Pagina 22 van 100
Geplaatst: 13 mar 2007, 07:01
door Martijn
Die olie erin zonder bout heb ik ook gehad, mn knieen werden wat vochting !
Geplaatst: 13 mar 2007, 08:40
door Niels
hahaha!
Ik had dat ook ooit, alleen toen maakte ik een carterdeksel los en ik was vergeten dat er nog olie in zat

Ineens *blwop* alles onder

Geplaatst: 13 mar 2007, 09:51
door Martijn
HAHAHAHAHA ! die is stiekem nog veel koeler ! Mij zal het waarschijnlijk ook ooit overkomen ! maar hoe de neuk maak je het zo goed schoon dat het niet meer glibberig is ?
Geplaatst: 13 mar 2007, 12:57
door Niels
Gewoon met veel oude doeken enzo

De vloer is daar nog steeds wel een beetje glad

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:24
door edje
zaagsel of zand

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:40
door Martijn
Hmhm dat ie glad is heb ik vandaag weer gemerkt (A)
Vandaag mn bestelling binnen, nu goed stationair lopen doet hij prachtig, maar zodra ik er mee ga rijden dan komt ie niet op toeren ! in stationair kan ik m flink hoog in toeren krijgen maar zodra ik rijd niet.
Plus het feit dat wanneer hij een tijdje loopt hij soms een heel hoge fluit/plok geeft en dan afslaat en dan schiet er een rook wolkje vanuit mn carb naar buiten, wat is er verkeerd ? Ik zit te denken aan iets met de uitlaat ?
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:06
door Jelle
zit je uitlaat niet verstopt ofzo?
het ligt hieraan wrs dat je niet kan optrekken..
staat je carb helemaal goed?
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:10
door Martijn
Uitlaat verstopt denk ik niet want hij loopt wel en er komt achter aan ook lucht uit (ik voel het tenminste !) maar mn carb stond prima dacht ik aangezien hij stationair netjes liep !
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:11
door Pa_Tombo
Begin simpel :Vervang je bougie.
Bij belasting zakt je vonk in elkaar.
Vraag Tombo heeft ervaring hiermee.
Geplaatst: 13 mar 2007, 17:49
door YamaSam
leek me anders geen doorzakker

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:15
door harmen251
vandaag mijn 60cc f5b bijgevijlt, trekt nu veel langer door en top heeft er 6km/u bij gekregen, was gewoon eens om te zien wat dat vijlen geeft.
de diameter van mijn uitlaatpoort (het verlengde naar de uitlaat) die is verbreed van 23mm naar 28mm ga dit morgen nog 1 cm verbreden eens benieuw of dat nog wat ga schelen.
de uitlaatpoort zelf is bovenaan 1mm verbreed en in de hoek boven aan ook.
onderaan heb ik het gewoon wat vlak gemaakt.
ook nog een verschil tussen een f5b cilinder en fs1 cilinder opgemerkt: de 2 kleine inlaatpoorten van de f5b versmallen veel meer naar onderen toe dan bij de fs1 cilinder.
Geplaatst: 13 mar 2007, 18:24
door Tombo
ik hoop dat je met die 1cm, 1mm bedoelt

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:39
door jerrow
Vandaag juiste sproeier voor op m'n 2RT gezocht.
Sproeier 105 was de juiste.
Tandwielverhouding is nu 13/42.
Carb 16, snelle uitlaat.
Maximum snelheid 65 km/uur.
Wat kan ik doen voor naar de 75km/uur te gaan?
Andere tandwielverhouding? Bv; 14/38 ofzo?
Geplaatst: 13 mar 2007, 18:40
door Waslijn
Dan trekt ie denk ik toch wel slecht op hoor.. 14-38 is echt zwaar..
Geplaatst: 13 mar 2007, 19:05
door Dorfie
14/38 is idd heel zwaar.
Ik had al 13/39 op m'n 60cc en die ging 85
Je tandwiel verhouding is goed hoor voor een 50. Traag optrekken is lastiger dan een lagere top.
Wat is je exacte setup?