Pagina 21 van 86
Geplaatst: 09 feb 2011, 19:11
door NIX
YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)
Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.
Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.
Geplaatst: 09 feb 2011, 19:17
door Twowheeler
In een woord: prachtig!
dit is echt techniek van de bovenste plank, echt een tastbare technische tijd reis.
die foto's zijn echt smullen hoor Sam!
en idd die dubbele schraapveren, dat is toch wel erg mooi, en dan ook dat gat om weer te smeren.
zo simpel en toch zo doeltreffend.
Misschien weinig performance, maar wel erg duurzaam blijkt maar weer
Geplaatst: 09 feb 2011, 21:19
door YamaSam
NIX schreef:YamaSam schreef:het zijn de gewilde 'domed' pistons, die zijn bovenaan bol, en hebben extra ringen (hi tech toen hoor!)
Zijn die bollingen voor extra compressie? Lachen met die dubbele schraapveren.
Heeft het nog zin om bij zo'n blok de poorten allemaal even groot te maken en de zuigers en drijfstangen te checken op deckheight en gewicht? Vaak hebben die amerikanen enorme verschillen en die wegwerken levert vaak een blok op dat nog een slag rustiger en mooier rond loopt.
dat wegen van die pistins is idd wel een goeie tip, het davert al ruimschoots voldoende vanzichzelf

Geplaatst: 09 feb 2011, 23:34
door NIX
8 cilinders met bijna gelijke compressieverhoudingen kan ook nog aardig schelen. Zelfs bij een gemiddelde 1:5. Of 1:5,3 met bolle zuigers.
Geplaatst: 10 feb 2011, 09:43
door Tombo
compressieVERHOUDING van 1:5??!

Geplaatst: 10 feb 2011, 10:11
door Twowheeler
ja, er gaat wat ruimte in die zijkleppers kwijt
daarom kan dat zeker alleen met van die grote zuigers?
Geplaatst: 10 feb 2011, 11:09
door NIX
Nee, hoor, je hebt ook kleine zijklepmotortjes. Het is vooral ook de ongunstige vorm van de verbrandingskamer en de ruimte die er moet zijn voor geopende kleppen. Ik weet niet exact hoe hoog of laag die compressieverhouding is, maar laag is ie wel. Start wel gemakkelijk en loopt rustig stationair.
Geplaatst: 10 feb 2011, 12:23
door Tombo
En vraagt dus om een hele dikke blower
Geplaatst: 10 feb 2011, 13:16
door YamaSam
hahhhaahhahhh
Geplaatst: 10 feb 2011, 14:37
door mpro09
idd
waarom zitten de bougies trouwens boven de kleppen en niet boven de zuigers?
Geplaatst: 10 feb 2011, 15:56
door Twowheeler
Omdat alles naar de klep ruimte gestuurd word?
Geplaatst: 10 feb 2011, 16:34
door YamaSam
compressie van de fabriek uit is 6.8-1
100pk tegen 3800 toeren
bij offenhauser kon je koppen kopen die naar de 9 gaan, maar die gaven vaak brokken, edelbrock houdt het iets rustiger qua compressie..
Geplaatst: 10 feb 2011, 16:35
door Tombo
Geplaatst: 10 feb 2011, 17:07
door YamaSam
klopt wel niet allemaal
v8 bestond vroeger al wel, een in één stuk gegoten onderblok, dát was het grote nieuwe aan deze blokken
Geplaatst: 10 feb 2011, 17:27
door marco
Mooi die ouwe techniek.