Pagina 26 van 100

Geplaatst: 20 feb 2012, 22:14
door Jeti
joscabrio schreef:waarom kaal schuren jet? strak schuren is voldoende :wink:

Omdat er een paar lagen vieze verftroep op zat die niet glad waren. En ik wil het wel graag strak hebben.

Geplaatst: 21 feb 2012, 17:12
door fs1willem
Jeti schreef:
joscabrio schreef:waarom kaal schuren jet? strak schuren is voldoende :wink:

Omdat er een paar lagen vieze verftroep op zat die niet glad waren. En ik wil het wel graag strak hebben.


Als er meerdere verschillende lagen verf op zitten kun je het inderdaad maar beter kaal schuren. Dat voorkomt dat je problemen krijgt als de nieuwe lak anders reageert op de verschillende oude lakken. Over oude laklagen heenspuiten heb ik ondertussen wel afgeleerd :roll: .

Lekker schuren Jet, voor het beste resultaat en heb je straks ook meer er van je werk :wink: .

Geplaatst: 21 feb 2012, 17:18
door the_destroyers
fs1willem schreef:
Jeti schreef:
joscabrio schreef:waarom kaal schuren jet? strak schuren is voldoende :wink:

Omdat er een paar lagen vieze verftroep op zat die niet glad waren. En ik wil het wel graag strak hebben.


Als er meerdere verschillende lagen verf op zitten kun je het inderdaad maar beter kaal schuren. Dat voorkomt dat je problemen krijgt als de nieuwe lak anders reageert op de verschillende oude lakken. Over oude laklagen heenspuiten heb ik ondertussen wel afgeleerd :roll: .

Lekker schuren Jet, voor het beste resultaat en heb je straks ook meer er van je werk :wink: .


Is idd wel zo, ook al 2maal gehad, dan schuur je met plezier de hele boel eraf... :oops:

Geplaatst: 21 feb 2012, 17:44
door fs1man
ja ok ik dacht dat het vrij strak was.

Geplaatst: 21 feb 2012, 18:18
door fs1willem
Ik heb ooit eens problemen gehad met kunststofkappen van een Honda CB400N. Ik had ze netjes strak geschuurd en toen ik ze overspoot reageerde de onderlaag anders, dus verkeerd, met de nieuwe lak. Ik denk kom, een beetje afbijt en de hele zooi eraf... heeft er hier ooit weleens iemand zijn kunststofkappen kunnen kneden alsof het klei was :evil: ? Heeft een hoop tijd gekost om dat weer netjes strak te krijgen :? .

Als er meerdere lagen verschillende lak op metalen delen zit gaat bij mij de afbijt erop en wordt alles geheel kaal geschuurd of ik laat de boel stralen en coaten met epoxy. Kost wat meer, maar dan heb je in ieder geval een goede ondergrond.

Op de plaatsen waar je de verschillende laklagen kunt zien gaat het vaak mis... en je weet maar nooit wat voor lak ze in het verleden hebben gebruikt.

Geplaatst: 22 feb 2012, 14:56
door the_destroyers
fs1willem schreef:Ik heb ooit eens problemen gehad met kunststofkappen van een Honda CB400N. Ik had ze netjes strak geschuurd en toen ik ze overspoot reageerde de onderlaag anders, dus verkeerd, met de nieuwe lak. Ik denk kom, een beetje afbijt en de hele zooi eraf... heeft er hier ooit weleens iemand zijn kunststofkappen kunnen kneden alsof het klei was :evil: ? Heeft een hoop tijd gekost om dat weer netjes strak te krijgen :? .

Als er meerdere lagen verschillende lak op metalen delen zit gaat bij mij de afbijt erop en wordt alles geheel kaal geschuurd of ik laat de boel stralen en coaten met epoxy. Kost wat meer, maar dan heb je in ieder geval een goede ondergrond.

Op de plaatsen waar je de verschillende laklagen kunt zien gaat het vaak mis... en je weet maar nooit wat voor lak ze in het verleden hebben gebruikt.


Stralen coaten met epoxy is idd nog altijd het beste, maar voor een lowbudget projectje is afbijten ook goed!

Geplaatst: 22 feb 2012, 15:02
door Jeti
the_destroyers schreef:Stralen coaten met epoxy is idd nog altijd het beste, maar voor een lowbudget projectje is afbijten ook goed!

Inderdaad ;)

Jeti schreef:
Jeti schreef:Nu m'n paars aan het aflakken..

En:
Schuren schuren schuren schuren..

Frame, zijkapjes en schokbrekerbussen.

En moet nog verder...

Geplaatst: 22 feb 2012, 17:09
door fs1willem
the_destroyers schreef:Stralen coaten met epoxy is idd nog altijd het beste, maar voor een lowbudget projectje is afbijten ook goed!


Kleinere delen gaan bij mij in de afbijt... frame en achterbrug zijn van die dingen die ik laat stralen... gemak dient de mens :wink: .

Geplaatst: 22 feb 2012, 17:28
door the_destroyers
fs1willem schreef:
the_destroyers schreef:Stralen coaten met epoxy is idd nog altijd het beste, maar voor een lowbudget projectje is afbijten ook goed!


Kleinere delen gaan bij mij in de afbijt... frame en achterbrug zijn van die dingen die ik laat stralen... gemak dient de mens :wink: .


Ik heb spijtig genoeg niemand in de buurt die kan stralen en dan epoxy erover. Spijtig genoeg.
Maar volledig gelijk Willem! ;)

Geplaatst: 22 feb 2012, 19:58
door bajaboy
sommige mensen hebben het voordeel dat ze zelf een straalapparaat hebben :D :D :D
en ik haat afbijt :D :D

Geplaatst: 22 feb 2012, 20:13
door the_destroyers
bajaboy schreef:sommige mensen hebben het voordeel dat ze zelf een straalapparaat hebben :D :D :D
en ik haat afbijt :D :D


Jij hebt geluk ja, als ik er ooit een goedkope tegenkom, zal ik em mss toch ook kopen! ;)

Geplaatst: 22 feb 2012, 20:15
door bajaboy
the_destroyers schreef:
bajaboy schreef:sommige mensen hebben het voordeel dat ze zelf een straalapparaat hebben :D :D :D
en ik haat afbijt :D :D


Jij hebt geluk ja, als ik er ooit een goedkope tegenkom, zal ik em mss toch ook kopen! ;)


opzich kosten die dingen geen drol maar ja een knappe compressor daar in tegen ...... te veel

Geplaatst: 22 feb 2012, 20:21
door the_destroyers
bajaboy schreef:
the_destroyers schreef:
bajaboy schreef:sommige mensen hebben het voordeel dat ze zelf een straalapparaat hebben :D :D :D
en ik haat afbijt :D :D


Jij hebt geluk ja, als ik er ooit een goedkope tegenkom, zal ik em mss toch ook kopen! ;)


opzich kosten die dingen geen drol maar ja een knappe compressor daar in tegen ...... te veel


Mijn nonkel heeft er zowel 1 staan, maarja om die dan ook telkens te gaan halen enzo...

Geplaatst: 22 feb 2012, 22:13
door fs1man
vanmorgen eerst de auto gewassen en opgeruimt.
daarna bij de chrome de achterband geplakt en een proefje gereden.
bij de paarse het blokje er weer onder gezet accu geladen en ook een proefje gereden.
nu lekt de carbarateur weer :evil: maar doen we niets aan houd vanzelf op toch :lol:
bij de orange de ketting gespannen en een blokje er onder geschroeft en de accu staat nu onder de druppellader.
voor ik met die een proefje ga doen niet vergeten om er olie in te mieteren :roll:
Bij deze drie blijft t nu de rest gaat weg, frames staan al op mp.

Geplaatst: 22 feb 2012, 22:43
door eriks
joscabrio schreef:vanmorgen eerst de auto gewassen en opgeruimt.
daarna bij de chrome de achterband geplakt en een proefje gereden.
bij de paarse het blokje er weer onder gezet accu geladen en ook een proefje gereden.
nu lekt de carbarateur weer :evil: maar doen we niets aan houd vanzelf op toch :lol:
bij de orange de ketting gespannen en een blokje er onder geschroeft en de accu staat nu onder de druppellader.
voor ik met die een proefje ga doen niet vergeten om er olie in te mieteren :roll:
Bij deze drie blijft t nu de rest gaat weg, frames staan al op mp.


Zag ze al staan jammer dat er bij de 73er geen papieren zitten :?