Pagina 3 van 6

Re: Ellende!!!!

Geplaatst: 30 apr 2011, 21:44
door nieknatuurlijk
Wimmel O schreef:
ginofs1 schreef:(22000 rpm)

:shock:


:shock:

Geplaatst: 30 apr 2011, 21:46
door ginofs1
das niet zo gek voor een kart motor hoor.
ze draaien allemaal wel over de 20.000 rpm.
zuiger gaat ook maar 10 uur mee. als je geluk hebt

Geplaatst: 01 mei 2011, 09:13
door Laars
Zoals beloofd een paar foto's van de ellende.

Afbeelding
Afbeelding
een stukje van het hemd van de spoelpoort is afgebroken en door het zuigergat mee naar boven genomen en waarschijnlijk via de spoelpoort het carter in gejaagd.
Dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Zuigerveren waren 100% in orde.

Afbeelding
Zuigerveren er even afgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zie je dat de cilinderkop aan de binnenkant en de zuiger aan de bovenkant enorm is bezaaid met putjes en ruw uitziet.
Te kleine verbrandingsruimte???

Vanmorgen de boel willen splitsen en een draai met de hand aan het vliegwiel.....alles gewoon los.
In het begin enige lichte weerstand en na een paar keer met de hand draaien ..weg weerstand.
Nergens speling op de krukkas, drijfstang heeft geen schade opgelopen.
Alsof er niets aan de hand is.

WAT NU????
Blok open maken en kijken of er nog iets inzit of andere cilinder er op en rijden tot na de meeting???
Dilemma dus.
Wat zouden de kenners doen??

Geplaatst: 01 mei 2011, 09:29
door jerrow
Dit heb ik nog nooit gezien Laars :shock:

Gaatjes in de zuiger ook niet.

Ik ben benieuwd wat de kenners gaan vertellen..

(Maar als ik het was deed ik de blok open om problemen in de toekomst te vermijden... :shift: )

Geplaatst: 01 mei 2011, 10:01
door Laars
Als ik over de krukaswangen een doekje haal is de boel heel vettig en zwart,
Hoort dit niet alleen benzine te zijn.
Zou er dan toch een gat zijn geslagen naar de bakruimte?

Geplaatst: 01 mei 2011, 10:20
door jerrow
Laars schreef:Als ik over de krukaswangen een doekje haal is de boel heel vettig en zwart,
Hoort dit niet alleen benzine te zijn.
Zou er dan toch een gat zijn geslagen naar de bakruimte?


Hoort vettig en zwart te zijn. (het is tenslotte een mengeling van benzine en olie voor smering en werking van de motor...)

Net alles overlezen en denk dat Marco wel gelijk heeft, gietfoutje en daar kun je niks aan doen. Vrijwel de enige verklaring.

Als je motor nog niet gesplitst is dan zou ik dat doen en alles vervangen zodat je geen problemen meer krijgt in de toekomst.

Volgens mij een kleine investering voor een groot gemak :wink:

Geplaatst: 01 mei 2011, 10:23
door ginofs1
haal je blok er onder uit.
zet hem op ze kop en kijk of er olie uit loopt.
kruk ruimte goed spoelen met benzine.
kijk of er niets meer in zit .
hij zat niet voor niets vast.

Geplaatst: 01 mei 2011, 11:00
door Laars
ginofs1 schreef:haal je blok er onder uit.
zet hem op ze kop en kijk of er olie uit loopt.
kruk ruimte goed spoelen met benzine.
kijk of er niets meer in zit .
hij zat niet voor niets vast.


Das waar!!

Geplaatst: 01 mei 2011, 11:21
door miran72
Zooooo, zo heb ik het zelden gezien, cilinderhemd was gewoon netjes afgewerkt dan moet er een scheurtje in hebben gezeten. Maarja Gino die heeft die cilinder toch bewerkt die heeft hem dan wel 30 x omgedraaid in z,n handen die zou dat scheurtje gezien hebben. Gok op een andere oorzaak.

Als je ziet hoe die cilinderhemd eruit ziet bij sommige cilinders af en toe, hardstikke dun en vreselijk ongelijk en dan toch nooit problemen ermee.

Putjes op de zuiger heb ik ook wel eens wat over gelezen hierzo op het forum maar ben vergeten wat dat was maar denk dat er straks wel een paar oorzaken naar boven komen.

Boeltje ken je weggooien iig, zonde maarja uithuilen en opnieuw beginnen.

Geplaatst: 01 mei 2011, 11:35
door Laars
miran72 schreef:Zooooo, zo heb ik het zelden gezien, cilinderhemd was gewoon netjes afgewerkt dan moet er een scheurtje in hebben gezeten. Maarja Gino die heeft die cilinder toch bewerkt die heeft hem dan wel 30 x omgedraaid in z,n handen die zou dat scheurtje gezien hebben. Gok op een andere oorzaak.

Als je ziet hoe die cilinderhemd eruit ziet bij sommige cilinders af en toe, hardstikke dun en vreselijk ongelijk en dan toch nooit problemen ermee.

Putjes op de zuiger heb ik ook wel eens wat over gelezen hierzo op het forum maar ben vergeten wat dat was maar denk dat er straks wel een paar oorzaken naar boven komen.

Boeltje ken je weggooien iig, zonde maarja uithuilen en opnieuw beginnen.


Herstel Miran72. Gino heeft deze cilinder niet bewerkt.
Dat is mijn orri F5B, dit is een 60 cc Z1

Geplaatst: 01 mei 2011, 12:19
door miran72
Ok

Geplaatst: 01 mei 2011, 12:56
door Tombo
Zaten alletwee je pistonpenclipjes nog in je zuiger toen je de boel demonteerde? Die 2 strepen bij de spoelpoort zien er uit als een eruit gelopen pistonpenclip.
Ik heb dit eens gehad bij een aluminium cilinder, gevolg hiervan was dat de cilinderwand gescheurd was :shock:
Toen ik mijn FS1 echt net had heb ik ook hetzelfde bij een gietijzeren cilinder gehad (pistonpenclip uitgelopen), daarvan was toen een stukje van de wand bij de spoelpoort afgebroken :shock:

Geplaatst: 01 mei 2011, 12:59
door Laars
Tombo schreef:Zaten alletwee je pistonpenclipjes nog in je zuiger toen je de boel demonteerde? Die 2 strepen bij de spoelpoort zien er uit als een eruit gelopen pistonpenclip.
Ik heb dit eens gehad bij een aluminium cilinder, gevolg hiervan was dat de cilinderwand gescheurd was :shock:
Toen ik mijn FS1 echt net had heb ik ook hetzelfde bij een gietijzeren cilinder gehad (pistonpenclip uitgelopen), daarvan was toen een stukje van de wand bij de spoelpoort afgebroken :shock:


Beide zaten er nog in, onbeschadigd.

Geplaatst: 01 mei 2011, 13:01
door Tombo
Heuh, dan is de schade wel heel erg raar dan. Als je de schade zo bekijkt dan zou je haast zeggen dat een pistonpenclip is losgelopen.

Geplaatst: 01 mei 2011, 13:16
door marco
Tombo schreef:Als je de schade zo bekijkt dan zou je haast zeggen dat een pistonpenclip is losgelopen.


Daar moest ik ook aan denken toen ik de foto's zag.

Die smeergaatjes lijken op de foto's ook wel erg groot.


Laars schreef:Als ik over de krukaswangen een doekje haal is de boel heel vettig en zwart


Vettig is goed maar dat zwarte is niet goed dat is verbrande olie.