Pagina 3 van 3

Geplaatst: 17 sep 2013, 18:16
door Wiking
de vlakkant aan de cilinder waar het membraan tegen komt is ook aan geslepen ziet en voelt er erg ruw was daarom volgens mij ook de rede dat de pakking en membraan daar vast gelijmd zat.

Geplaatst: 17 sep 2013, 18:29
door marco
Wiking schreef:aan de bovenkant zonder veren


Dat is niet de goede manier je moet aan de onderkant meten haaks op de pistonpen.

Wiking schreef:de vlakkant aan de cilinder waar het membraan tegen komt is ook aan geslepen ziet en voelt er erg ruw was daarom volgens mij ook de rede dat de pakking en membraan daar vast gelijmd zat.


Daar had je geen foto van gemaakt ,ik dacht dat je de afwerking van de spoelpoorten bedoelde.

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:00
door Laars
Kooltjes in het menbraam en het carter kan duiden op niet goed sluitende veren, dus compressie verlies, dus vermogensverlies

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:11
door Wiking
Laars schreef:Kooltjes in het menbraam en het carter kan duiden op niet goed sluitende veren, dus compressie verlies, dus vermogensverlies


Dank je Johan, kan je me toevallig ook vertellen welke maat zuiger ik moet bestellen voor een 40mm cilinder? er zijn zoveel verschillende maten

Ook bedankt marco :) welke olie adviseer je?

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:18
door marco
39,96mm :wink:

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:20
door Wiking
marco schreef:39,96mm :wink:


Tenk joe 8) dus een zuiger is altijd maar 0,04 kleiner dan de cilinder?

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:22
door marco
Kleinere zuigers zijn er niet :lol:

Geplaatst: 17 sep 2013, 19:26
door Wiking
ah hehe .... newbie je ziet ze van ver aankomen :oops:

Geplaatst: 17 sep 2013, 22:26
door marco
:wink: