertrouwde geluid.
lss 1,5 slag uit. toppie!!