Geplaatst: 24 mar 2009, 09:46
Idd, iets aandrijven kost vermogen ongeacht de vorm van de aandrijving 

Niels schreef:Dat geeft net zoveel verlies als een direct aangedreven pomp
fs-ael schreef:pomp is 12 v over het verbruik heb ik ergens gelezen 0,9 ah
of dit klopt weet ik niet
een 12v 12 ah gelaccu moet wel in het fs1frame passen
dan zou je er wel ff mee kunnen rijden
ik ben er nog niet echt uit wat ik nu moet
edje schreef:1pk![]()
dat lijkt me wat veel want
12*0,7=8,4 watt
voor een electrische pomp, 1pk is ongeveer 700 watt. dus dan heb je een rendement van nog niet 1 %
mpro09 schreef:dat is dan ook meteen 1/3 van je vermogen weg op een standaard fs1
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet
ginofs1 schreef:Monkeymadness schreef:ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar
't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)
en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet