joscabrio schreef:waarom kaal schuren jet? strak schuren is voldoende
Omdat er een paar lagen vieze verftroep op zat die niet glad waren. En ik wil het wel graag strak hebben.
Als er meerdere verschillende lagen verf op zitten kun je het inderdaad maar beter kaal schuren. Dat voorkomt dat je problemen krijgt als de nieuwe lak anders reageert op de verschillende oude lakken. Over oude laklagen heenspuiten heb ik ondertussen wel afgeleerd .
Lekker schuren Jet, voor het beste resultaat en heb je straks ook meer er van je werk .
joscabrio schreef:waarom kaal schuren jet? strak schuren is voldoende
Omdat er een paar lagen vieze verftroep op zat die niet glad waren. En ik wil het wel graag strak hebben.
Als er meerdere verschillende lagen verf op zitten kun je het inderdaad maar beter kaal schuren. Dat voorkomt dat je problemen krijgt als de nieuwe lak anders reageert op de verschillende oude lakken. Over oude laklagen heenspuiten heb ik ondertussen wel afgeleerd .
Lekker schuren Jet, voor het beste resultaat en heb je straks ook meer er van je werk .
Is idd wel zo, ook al 2maal gehad, dan schuur je met plezier de hele boel eraf...
Ik heb ooit eens problemen gehad met kunststofkappen van een Honda CB400N. Ik had ze netjes strak geschuurd en toen ik ze overspoot reageerde de onderlaag anders, dus verkeerd, met de nieuwe lak. Ik denk kom, een beetje afbijt en de hele zooi eraf... heeft er hier ooit weleens iemand zijn kunststofkappen kunnen kneden alsof het klei was ? Heeft een hoop tijd gekost om dat weer netjes strak te krijgen .
Als er meerdere lagen verschillende lak op metalen delen zit gaat bij mij de afbijt erop en wordt alles geheel kaal geschuurd of ik laat de boel stralen en coaten met epoxy. Kost wat meer, maar dan heb je in ieder geval een goede ondergrond.
Op de plaatsen waar je de verschillende laklagen kunt zien gaat het vaak mis... en je weet maar nooit wat voor lak ze in het verleden hebben gebruikt.
fs1willem schreef:Ik heb ooit eens problemen gehad met kunststofkappen van een Honda CB400N. Ik had ze netjes strak geschuurd en toen ik ze overspoot reageerde de onderlaag anders, dus verkeerd, met de nieuwe lak. Ik denk kom, een beetje afbijt en de hele zooi eraf... heeft er hier ooit weleens iemand zijn kunststofkappen kunnen kneden alsof het klei was ? Heeft een hoop tijd gekost om dat weer netjes strak te krijgen .
Als er meerdere lagen verschillende lak op metalen delen zit gaat bij mij de afbijt erop en wordt alles geheel kaal geschuurd of ik laat de boel stralen en coaten met epoxy. Kost wat meer, maar dan heb je in ieder geval een goede ondergrond.
Op de plaatsen waar je de verschillende laklagen kunt zien gaat het vaak mis... en je weet maar nooit wat voor lak ze in het verleden hebben gebruikt.
Stralen coaten met epoxy is idd nog altijd het beste, maar voor een lowbudget projectje is afbijten ook goed!
vanmorgen eerst de auto gewassen en opgeruimt.
daarna bij de chrome de achterband geplakt en een proefje gereden.
bij de paarse het blokje er weer onder gezet accu geladen en ook een proefje gereden.
nu lekt de carbarateur weer maar doen we niets aan houd vanzelf op toch bij de orange de ketting gespannen en een blokje er onder geschroeft en de accu staat nu onder de druppellader.
voor ik met die een proefje ga doen niet vergeten om er olie in te mieteren Bij deze drie blijft t nu de rest gaat weg, frames staan al op mp.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
joscabrio schreef:vanmorgen eerst de auto gewassen en opgeruimt. daarna bij de chrome de achterband geplakt en een proefje gereden. bij de paarse het blokje er weer onder gezet accu geladen en ook een proefje gereden. nu lekt de carbarateur weer maar doen we niets aan houd vanzelf op toch bij de orange de ketting gespannen en een blokje er onder geschroeft en de accu staat nu onder de druppellader. voor ik met die een proefje ga doen niet vergeten om er olie in te mieteren Bij deze drie blijft t nu de rest gaat weg, frames staan al op mp.
Zag ze al staan jammer dat er bij de 73er geen papieren zitten