Pagina 3 van 3
Geplaatst: 26 jun 2013, 15:46
door hans.m
Ik heb nooit gezegd dat je niet met een nl kader met nl papieren in belgiƫ mag rijden en uiteraard mag je als Belg ook in buitenland. (los van het feit dat er in een aantal landen problemen worden van gemaakt dat we geen nummerplaat hebben) maar daar gaat het toch niet over.
Er zijn trouwens een aantal mensen op het forum die belgisch gva hebben voor NL kader.
Geplaatst: 24 aug 2013, 19:26
door hans.m
Om hier nog even verder over te gaan: dit las ik op de site van de FOD mobiliteit en vervoer:
Import
Om geldig in Belgiƫ aan het wegverkeer te mogen deelnemen, moet de bromfiets over een geldige homologatie beschikken. Een geldige homologatie kan aangetoond worden met:
een Europees certificaat van overeenstemming zijn (COC),
een Belgisch gelijkvormigheidsattest,
een Belgisch validatie-attest (in combinatie met het bijhorend buitenlands inschrijvingsbewijs),
een Belgische individuele goedkeuring.
Ik denk dat ik hieruit mag concluderen dat een Nederlands GVA dus niet voldoende is.
bron:
http://www.mobilit.belgium.be/nl/wegver ... bromfiets/
Geplaatst: 24 aug 2013, 21:28
door the_destroyers
Wat zou dit eigenlijk zijn?
een Belgisch validatie-attest
Geplaatst: 24 aug 2013, 21:38
door harmen251
attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva
trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
Geplaatst: 24 aug 2013, 21:39
door the_destroyers
harmen251 schreef:attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva
en waar kan je dit bekomen?

Geplaatst: 24 aug 2013, 21:43
door harmen251
douane denk ik, moet je wel een paar maand geduld hebben.
Geplaatst: 24 aug 2013, 21:57
door hans.m
harmen251 schreef:attest waarbij u buitenlands gva gelijk is aan een belgisch gva
trouwens de enige buitenlandse fs1 met een belgisch gva attest waar ik van weet is de 2ru dit komt doordat de 2rt redelijk rap was uitverkocht en dan zijn ze de 2ru gaan verkopen in belgie met een belgisch gva
aha dat verklaart waarom dat mijn fs1 een NL frame heeft en Belgische papieren.. Van waar wist je dat?
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca
Geplaatst: 24 aug 2013, 23:29
door Jeti
hans.m schreef:
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca
Doe eens een linkje?
Geplaatst: 25 aug 2013, 08:41
door hans.m
Jeti schreef:hans.m schreef:
procedure om belgisch validatie attest te bekomen staat uitgelegd op de site van goca
Doe eens een linkje?
het staat op de site van goca onder 'invoer in EU zonder COC' maar ik geraak momenteel niet op de site.
Geplaatst: 25 aug 2013, 09:51
door hans.m
hier:
http://www.goca.be/nl/p/Invoer-binnen-EU---zonder-COC
en hier nog info:
http://mobilit.belgium.be/nl/binaries/i ... 229023.pdf
Volgens mij is dit de enige correcte manier om een buitenlandse bromfiets en te voeren. heb nog een mail gestuurd ter bevestiging.