Ik vraag me dan overigens wel af waarom die 2F2 met deze cilinder destijds dik over de 80 reed terwijl ik het gas nog niet eens geheel open had omdat er geen achterrem opzat
Wat zou je morgen wel es aan je brommer kunnen doen?
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
-
fs1man
- 2500km gereden

- Berichten: 3863
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
NIX schreef:Ik ook. Aan de andere kant, vroeger gingen alle FS1's 130 met een FS1 cilinder en snelle schijf.
Ja nix dat was in de 3 in de 4 liepen ze dan 75 he en vergeet niet in de jaren 70 waren de kilometers ook sneller dan nu, gladder asfalt geen zoab of dat grind asfalt geen drempels lood in de benzine.
Ik wil op die 71,er waar jij die snelle schijf in mag zetten (fs1 blok) met die huigens fs1 toch een keer 13-39 proberen, of is dat bij voorbaat al gedoemt te mislukken?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10842
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Met een Ginokopje en naadpijp moet die toch een heel eind komen, ook al denk ik dat met jou afmetingen (ik kan er niets aan doen, maar je bent gewoon erg groot) je waarschijnlijk het lekkerst uit gaat komen op 14/44. Dan kom je nog een keer een vals plat op of waai je niet terug naar zijn 3 met wat wind tegen. Het is met name de luchtweerstand/wind die je parten speelt. Meer dan gewicht.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
NIX schreef:Ik ook. Aan de andere kant, vroeger gingen alle FS1's 130 met een FS1 cilinder en snelle schijf.
Dat vind ik wel een beetje overdreven
Nog geen gelegenheid gehad om te rijden. Met windstoten van 100 km/uur krijg je toch een wat vreemd beeld
Overigens is dit slechts een beetje leuk rommelen voor de toekomst.
Als mijn FS1-P volgend jaar op kenteken staat wordt de configuratie : deze FS1-cilinder, 16mm, dikke uitlaat, 13-39 vertanding. Met 13-39 trekt ze gewoon lekker door in de 4e versnelling tot over de 70. Net mooi voor zo'n oude dame
De 2F2 gaat in eerste instantie voorzien worden van een F5B, 16mm, dikke uitlaat, en onbekende vertanding. Misschien dat ik die wel wat sneller zal laten lopen
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23461
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
- HotWheels
- 500km gereden

- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23461
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
fs1willem schreef:marco schreef:fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.
De lengte van de ketting
Dat idee had ik ook eigenlijk!
Kortere ketting is minder weerstand maar meer slijtage.
Yamaha Sheriff 1981
-
fs1willem
- 2000km gereden

- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
marco schreef:fs1willem schreef:marco schreef:fs1willem schreef:
Vraagje aan de experts : wat is het verschil tussen 13-39 en 15-44 ? Beide komen namelijk uit op een verhouding van (ongeveer) 1:3.
De lengte van de ketting
Dat idee had ik ook eigenlijk!
Kortere ketting is minder weerstand maar meer slijtage.
Minder weerstand is sneller optrekken... zelfde verhouding is zelfde eindsnelheid... meer slijtage is vaker ketting en tandwielen wisselen dus (?). Theoretisch zou ik dan ook 11-33 kunnen monteren
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10842
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
