Pagina 21 van 100
Geplaatst: 17 apr 2007, 09:11
door Peter 2ru
edje schreef:je hebt een wormwieltje extra gekregen

. die kun je dus bewaren of zo.
dat pennetje hoort in je koppelingsdeksel. ik laat altijd de oude gewoon zitten. dat veertje komt tussen dat pennetje en het armpje. het armpje GOED op het wormpje doen en dan met een hamer opslaan zodat het wormpje in het armpje klemt....
Als ik dat eerder had geweten!!

Mijn koppelingswormpje is toe aan vervanging en heb eens zo'n setje gekocht. Dat je dat gewoon beun-style vast moet maken was me nooit te binnen gekomen!
Geplaatst: 17 apr 2007, 10:20
door Niels
Ik had er ook ooit 1 gekocht, maar niet eens vastgemaakt
Resultaat, koppeling die niet meer werkte na 800 meter van de rit in Wijchen.
Wel de poedelprijs mee gewonnen

Geplaatst: 17 apr 2007, 10:31
door Hans W
ik haat die koppelingsworm van een fs1

Geplaatst: 17 apr 2007, 11:54
door mystic
ja weet iemand (kan het niet vinden in het papierwerk) hoe die nu preceis erop gemonteerd moet worden?
en het klopt toch niet dat de koppelingshendel zwaar gaat

?
ik krijg vd week een nieuw koppelingswormsetje en wil die wel goed monteren...
zou mooi zijn als iemand een foto heeft ofzo hoe die erin hoort. want ik weet niet of ik het nu goed doe.
greets bram.
Geplaatst: 17 apr 2007, 12:04
door Martijn
Is het trouwens typisch dat bij een fs1 je het ene na het andere probleem tegen komt ? Deed mn fs1 het lekt hij druk (hoor gesis bij de cilinder), en mn kick is gaar ...
Geplaatst: 17 apr 2007, 12:07
door Tombo
Nee. Ik rijd al 7000 km zonder echt grote problemen. Alleen in het begin slipte de koppeling.
Geplaatst: 17 apr 2007, 12:10
door mystic
tja ligt beetje aan het blok.. wat voor staat die is. als die helemaal verlept is dan kan die wel flink wat problemen geven steeds. een goed blok geeft weinig problemen lijkt mij
naja dat ie lekt, tja een pakking verkeerd gemonteerd?
en die druk misschien is je koppakking verkeerd? dat daar gesis door komt of de bougie zit er verkeerd in dat daar gesis langs gaat.
Geplaatst: 17 apr 2007, 13:03
door Hans W
je moet dat balletje ook in het wormwiel doen
en dan kun je met een boutje kun je hem stellen dat het balletje tegen de stift aanzit
Geplaatst: 17 apr 2007, 15:37
door Martijn
mystic schreef:tja ligt beetje aan het blok.. wat voor staat die is. als die helemaal verlept is dan kan die wel flink wat problemen geven steeds. een goed blok geeft weinig problemen lijkt mij
naja dat ie lekt, tja een pakking verkeerd gemonteerd?
en die druk misschien is je koppakking verkeerd? dat daar gesis door komt of de bougie zit er verkeerd in dat daar gesis langs gaat.
Heb net mn hele blok opengehad en alles wat kaput was vervangen (dat in het blok zit) en alles met alle mogelijke (goede) schoonmaakmiddelen schoongemaakt !
Dus blok is prima, schakeld ook zeer fijn
enkel een keer gechecked of mn cil nog in een prima staat was en toen weer dicht gegooid ... Vond de pakking blijkbaar niet zo leuk !
Maar goed, op de "nog te kopen lijst" bij mij staat nu:
Hoge uitlaat + bevestigingsbeugels
Kickstart
Pakkingset
Geplaatst: 17 apr 2007, 16:05
door Martijn
Vloeibare pakking tussen je cil en carter ?
Of is dat not done ?
Geplaatst: 17 apr 2007, 18:17
door Waslijn
Nope niet doen, te heet
Geplaatst: 17 apr 2007, 18:26
door Martijn
Top

Geplaatst: 17 apr 2007, 19:20
door YamaSam
Peter 2ru schreef: beun-style ..

ductape en betonneren denk ik dan
Geplaatst: 17 apr 2007, 19:22
door YamaSam
Tombo schreef:Nee. Ik rijd al 7000 km zonder echt grote problemen. Alleen in het begin slipte de koppeling.
toen ie nog trok wil je zeggen?
verrekte handig die trappers van jullie, ik slijt ook nog es schoenen!
(grapje he Tom)
Geplaatst: 17 apr 2007, 20:37
door Waslijn
Hoe maak je de schroefdraad in je blok als je je tapeindes eruit draait?
