Pagina 4 van 18
Geplaatst: 13 dec 2008, 12:17
door joske
OK dank U

Geplaatst: 13 dec 2008, 14:02
door joske
Ik ben bezig de cilinder erop te zetten , maar nu zie ik dat de zuiger net iets boven de ciilinder uitsteekt , is dit normaal of hebben ze me de verkeerde verkocht
in de zuiger staat parmakit 44,5 ,op de cilinder staat FS1
Geplaatst: 13 dec 2008, 14:52
door Triforce
een dubbele koppakking gebruiken dus, anders slaat hij tegen de kop aan
Geplaatst: 13 dec 2008, 17:52
door jonnotje
in rijd hem meestal maar 500 km in, na de eerste 400 soms al een elker keertje open,.. ligt er aan hoe lang ik de rit maak, als hij lekker op temperatuur is kan het makkelijk, maar niet te lang vol gas...
en ook niet té rustig rijden na de eerste 400 km, als je een fel cilindertje wilt moet je hem wel zelf fel maken hé

Geplaatst: 14 dec 2008, 19:04
door PD
Triforce schreef:een dubbele [s]koppakking[/s] voetpakking gebruiken dus, anders slaat hij tegen de kop aan
Geplaatst: 14 dec 2008, 19:14
door Tombo
Ik zou voor een dubbele koppakking gaan. Door een dubbele voetpakking verhoog je de timing van je cilinder --> wordt 'ie alleen maar hoogtoeriger
Geplaatst: 14 dec 2008, 19:31
door PD
Tombo schreef:Ik zou voor een dubbele koppakking gaan. Door een dubbele voetpakking verhoog je de timing van je cilinder --> wordt 'ie alleen maar hoogtoeriger
als je een dubbele voetpakking doet is de onderkant van de uitlaat poort geleik met de zuiger in odp, en dats toch juist goe
Geplaatst: 14 dec 2008, 19:32
door fs-ael
een beetje hoogtoeriger kan geen kwaad

Geplaatst: 14 dec 2008, 19:32
door Tombo
Ok, dat wist ik dus niet. Wel jammer dat dan gewoon een productiefoutje is van parmakit.
Geplaatst: 14 dec 2008, 20:22
door Triforce
dan weet ik dat ook meteen weer, misschien hebben ze dat express gedaan

Geplaatst: 14 dec 2008, 21:36
door joske
Ik heb gisteren de kop van 60 cc maat is dan 43 mm
naar 44.6 gedraaid en wat dieper gelegt , past nu goed
even gestart maar nog niet mee gereden
scherp geluidje
Mijn oude F5B cilinder naar de honer gebracht
Ik heb nog een ori zuiger van 40,75
Als de prestatie tegenvalt dan komt de oude er weer op
Geplaatst: 14 dec 2008, 21:39
door PD
joske schreef:Ik heb gisteren de kop van 60 cc maat is dan 43 mm
naar 44.6 gedraaid en wat dieper gelegt , past nu goed
even gestart maar nog niet mee gereden
scherp geluidje
Mijn oude F5B cilinder naar de honer gebracht
Ik heb nog een ori zuiger van 40,75
Als de prestatie tegenvalt dan komt de oude er weer op
parmakits lopen zeer mooi, denk wel aan de goede sproeier (ongeveer 220) en rij hem echt goed in, dan heb je er het langst plezier van!
Geplaatst: 15 dec 2008, 10:04
door appiefs1
heb ook en parmakit er op zitten,
je moet inderdaad die kop goed uitdraaien anders komt die er tegen aan.
en idd, jammer dat je met zo'n kwaliteits ciilnder nog steeds en productiefout in zit
maar vind ze wel fijn lopen

Geplaatst: 16 dec 2008, 11:48
door fs48
Heb ook een parmakit en hpi, 60cc grote kop, vertanding 14-41, 16 mm mikuni 200 kleine sproeier, homoet uitlaat en ben nog aan het inrijden maar het weer zit niet mee, heb wel 2 voetpakkingen gemonteerd en heb een zuiger met 2 veren, gr. Frank. p.s. hij trekt ondanks de zware vertanding als een beest.
Geplaatst: 20 jan 2009, 12:42
door paull
dijkie schreef:Goeie mengsmeerring gebruiken.
Putoline MX5 of castrol TTS. deze olie mengen 98 ongelood super plus.1op45 bougie ngk8
sproeier maat 180 of 170.
Weet iemand waarom je 98 zou moeten tanken?