Pagina 28 van 100
Geplaatst: 05 apr 2008, 12:25
door Freddy
heb hier nog een 3F2 cilinder liggen.waarmee moet ik deze cilinder vergelijken (prestaties en dergelijke) ?
Geplaatst: 05 apr 2008, 12:53
door Martijn
Ik dacht een F5B cilinder, deze hebben veel trekkracht en minder hoge top dan een fs1 cilinder. Als je de uitlaat poort een paar mm omhoog veilt krijg je dezelfde prestaties als n FS1 cil

Geplaatst: 05 apr 2008, 17:01
door harmen251
16mm +ori pijp+ 13/44 = +-60km/u
Geplaatst: 05 apr 2008, 17:25
door Freddy
uitlaatpoort en spoelpoorten liggen ongeveer 2 mm hoger dan een f5b cilinder.ook is de uitlaatpoort nogal wat groter (had hier nog een oude f5b ligggen).
er wordt trouwens geadverteerd op marktplaats met een 70cc parmakit.iemand hier ervaring mee ?
Geplaatst: 05 apr 2008, 22:48
door pee67
Vandaag brommet in elkaar gezet
gestart...niet lopen
carb schoongemaakt, ontsteking nagekeken
starten, hoge toeren maken en meeten weer uit
ipv 16 carb een 10 carb erop gezet....meteen lopen
maar geen toeren maken
16 carb er weer op....starten...toeren maken
en weer uit en niet aan te krijgen
setup 60 cc z1
16 carb met 150 sproeier toeren maken en uit
16 carb met 100 sproeier toeren maken en uit
10 carb met 100 sproeier starten en geen toeren
iemand een idee....ik zie het even niet

Geplaatst: 05 apr 2008, 23:04
door mpro09
lange okf korte sproeiers?
probeer is wat groters, k denk dat ze nog te klein zijn
Geplaatst: 05 apr 2008, 23:04
door pee67
korte sproeiers zitten erin
ik heb geen lange sproeiers

Geplaatst: 05 apr 2008, 23:07
door mpro09
ok dat maakt nie uit(k dacht zelfs dat korte beter waren) maar probeer is een 180 ofzo dan denk dat ie het dan al beter doet
Geplaatst: 05 apr 2008, 23:08
door pee67
Thanxxx
Zal morgen eens kijken of
ik er even tussen uit kan knijpen
om te gaan testen met een 180 sproeier
Geplaatst: 05 apr 2008, 23:14
door mpro09
ok

ben benieuwd want dat kan wel hard gaan lopen
Geplaatst: 06 apr 2008, 14:21
door ginofs1
yep laat het even weten.
gr gino
Geplaatst: 06 apr 2008, 17:53
door pee67
Ben ikkes weer
helaas, het heeft niks mogen baten
heb er een sproeier van 180, 200 en 210 in gehad, bij het starten lijkt het net alsof de motor aanslaat, maar na 2 pruttels slaat ie weer af
heb het ook geprobeerd bij een lange 125 sproeier, eveneens hetzelfde resultaat
het rare is dat als ik er een 100 sproeier inzet, ook hetzelfde resultaat heb
herhaaldelijk afstellen van de onsteking heeft ook geen effect mogen hebben
morgen wil ik er een ander membraam opzetten....en als dat niet helpt terug gaan naar een 10 carb en 50 cc cilinder
en dan weer van voor af aan proberen
wellicht hebben jullie andere ideeen die mij verder kunnen helpen?
Geplaatst: 06 apr 2008, 18:29
door Hans W
weet iemand hoe groot de dikte van de piston pen is?
Geplaatst: 06 apr 2008, 20:37
door mpro09
electrode afstand bougie?
Geplaatst: 06 apr 2008, 20:41
door pee67
iets meer als 1.5 mm