
The Big small question topic, partnumber 7
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
mpro09 schreef:satéprikkers
is niet het beste.
vooral bij een oudere motor zit er verschil tussen de cilinders.
beter op vacuüm afstellen.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
en de carb goed door spuiten
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
zit hier met twee brommers die ik met choke stationair kan laten draaien, maar zonder choke lukt het echt niet,
iemand goede voorstellen?
hoofdsproeier/gasnaald hebben geen invloed op stationair lopen
inderdaad de carb goed doorspuiten met lucht of remmenreiniger, vooral die kleine kanaaltjes
nasst hoofdsproeier zit nog een klein sproeiertje, eruit draaien en ook doorblazen, luchtschroefje aan achterkant ook verwijderen en doorblazen, in het losse vlotterbakje zit ook een kanaaltje wat je kan doorblazen
iemand goede voorstellen?
hoofdsproeier/gasnaald hebben geen invloed op stationair lopen
inderdaad de carb goed doorspuiten met lucht of remmenreiniger, vooral die kleine kanaaltjes
nasst hoofdsproeier zit nog een klein sproeiertje, eruit draaien en ook doorblazen, luchtschroefje aan achterkant ook verwijderen en doorblazen, in het losse vlotterbakje zit ook een kanaaltje wat je kan doorblazen
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Zit de pen om de gasschuif omhoog te trekken er wel in? Geen lekke keerringen/voetpakking? Ontsteking op tijd? Gasnaald aanwezig?
Dat sproeiertje in de vlotterbak is voor het startcircuit, dus zeg maar de choke. Ik heb wel eens carbs gezien waarbij de luchtinlaat van het startcircuit was dichtgeknepen.
De stationairsproeier naast de hoofdsproeier moet je er eens uitdraaien en niet doorblazen, maar met een haar van een staalborstel of binnenkabel schoonpurken. Hetzelfde geldt voor de gaatjes in de zijkant van de sproeierbuis voor de remlucht.
Soms moet je een huis een nachtje in de azijn of dasty leggen en dan schoonspuiten of ultrasoon laten reinigen.
Soms is het niet de carb, maar is de cilinder/zuiger gewoon helemaal op.
Dat sproeiertje in de vlotterbak is voor het startcircuit, dus zeg maar de choke. Ik heb wel eens carbs gezien waarbij de luchtinlaat van het startcircuit was dichtgeknepen.
De stationairsproeier naast de hoofdsproeier moet je er eens uitdraaien en niet doorblazen, maar met een haar van een staalborstel of binnenkabel schoonpurken. Hetzelfde geldt voor de gaatjes in de zijkant van de sproeierbuis voor de remlucht.
Soms moet je een huis een nachtje in de azijn of dasty leggen en dan schoonspuiten of ultrasoon laten reinigen.
Soms is het niet de carb, maar is de cilinder/zuiger gewoon helemaal op.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
NIX schreef:Zit de pen om de gasschuif omhoog te trekken er wel in? Geen lekke keerringen/voetpakking? Ontsteking op tijd? Gasnaald aanwezig?
Dat sproeiertje in de vlotterbak is voor het startcircuit, dus zeg maar de choke. Ik heb wel eens carbs gezien waarbij de luchtinlaat van het startcircuit was dichtgeknepen.
De stationairsproeier naast de hoofdsproeier moet je er eens uitdraaien en niet doorblazen, maar met een haar van een staalborstel of binnenkabel schoonpurken. Hetzelfde geldt voor de gaatjes in de zijkant van de sproeierbuis voor de remlucht.
Soms moet je een huis een nachtje in de azijn of dasty leggen en dan schoonspuiten of ultrasoon laten reinigen.
Soms is het niet de carb, maar is de cilinder/zuiger gewoon helemaal op.
het zijn alletwee geen mukini carbs, ontsteking staat volgens mij wel goed, met choke start hij ook altijd direct,
ga straks dan eens alles proper maken en zien wat effect dat heeft,
alvast bedankt
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
juist even mee bezig geweest, alles proper gemaakt, gaatjes goed open gemaakt,
maar krijg het nog altijd niet goed, met choke wil hij echt netjes lopen,
als de choke af gaat gaat hij even hoog in toeren en daarna valt hij stil.
maar krijg het nog altijd niet goed, met choke wil hij echt netjes lopen,
als de choke af gaat gaat hij even hoog in toeren en daarna valt hij stil.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens