Pagina 24 van 102

Geplaatst: 30 nov 2007, 16:25
door Yamaha rd50m
ga je een dubbele uitlaat op je race-machien bouwen yamasam?

Geplaatst: 30 nov 2007, 16:38
door YamaSam
Lukas251 schreef:ik heb ook 1 besteld dus ik hoop dat dat wel meevalt :)

als je wat uitkijkt met monteren moet dat goed lukken,

-zorg dat je een nieuwe uitlaatdichting hebt (of twee)
-maak een beugeltje om de achterste bevestiging met de veerpoot te verbinden
(ik meet anders wel effe hoe lang die juist moet zijn)
- kijk hoe de uitlaat de cylinder raakt, of het evenwijdig is of niet
-pas aan tot ze mooi gelijk lopen, eventueel je blok loszetten om de juiste hoek te krijgen
-daai alles vast behalve de wartel
-dichting ertussen en de moer vastdraaien, maar nog niet verschrikkelijk
-draai je motor warm
-span aan, kwartslag verder dan de moment dat hij dicht is (hoor je tijdens draaien)
-een lekje zilvervet aan de draad help om'm later weer los te krijgen..

voor zover ik al gezien heb, zijn er veel fs1 kaders waar de gaten voor de motor, door de jaren, behoorlijk wat speling hebben gekregen,
als je blok vastgevezen is onder de hoek die voor je uitlaat goed is, zou dat moeten lukken
Ik heb die uitlaten altijd vastgehangen met enkel de beugel vanachter en de wartel,
dan moet het al een zware banaan zijn wil dat niet goedkomen :wink:

Geplaatst: 30 nov 2007, 16:39
door YamaSam
Yamaha rd50m schreef:ga je een dubbele uitlaat op je race-machien bouwen yamasam?

:wink:

Geplaatst: 30 nov 2007, 16:44
door Yamaha rd50m
dat gaat echt wel prachtig worden dan, persoonlijk vin ik dat een dubbele uitlaat de brommer echt drie keer zo mooi maakt.
kben zeer benieuwd

Geplaatst: 30 nov 2007, 16:58
door YamaSam
Yamaha rd50m schreef:dat gaat echt wel prachtig worden dan, persoonlijk vin ik dat een dubbele uitlaat de brommer echt drie keer zo mooi maakt.
kben zeer benieuwd

ik heb een modelletje bedacht, de "yamasam '50-spécial" 8)
maar daar hoor je nog wel van zenne :wink:

Geplaatst: 30 nov 2007, 19:36
door edje
als je hem aleen aan de cilinder en het de achterveer monteert gaat het prima. alleen komt dan het middelste ophangpunt totaal niet uit :wink: . maar het hangt, en goed ook dus maak ik me niet druk over dat laatste ophangpumt :lol:

1j5 dx 1976 restauratie

Geplaatst: 30 nov 2007, 23:15
door miran72
Doos met klein spul gehaald bij dijkie, meeste klein spul moeren veerringetjes enz. En 2 orrie knipperlichten zowaar, was ik wel blij mee.
Kreeg gelijk een spoedcursus blokken inelkaar zetten en tunen, Goeie kerel die Van Dijk
Nu nog een orrie zadel van een 1j5 '76 met een gave smalle rand, dekje kan ik wel vernieuwen. Dus wie ervanaf wil moet zich maar melden en hij hoeft niet duur te zijn!!!!!!
IMG]http://img410.imageshack.us/img410/9758/yamahaonderdelendijkiebz0.jpg[/IMG]

Geplaatst: 30 nov 2007, 23:20
door miran72
Nou moet ie foto het doen
Afbeelding

Geplaatst: 30 nov 2007, 23:24
door Martijn
Netjes hoor !

Wat heb je voor t zaakje betaald? En werkt die kruk nog helemaal tof ?

Geplaatst: 01 dec 2007, 10:45
door Lukas251
YamaSam schreef:
Lukas251 schreef:ik heb ook 1 besteld dus ik hoop dat dat wel meevalt :)

als je wat uitkijkt met monteren moet dat goed lukken,

-zorg dat je een nieuwe uitlaatdichting hebt (of twee)
-maak een beugeltje om de achterste bevestiging met de veerpoot te verbinden
(ik meet anders wel effe hoe lang die juist moet zijn)
- kijk hoe de uitlaat de cylinder raakt, of het evenwijdig is of niet
-pas aan tot ze mooi gelijk lopen, eventueel je blok loszetten om de juiste hoek te krijgen
-daai alles vast behalve de wartel
-dichting ertussen en de moer vastdraaien, maar nog niet verschrikkelijk
-draai je motor warm
-span aan, kwartslag verder dan de moment dat hij dicht is (hoor je tijdens draaien)
-een lekje zilvervet aan de draad help om'm later weer los te krijgen..

voor zover ik al gezien heb, zijn er veel fs1 kaders waar de gaten voor de motor, door de jaren, behoorlijk wat speling hebben gekregen,
als je blok vastgevezen is onder de hoek die voor je uitlaat goed is, zou dat moeten lukken
Ik heb die uitlaten altijd vastgehangen met enkel de beugel vanachter en de wartel,
dan moet het al een zware banaan zijn wil dat niet goedkomen :wink:


ik heb 1 besteld met alle moeren en beugels :D dus je hoeft die niet te meten :D

Geplaatst: 01 dec 2007, 13:45
door YamaSam
ik vond hier gisteren een schijfblok, waar de bus tussen schijfhuis en primair tandwiel niet bleek in te zitten!
hoe zou dat gedraaid hebben??! :?

Geplaatst: 01 dec 2007, 13:47
door Niels
Mijn laatste aanwinst:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 01 dec 2007, 13:48
door fs-ael
goed gesmeerd 8)

Geplaatst: 01 dec 2007, 13:51
door jeroenvans
YamaSam schreef:ik vond hier gisteren een schijfblok, waar de bus tussen schijfhuis en primair tandwiel niet bleek in te zitten!
hoe zou dat gedraaid hebben??! :?
:shock: uuuuh, slecht? :lol:

Geplaatst: 01 dec 2007, 18:30
door punkemon
sam,die hoge uitlaten ga je die samen langs een kant maken?boven en onder elkaar?of ga je links en rechts een hangen