Pagina 3 van 3

Geplaatst: 29 mar 2009, 14:58
door PD
weet iemand hier misschien meer over?

mij lijkt het het beste dat als zuiger van odp naar bdp gaat inlaat gat open
en van bdp naar odp inlaat gat gesloten

en stel dat je inlaat''gat'' 25 graden is dan lijkt mij een schijf die 155 graden open is het beste
dan zit je samen op de 180 graden

maar hoe zit dat dan want andere roterende brommers hebben soms meer als 200 grade opening?

Geplaatst: 29 mar 2009, 15:43
door fs-ael
zo word een beetje ''zuigpuls'' van de uitlaat mee gepakt

de uitlaat zuigt dus via de spoelpooten aan de carb

moet je wel een goed kloppende uitlaat/poorttimingen hebben :wink:

Geplaatst: 29 mar 2009, 16:35
door Tombo
Idd. Een goed berekende expansie-uitlaat werkt een beetje als drukvulling