Pagina 27 van 100
Geplaatst: 26 mar 2007, 15:49
door YamaSam
Waslijn schreef:Ja scheelt dat veel immi en ori? Ik heb namelijk ook een immi en ik heb ook het gevoel dat het een beetje een schijtding is

ik moet ik met choke open rijden anders loopt ie echt poep

dus daar moet ik ook nog ff een keer goedkoop aan zien te komen..
ik moet zeggen dat het verschil echt wel groot is,
zeker qua reactie op halfgas naar volgas,
afregeling is ook veel fijner, en hij draait overall veel mooier..
zeg, als hij met choke op beter rijdt,
heb je dan niet een wat te kleine sproeier steken?
of staat hij wel goed vast op je spruitstuk die carb van je?
Geplaatst: 26 mar 2007, 15:49
door Aad
YamaSam schreef:Aad schreef:ZO, maar weer even de demper er uit gehaald en gereje, volgens mij scheelt het niet super veel in snelheid maar wel in dB's
Heeft iemand toevallig al eens gemete hoeveel dB het zonder de demper in de (snelle) uitlaat is? wil namelijk eigelijk wel zo blijve rije
Groet, Aad
110dBA op een meter met een hoge ori

Hmm, volgens mij mag je 97, dus vind ik dat met een correctie er af het wel klopt
Groet, Aad
Geplaatst: 26 mar 2007, 15:52
door Tombo
110 dBA

dat is echt vet veel :S zeker met alle dempingwol eruit. Dat zit tegen de pijngrens aan! Vanaf welke afstand heb je gemeten, tegen de uitlaat aan, of 30 cm ervan af (zo moet de politie in nederland het ook doen).
110 dBA, daar durf ik niet eens mee te rijden
Edit, op een meter afstand

dat is echt asociaal hard

Geplaatst: 26 mar 2007, 16:19
door YamaSam
dat was die orri hoge, zonder demper erin,
gemeten op een driepikkel, zelfde hoogte als uitlaat, in het verlengde erachter...
da's idd pokkehard
(en rijdt slechter)
Geplaatst: 26 mar 2007, 19:51
door punkemon
hahaha ik heb lange tijd ook zo rondgereden,maar wel met een immi hoge uitlaat zonder demper:)ik heb veel volk teken zien doen da ik rustiger moest rijden:

Geplaatst: 26 mar 2007, 21:03
door Dorfie
punkemon schreef:hahaha ik heb lange tijd ook zo rondgereden,maar wel met een immi hoge uitlaat zonder demper:)ik heb veel volk teken zien doen da ik rustiger moest rijden:

Je ken'k
Heb'k ook 2 maand gedaan met m'n onderliggende immi.
Maar nog even over die meting. Zoiets is nooit correct, doe er maar direct wat dB vanaf. Int beste geval -10 dB.
Geplaatst: 27 mar 2007, 22:23
door Waslijn
Ik heb ff mn cilinder eraf gehaald om te kijken hoe hij eraan toe was na 300 km inrijden (eigenlijk maar 80 km ingereden en de rest vol gas maarja..

) en hij zag er perfect uit

pas zei iemand dat zn cilinder van binnen koperkleurig was.. en bij mij was dat ook

als ik hem tegen de zon inhield (want die schijnt eindelijk

) zag ik ook zo allemaal kleuren net als de regenboog

nog nooit gezien.. mja verder zag ie er kei goed uit

toen dacht ik HE

waarom ga ik niet is de kunst van het poortvijlen proberen

dus mn uitlaatpoort heb ik een heel stuk groter gemaakt, want op de een of andere manier is de uitlaatpoort van deze immi veeeeeel kleiner dan een oude orri die ik had

inlaatpoort en spoelpoorten niet echt gedaan, daar heb ik niet zo het gereedschap voor

en ik was bang dat ik in een keer uitschoot met mn vijl zo in mn cilinderwand

trouwens nog niet echt gekeken hoe hard ie nou rijdt.. morgen naar school wordt de grote testrit

Geplaatst: 27 mar 2007, 22:56
door Dorfie
Waslijn schreef:Ik heb ff mn cilinder eraf gehaald om te kijken hoe hij eraan toe was na 300 km inrijden (eigenlijk maar 80 km ingereden en de rest vol gas maarja..

) en hij zag er perfect uit

pas zei iemand dat zn cilinder van binnen koperkleurig was.. en bij mij was dat ook

als ik hem tegen de zon inhield (want die schijnt eindelijk

) zag ik ook zo allemaal kleuren net als de regenboog

nog nooit gezien.. mja verder zag ie er kei goed uit

toen dacht ik HE

waarom ga ik niet is de kunst van het poortvijlen proberen

dus mn uitlaatpoort heb ik een heel stuk groter gemaakt, want op de een of andere manier is de uitlaatpoort van deze immi veeeeeel kleiner dan een oude orri die ik had

inlaatpoort en spoelpoorten niet echt gedaan, daar heb ik niet zo het gereedschap voor

en ik was bang dat ik in een keer uitschoot met mn vijl zo in mn cilinderwand

trouwens nog niet echt gekeken hoe hard ie nou rijdt.. morgen naar school wordt de grote testrit

Pas jij maar op, het lijkt erop dat je cil is heel snel heel warm is geworden. Ik betrouw het voor geen haar, maarja, ik ben dan ook heel voorzichtig alst vlak van cilinders aan komt

Heb er teveel warm en vastlopers voor gehad

Geplaatst: 27 mar 2007, 23:12
door fs-ael
zet er ook ff een grotere sproeier in

dat scheelt al veel vastlopers
Geplaatst: 28 mar 2007, 07:40
door Jelle
ik heb het je al gezegd en zeg het nog es ookal weet ik dat het niet leuk is maar goed inrijden is heel belangrijk!
Geplaatst: 28 mar 2007, 10:11
door edje
Waslijn schreef:Ja scheelt dat veel immi en ori? Ik heb namelijk ook een immi en ik heb ook het gevoel dat het een beetje een schijtding is

ik moet ik met choke open rijden anders loopt ie echt poep

dus daar moet ik ook nog ff een keer goedkoop aan zien te komen..
das gewoon een kwestie van afstellen

en heb je ook nog wat berekend en/of vuistregels gebruikt of heb je die uitlaatpoort gewoon groter gemaakt?

Geplaatst: 28 mar 2007, 10:46
door Tombo
Op hoeveel afstand (mm) zit de bovenkant van de uitlaatpoort van de bovenkant van de cilinder? En hoe breed is de uitlaatpoort?
Geplaatst: 28 mar 2007, 15:02
door harmen251
peugeotje rijdend gemaakt en getest rijdt 65 km/u, sneller dan verwacht.
Geplaatst: 28 mar 2007, 15:03
door Jelle
ben een zijkastbout kwijt gespeeld onderweg

Geplaatst: 28 mar 2007, 15:07
door Handyman
Na 2 gewone pakkingen m'n oliepomp voorzien van een vloeibare pakking => lekvrij !!
Yeehaa !! Kan ik 'm weer overal fatsoenlijk neerzetten zonder de stoep te bevuilen.
