Met die sturen weet ik ook nog wel, heb zelfs nog pijnlijke herrineringen aan

Bij een vriendje zo een motocross stuur gemonteerd en lekker jakkeren door de stad
auto,s inhalen achteraf bekeken best a sociaal rijgedrag de claxon en t gejank van de fs1
was voldoende om fietsers de stoep op te jagen en voetgangers op de stoep te houden

Verkeers remmende maatregelen waren er gewoon niet.
Maar goed dat stuur

was t net allemaal te breed 8 pijnlijke vingers was t resultaat en ik stond ineens stil

Ik wil ook nog even op dat fiets systeem terug komen en dan met name op dat kettingkje.
Een brommer was in de wet destijds een fiets met hulpmotor en moest daarom kunnen fietsen.
Kon dat niet dan was het voor de wet een motorfiets.
Wat deden we dan als er groot spul op zat , we haalden dat kettingkje eraf dus hij kon niet meer fietsen.
Werdt je nu aangehouden dan werdt je brommer welliswaar een week in beslag genomen, maar het grote spul
mochten ze er niet afhalen.
Je kreeg alleen een bekeuring voor op een motor rijden zonder kenteken en rijden zonder motor rijbewijs, dat
was goedkoper dan al het grote spul kwijt, enige probleem was je vader moest mee om hem weer op te halen.
En je liep het risico dat de brommer bij de derde keer pakken vernietigd zou worden.
De fs1 was in de jaren 70 in nijmegen gewoon de brommer reed je wat anders ja dan was je vreemd of student
die reden puch, de meisjes reden puch maxi of peugeot 102 en 103, achteraf bekeken werden er niet echt veel kilometers gereden omdat je meestal in de buurt bij de plaatselijke friettent uit hing, en je vrienden woonden in de buurt.
Totaal afgeraggde fs1,tjes met 5000 km op de klok bestonden toen gewoon