Pagina 3 van 6

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:41
door Jeti
Ok, aan de slag dus! 8)

En zoals eerder gezegd: veeeeeeeel foto's maken van alles wat je uit elkaar haalt!
(en dit naast de manual leggen, zodat je zeker weet dat het straks goed terug zit)

Geplaatst: 05 feb 2013, 19:11
door sam375
Ben vandaag begonnen met hem uit elkaar te halen, maar heb al een nieuwe zuiger nodig.
Ik vond er een online, zuiger 50cc diverse (over)maten RD (link werkte niet)    
Ik heb een fs1 2ru, is deze geschikt?
En wat is de DT er achter? Want ik vond dezelfde met RD achter.

Geplaatst: 05 feb 2013, 19:18
door marco
Een rd/dt zuiger heeft 2 gaten in de zuiger die moet je dus niet hebben :wink:

Geplaatst: 05 feb 2013, 19:21
door scirocco
sam375 schreef:Ben vandaag begonnen met hem uit elkaar te halen, maar heb al een nieuwe zuiger nodig.
Ik vond er een online, zuiger 50cc diverse (over)maten RD (link werkte niet)    
Ik heb een fs1 2ru, is deze geschikt?
En wat is de DT er achter? Want ik vond dezelfde met RD achter.

Dt en rd zijn andere modellen van yamaha die zuigers moet je niet hebben
Je moet eerst je cilinderwand even opmeten met de schuifmaat
Aan de hand daarvan kan je een zuiger bestellen

Geplaatst: 05 feb 2013, 22:17
door Triforce
marco schreef:Een rd/dt zuiger heeft 2 gaten in de zuiger die moet je dus niet hebben :wink:


Scheelt weer gewicht ;)

Geplaatst: 11 feb 2013, 13:38
door hans.m
Succes met het opknappen. Groetjes uit Kessel :lol:
Als je met vragen zit of misschien iets nodig hebt woon een paar km verder :wink:

Geplaatst: 11 feb 2013, 14:02
door YamaSam
santé uit Baasrode en Gent ;)

komt wel goed met die brommer, ziet er ni te verslepen uit :lol:

denk aan de honderden brommers die bij mensen 'in dozen "maar compleet" in stukken liggen' en waarschijnlijk nooit meer gemonteerd zullen worden ;)

Geplaatst: 11 feb 2013, 14:46
door David
Succes vanuit hever!! :D

Geplaatst: 15 feb 2013, 14:50
door sam375
terwijl ik aan men brommer bezig was, brak een bout af onderaan de motor,
ik vermoed dat het de bout was om de olie te vervangen, want toen hij los kwam, liep er olie uit.
moet dit deel vervangen worden of zijn er eenvoudigere oplossingen?
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 15 feb 2013, 14:57
door scirocco
O jee dat is niet zo best dat wordt inderdaad een nieuw carterdeel zoeken

Geplaatst: 15 feb 2013, 15:38
door pee67
Dus meteen een blokrevisie

Geplaatst: 15 feb 2013, 17:14
door Jeti
Gebeurd vaker bij (vooral) 2RU blokjes..
Op zoek naar een andere carter of blokje dus.

Geplaatst: 15 feb 2013, 19:21
door fs-ael
Mwa, dit is wel te repareren.

Wil ik wel voor je lassen evt. (gaat prima) dan hoef je niet op zoek naar een ander carter deel. (wel het afgebroken deel bewaren)

Geplaatst: 15 feb 2013, 19:54
door marco
Het was zo te zien wel eens tijd om de olie te verversen.

Geplaatst: 16 feb 2013, 10:23
door fs1_1j6
Ai, das ne mindere..
Motor zal helemaal open moeten (ergens wel positief, kan je ineens een volledige revisie doen als je dat niet van plan was).

Ik ben zelf van Berlaar en Hans (hans.m) van Kessel, achter de deur dus.
Vraag maar als je iets/hulp nodig hebt, misschien kunnen we helpen.