Moet je kijken wat ik gekocht heb! 2.0
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Lukas251 schreef:ik heb ook 1 besteld dus ik hoop dat dat wel meevalt
als je wat uitkijkt met monteren moet dat goed lukken,
-zorg dat je een nieuwe uitlaatdichting hebt (of twee)
-maak een beugeltje om de achterste bevestiging met de veerpoot te verbinden
(ik meet anders wel effe hoe lang die juist moet zijn)
- kijk hoe de uitlaat de cylinder raakt, of het evenwijdig is of niet
-pas aan tot ze mooi gelijk lopen, eventueel je blok loszetten om de juiste hoek te krijgen
-daai alles vast behalve de wartel
-dichting ertussen en de moer vastdraaien, maar nog niet verschrikkelijk
-draai je motor warm
-span aan, kwartslag verder dan de moment dat hij dicht is (hoor je tijdens draaien)
-een lekje zilvervet aan de draad help om'm later weer los te krijgen..
voor zover ik al gezien heb, zijn er veel fs1 kaders waar de gaten voor de motor, door de jaren, behoorlijk wat speling hebben gekregen,
als je blok vastgevezen is onder de hoek die voor je uitlaat goed is, zou dat moeten lukken
Ik heb die uitlaten altijd vastgehangen met enkel de beugel vanachter en de wartel,
dan moet het al een zware banaan zijn wil dat niet goedkomen

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Yamaha rd50m schreef:dat gaat echt wel prachtig worden dan, persoonlijk vin ik dat een dubbele uitlaat de brommer echt drie keer zo mooi maakt.
kben zeer benieuwd
ik heb een modelletje bedacht, de "yamasam '50-spécial"

maar daar hoor je nog wel van zenne

when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
1j5 dx 1976 restauratie
Doos met klein spul gehaald bij dijkie, meeste klein spul moeren veerringetjes enz. En 2 orrie knipperlichten zowaar, was ik wel blij mee.
Kreeg gelijk een spoedcursus blokken inelkaar zetten en tunen, Goeie kerel die Van Dijk
Nu nog een orrie zadel van een 1j5 '76 met een gave smalle rand, dekje kan ik wel vernieuwen. Dus wie ervanaf wil moet zich maar melden en hij hoeft niet duur te zijn!!!!!!
IMG]http://img410.imageshack.us/img410/9758/yamahaonderdelendijkiebz0.jpg[/IMG]
Kreeg gelijk een spoedcursus blokken inelkaar zetten en tunen, Goeie kerel die Van Dijk
Nu nog een orrie zadel van een 1j5 '76 met een gave smalle rand, dekje kan ik wel vernieuwen. Dus wie ervanaf wil moet zich maar melden en hij hoeft niet duur te zijn!!!!!!
IMG]http://img410.imageshack.us/img410/9758/yamahaonderdelendijkiebz0.jpg[/IMG]
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
YamaSam schreef:Lukas251 schreef:ik heb ook 1 besteld dus ik hoop dat dat wel meevalt
als je wat uitkijkt met monteren moet dat goed lukken,
-zorg dat je een nieuwe uitlaatdichting hebt (of twee)
-maak een beugeltje om de achterste bevestiging met de veerpoot te verbinden
(ik meet anders wel effe hoe lang die juist moet zijn)
- kijk hoe de uitlaat de cylinder raakt, of het evenwijdig is of niet
-pas aan tot ze mooi gelijk lopen, eventueel je blok loszetten om de juiste hoek te krijgen
-daai alles vast behalve de wartel
-dichting ertussen en de moer vastdraaien, maar nog niet verschrikkelijk
-draai je motor warm
-span aan, kwartslag verder dan de moment dat hij dicht is (hoor je tijdens draaien)
-een lekje zilvervet aan de draad help om'm later weer los te krijgen..
voor zover ik al gezien heb, zijn er veel fs1 kaders waar de gaten voor de motor, door de jaren, behoorlijk wat speling hebben gekregen,
als je blok vastgevezen is onder de hoek die voor je uitlaat goed is, zou dat moeten lukken
Ik heb die uitlaten altijd vastgehangen met enkel de beugel vanachter en de wartel,
dan moet het al een zware banaan zijn wil dat niet goedkomen
ik heb 1 besteld met alle moeren en beugels


-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity