Pagina 21 van 100

Geplaatst: 24 mar 2009, 09:46
door Tombo
Idd, iets aandrijven kost vermogen ongeacht de vorm van de aandrijving :P

Geplaatst: 24 mar 2009, 10:54
door YamaSam
Niels schreef:Dat geeft net zoveel verlies als een direct aangedreven pomp :lol:

meer zelfs, want het opwekken van dat magnetisme is ook niet gratis ;)

wat wél een plus zou kunnen zijn hieraan is dat je het intelligent aanstuurt, en dus bv. pas laat aangrijpen op de sterkere periodes van de motor (eens hij deftig op toeren is bv) Ik denk wel dat het hele boeltje dan wat omslachtig gaat worden..

een stirlingpomp op de warmte van de uitlaat lijkt me dan een beter alternatief, die gaat dan ook pas draaien als ie warm staat :wink:

Geplaatst: 24 mar 2009, 17:59
door Andries
fs-ael schreef:pomp is 12 v over het verbruik heb ik ergens gelezen 0,9 ah

of dit klopt weet ik niet

een 12v 12 ah gelaccu moet wel in het fs1frame passen

dan zou je er wel ff mee kunnen rijden

ik ben er nog niet echt uit wat ik nu moet :think:


dat verlies is er idd maximaal 1 pk het is maar net wat je zelf wil bij het sprinten gebruiken ze wel allemaal elektrische waterpompen
een mechanisch aangedreven pomp is wel 'veiliger' daar zou ik voor gaan
elektrisch pompje kan ook zeker goed werken temperatuurmeter erop kun je de boel in de gaten houden

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:53
door edje
1pk :shock:

dat lijkt me wat veel want

12*0,7=8,4 watt
voor een electrische pomp, 1pk is ongeveer 700 watt. dus dan heb je een rendement van nog niet 1 % :wink:

Geplaatst: 24 mar 2009, 18:55
door mpro09
dat is dan ook meteen 1/3 van je vermogen weg op een standaard fs1 :lol:

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:30
door Andries
edje schreef:1pk :shock:

dat lijkt me wat veel want

12*0,7=8,4 watt
voor een electrische pomp, 1pk is ongeveer 700 watt. dus dan heb je een rendement van nog niet 1 % :wink:


ik heb het over max. 1 pk verlies bij het gebruik van een mechanisch aangedreven waterpomp

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:43
door ginofs1
mpro09 schreef:dat is dan ook meteen 1/3 van je vermogen weg op een standaard fs1 :lol:


ja en als je dan ook nog je licht op zet moet je mee trappen :lol:

Geplaatst: 24 mar 2009, 19:46
door ginofs1
een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:12
door Monkeymadness
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:


't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook :wink: ),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:18
door ginofs1
Monkeymadness schreef:
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:


't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook :wink: ),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)


en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet :roll:

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:20
door rise and shine
ginofs1 schreef:
Monkeymadness schreef:
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:


't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook :wink: ),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)


en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet :roll:


Roy heeft van die pimp spinners op z'n singa, dus denkt hij dat z'n wielen dan nog rond draaien :mrgreen:

Edit: Roy Shana is trouwens geslaagd

Geplaatst: 24 mar 2009, 20:22
door ginofs1
:lol:

Geplaatst: 24 mar 2009, 21:50
door Monkeymadness
vette shit, feliciteer haar(en rest) ff namens mij...

Geplaatst: 24 mar 2009, 21:58
door FS1SE
ginofs1 schreef:
Monkeymadness schreef:
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:


't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook :wink: ),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)


en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet :roll:


nnou valt te bezien heb het wel eens gehad bij stop licht onder uit mooie dat de wielennog doordraaiden

Geplaatst: 24 mar 2009, 22:04
door Yamaha rd50m
ginofs1 schreef:
Monkeymadness schreef:
ginofs1 schreef:een pompje op de krukas vind ik wel heel mooi.
en betrouwbaar :wink:


't is maar een idee, maar je kan ook een poelie op je achternaaf fabriceren, en tussen je achterspatbord en je frame een mechanische waterpomp plaatsen, en dan drijf je de waterpomp met een vsnaar ofzo aan vanaf je achterwiel... dan pompt ie dus altijd kvs rond, en dan als je blok op temperatuur is (en de kvs dan ook :wink: ),schakel je met een thermostaat het koelcircuit open(dus dan gaat de kvs door de radiateur), waardoor je blok dus gekoeld word... ('t zal er voor 99% niet uitzien, maar het zal wel werken)


en bij de stoplichten dan, dan draaien mijn wielen niet :roll:


gewoon weg kieze met alleen met rondepunten, kan je blijven rond rijde :D