Pagina 3 van 6

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 20:46
door Jeti
Je hebt ook nog niet de vraag beantwoord wat je doel is qua snelheid.
En mijn andere vragen van 2 pagina's terug ook niet.

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 20:46
door Cerfke
dat is wel logisch maar het is wel beter dat ik een duurdere cilinder koop (die z1) dan een 'scheef geboorde', foute spoelen... cilinder

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 21:40
door Cerfke
Jeti schreef:Je hebt ook nog niet de vraag beantwoord wat je doel is qua snelheid.
En mijn andere vragen van 2 pagina's terug ook niet.

ik heb deze totaal over het hoofd gezien. het net gaan meten komt op 42mm (wat al een kleine 70cc is zeker?) dus totaal op zijn maximum. en mijn doel kwa snelheid is ongeveer hetzelfde als hetgeen ik had dus 70-75 maar voral vlot optrekken en een mooi jankend geluid. en de afgebroken koelrib heb ik vandaag ontekt (als ik de foto nam) maar dat kleine stukje zal waarschijnlijk geen zo'n grote invloed hebben gehad? en de pakkingen van de fs1shop zijn deze goed of moet ik andere nemen (het is van het huismerk staat er op de site)

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 21:45
door Niek de Rijcke
Pakkingen zullen goed zijn, 42mm betekend ca 56cc tenzij je je slag heb vergroot maar dan hebben we het over hightech tuning ;-)

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 21:48
door Cerfke
ok dan zal ik de z1 cilinder bestellen + de pakkingen en i'm ready to go again :D

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 21:56
door hans.m
zie maar dat je de eerste 1000km rustig aandoet met inrijden (zie ook faq) anders kan je nog een nieuw topic openen. En dat er niets in je carter blijft liggen. bv waar is stukje zuigerveer naar toe en stukjes van je zuiger? + zie dat alles correct afgesteld is.

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:01
door scirocco
Druk er ook even een nieuw naald lagertje in

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:02
door Tombo
Idd, zorg eerst maar eens dat de basis goed is. Dat je dus zeker weet dat er geen puin meer in je blok zit, dat krukaslagers geen opdonder hebben gehad, dat je ontsteking uiteindelijk op tijd staat. En zorg dat je genoeg sproeiers hebt om af te stellen. Want ik kan je garanderen dat als je alles zo monteert zonder iets te doen, dat binnen de kortste keren alles weer in puin gelopen is

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:02
door Cerfke
stukje zuigerveer ligt op men werkbank en heb al grondig zitten kijken maar geen ijzervijsel gezien en dat faq heb ik al gelezen (zie je wel dat ik het kan :p ) eerst 2minuten dan 5 minuten... enz dan 4kmh max, 45 kmh max,... ik wil deze echt niet in de prak rijden
de cilinder/zuiger + pakkingen zijn trouwens besteld :D

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:04
door hans.m
Cerfke schreef:stukje zuigerveer ligt op men werkbank en heb al grondig zitten kijken maar geen ijzervijsel gezien en dat faq heb ik al gelezen (zie je wel dat ik het kan :p ) eerst 2minuten dan 5 minuten... enz dan 4kmh max, 45 kmh max,... ik wil deze echt niet in de prak rijden
de cilinder/zuiger + pakkingen zijn trouwens besteld :D

hopelijk heb je ook een aantal sproeiers besteld om je carb fatsoenlijk af te regelen.

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:06
door Jeti
Cerfke schreef:faq heb ik al gelezen (zie je wel dat ik het kan :p ) eerst 2minuten dan 5 minuten... enz dan 4kmh max, 45 kmh max,... ik wil deze echt niet in de prak rijden

:jump: :jeej: :play: :bier:
Dan zal het daar in ieder geval niet aan liggen ;)

Nu de rest goed monteren en afstellen.

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:09
door Cerfke
hans.m schreef:
Cerfke schreef:stukje zuigerveer ligt op men werkbank en heb al grondig zitten kijken maar geen ijzervijsel gezien en dat faq heb ik al gelezen (zie je wel dat ik het kan :p ) eerst 2minuten dan 5 minuten... enz dan 4kmh max, 45 kmh max,... ik wil deze echt niet in de prak rijden
de cilinder/zuiger + pakkingen zijn trouwens besteld :D

hopelijk heb je ook een aantal sproeiers besteld om je carb fatsoenlijk af te regelen.

het faq zeker?

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:12
door Jeti
Cerfke schreef:het faq zeker?


Carburateur afstellen:
viewtopic.php?f=6&t=2085

En als je slim bent (en dat ben je), check je van te voren (kan ook nu) even of je wel de juiste onderdelen erin hebt.. Kan ook de/een oorzaak zijn van je problemen:
viewtopic.php?f=6&t=7616

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:17
door Cerfke
zoals ik zij heb ik dan op het laatste zelf de carburator afgesteld volgens het faq ;) ik heb alles op de voet gevolgd :D maar op die tabel zie ik een hoop nummers en cijfers, staan die dan op de onderdelen van de carbu zelf?

Re: slecht optrekken en lagere snelheid (deel 2)

Geplaatst: 23 apr 2014, 22:20
door Jeti
Cerfke schreef:zoals ik zij heb ik dan op het laatste zelf de carburator afgesteld volgens het faq ;)

Die zul je opnieuw af moeten stellen met een andere cilinder.

Cerfke schreef:maar op die tabel zie ik een hoop nummers en cijfers, staan die dan op de onderdelen van de carbu zelf?

Op de onderdelen, zie de foto's in de laatste tabel:
(die schuifmaat dan niet he :lol: )

Afbeelding