Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
nieknatuurlijk
2500km gereden
Berichten: 3144 Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
Bericht
door nieknatuurlijk » 09 feb 2011, 20:17
rijke lucht hier hoor
veel bos = meer zuurstof = harder rijden
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 09 feb 2011, 20:32
wist je dat vanochtend even doorgetrokken over de dijk (samen met een ford cougar v6)
130 in 3, daarna naar 4 en toen ben ik vergeten hoe hard het ging. ver in de illegale cijfers igg.
kronkel weggetje daarvoor ging ook hard.
en natuurlijk even afgroeten op de ring alkmaar (Waar we gewoon weer schijnheilig netjes gingen rijden)
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 09 feb 2011, 20:34
marco schreef: Begin maar met een 150/160 sproeier en de gasnaald in het midden. 130 is veel te klein met een fs1 cilinder en snelle uitlaat. Zelf rij ik met een 170 sproeier met z1.
Dus grotere sproeier moet ook
Ik merk wel, dat als ik aan het rijden ben en hij is nog niet helemaal warm (toch al dikke km gereden ofzo) dat ik niet volgas kan want dan klinkt het als verzuipen... Moet ik dan toch grotere sproeier??
En die gasnaald, dat is dat staafje onder gasschuif. Daar zit zon clipje aan he? Die zit nu helemaal boven.... Die moet dus in de midden dan clipje?
Thnx voor de hulp
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 09 feb 2011, 20:36
nieknatuurlijk schreef: rijke lucht hier hoor
veel bos = meer zuurstof = harder rijden
en goede vis helpt ook jwz
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23449 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 09 feb 2011, 20:37
Camiel schreef: Die moet dus in de midden dan clipje?
Niks moet,maar dat is de basisafstelling waar je mee begint.
Kan je altijd een clipje omhoog/naar beneden.
De luchtstelschroef draai je ook 1,5-2 slagen uit om mee te beginnen.
Welk type gasnaald/sproeierhouder heb je?
Er staan nummers op.
Yamaha Sheriff 1981
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 09 feb 2011, 20:40
ah oke, midden = standaard.
Wat zijn de verschillen als je hem hoger/lager zet?
hoe lager je hem zet, hoe minder diep hij in dat gaatje valt toch?
Wat zijn daar de voordelen/nadelen van
?
NIX
10000km gereden
Berichten: 10831 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 09 feb 2011, 20:41
Lees de carbFAQ. Ik ga niet herhalen wat daar allemaal al staat.
Kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 09 feb 2011, 20:43
NIX
10000km gereden
Berichten: 10831 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 09 feb 2011, 20:45
Als je iets wat daar staat niet snapt, moet je het natuurlijk wel even vragen. Maar er staat daar echt bijna alles wat je over je carb moet weten.
Kijk eerst even in de FAQ.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23449 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 09 feb 2011, 20:45
Camiel schreef: Wat zijn de verschillen als je hem hoger/lager zet?
hoe lager je hem zet, hoe minder diep hij in dat gaatje valt toch?
Wat zijn daar de voordelen/nadelen van
?
De naald lager is armer en de naald hoger in de gasschuif is rijker.
Als de naald lager moet dan moet het clipje omhoog.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
Berichten: 10831 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 09 feb 2011, 20:47
Alleen voor halfgas. Laat 'm even de FAQ bekijken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 09 feb 2011, 20:53
sttt marco
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 09 feb 2011, 21:06
"Als je naald te laag staat en het mengsel te arm is, dan zal je brommer bij gas opendraaien afslaan en slecht oppakken. Je moet dan echt spelen met de handle om hem in toeren te laten klimmen. Dodelijk voor een FS1, een warmloper bij halfgas zit eraan te komen."
dit is denk ik mijn probleem? aangezien hij in bovenste groefje staat
Ik kan soms niet volgas geven maar moet opbouwen met gas
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23449 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 09 feb 2011, 21:10
Dat probeerde ik je al duidelijk te maken.
Eerst een sproeier 150 erin en dan met de basisafstelling beginnen.
Yamaha Sheriff 1981
Jeti
17500km gereden
Berichten: 19340 Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Bericht
door Jeti » 09 feb 2011, 21:15
Wist je dat Marco ook voor de jongens hier een dreamboy wil zijn?