Pagina 22 van 100

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:17
door nieknatuurlijk
rijke lucht hier hoor :D veel bos = meer zuurstof = harder rijden :D

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:32
door Twowheeler
wist je dat vanochtend even doorgetrokken over de dijk (samen met een ford cougar v6)
130 in 3, daarna naar 4 en toen ben ik vergeten hoe hard het ging. ver in de illegale cijfers igg.
kronkel weggetje daarvoor ging ook hard.
en natuurlijk even afgroeten op de ring alkmaar (Waar we gewoon weer schijnheilig netjes gingen rijden)

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:34
door Camiel
marco schreef:Begin maar met een 150/160 sproeier en de gasnaald in het midden.

130 is veel te klein met een fs1 cilinder en snelle uitlaat.

Zelf rij ik met een 170 sproeier met z1.


Dus grotere sproeier moet ook :)

Ik merk wel, dat als ik aan het rijden ben en hij is nog niet helemaal warm (toch al dikke km gereden ofzo) dat ik niet volgas kan want dan klinkt het als verzuipen... Moet ik dan toch grotere sproeier??

En die gasnaald, dat is dat staafje onder gasschuif. Daar zit zon clipje aan he? Die zit nu helemaal boven.... Die moet dus in de midden dan clipje? :)

Thnx voor de hulp :)

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:36
door Twowheeler
nieknatuurlijk schreef:rijke lucht hier hoor :D veel bos = meer zuurstof = harder rijden :D


:baas:
en goede vis helpt ook jwz

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:37
door marco
Camiel schreef:Die moet dus in de midden dan clipje? :)


Niks moet,maar dat is de basisafstelling waar je mee begint.

Kan je altijd een clipje omhoog/naar beneden.

De luchtstelschroef draai je ook 1,5-2 slagen uit om mee te beginnen.

Welk type gasnaald/sproeierhouder heb je?
Er staan nummers op.

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:40
door Camiel
ah oke, midden = standaard.

Wat zijn de verschillen als je hem hoger/lager zet?

hoe lager je hem zet, hoe minder diep hij in dat gaatje valt toch?

Wat zijn daar de voordelen/nadelen van :P ?

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:41
door NIX
Lees de carbFAQ. Ik ga niet herhalen wat daar allemaal al staat.

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:43
door Camiel
ow oke :oops: :oops: :)

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:45
door NIX
Als je iets wat daar staat niet snapt, moet je het natuurlijk wel even vragen. Maar er staat daar echt bijna alles wat je over je carb moet weten.

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:45
door marco
Camiel schreef:Wat zijn de verschillen als je hem hoger/lager zet?

hoe lager je hem zet, hoe minder diep hij in dat gaatje valt toch?

Wat zijn daar de voordelen/nadelen van :P ?


De naald lager is armer en de naald hoger in de gasschuif is rijker.

Als de naald lager moet dan moet het clipje omhoog.

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:47
door NIX
Alleen voor halfgas. Laat 'm even de FAQ bekijken.

Geplaatst: 09 feb 2011, 20:53
door Twowheeler
sttt marco

Geplaatst: 09 feb 2011, 21:06
door Camiel
"Als je naald te laag staat en het mengsel te arm is, dan zal je brommer bij gas opendraaien afslaan en slecht oppakken. Je moet dan echt spelen met de handle om hem in toeren te laten klimmen. Dodelijk voor een FS1, een warmloper bij halfgas zit eraan te komen."

dit is denk ik mijn probleem? aangezien hij in bovenste groefje staat :P

Ik kan soms niet volgas geven maar moet opbouwen met gas :P

Geplaatst: 09 feb 2011, 21:10
door marco
Dat probeerde ik je al duidelijk te maken.

Eerst een sproeier 150 erin en dan met de basisafstelling beginnen.

Geplaatst: 09 feb 2011, 21:15
door Jeti
Wist je dat Marco ook voor de jongens hier een dreamboy wil zijn? :gay: