Pagina 4 van 100
					
				
				Geplaatst: 06 nov 2006, 14:43
				door Martijn
				Afzagen ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 nov 2006, 11:18
				door YamaSam
				dat is het niet, ik maak wel een nieuwe, 
de afstand tussen de gaten, die moet ik hebben!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 nov 2006, 17:24
				door Jelle
				Handyman schreef:Je cilindertje hoort flink toeren te maken..
Op mijn brommer met dezelfde setup liep 'ie tegen de 80, 60 in z'n 3.
Dan maakt 'ie zoveel toeren dat 'ie begint te "fluiten" of janken, net hoe je het omschrijven wil.
Voor prestatie moet 'ie niet broem doen, maar iiiieeeeeehhhhhh !!!
effe update: vandaag mee naar school geweest,  ik schakel nog steeds van 3naar 4de tegen 40Km/h.
als ik dan net voorbij 50 km/h ben, en volgas geef gaat hij plots heel hoog in toeren,
als ik halfgas geef gaat hij dat ook doen , maar duurt het net iets langer,
precies alsof ik een 5de vitesse heb ofzo =/
Handy: dat hoog in toeren gaan, wanneer weet je dan dat je moet schakelen, seffes ga ik super hoog in toeren en is het plots BOEM 
hoogste snelheid die ik ondertussen deed met nieuwe cil is 55Km/h,
ergens blijf ik denken dat het aan contactpunten ligt
nu jammer dat er niemand in de buurt woont die eits van frs1's kent en even kan komen waarnemen 
edit: hij trekt ook wel niet zo snel vind ik,
        gaat wel hoog in toeren maar het trekken blijft weg,
of is dat nu omdat ik een paar keer op nsr reed en zo'n trekkracht verwacht ^^
edit2: godver Handy 
ik reed net effe en dacht ik zal drekt es goed hoog in toeren gaan.
mieeew prublublub DOEf, kick, niets , kick niets, jelle vloekt.
begint te panikeren,
kijkt
oh 
 
 naftkraantje stond toe 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 nov 2006, 19:11
				door YamaSam
				denk dat je nieuwe koppelingsveren vandoen hebt,
al es gebrobeerd om je kabel te ontspannen?
wormwiel onder de linkerkap goed ingevet?
die koppeling mag nergens haperen,
slipt ze dan nog bij volgas,.. ongetwijfeld veren vervangen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 nov 2006, 19:39
				door fs-ael
				of een keer goed afstellen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 13:10
				door Jelle
				uim, heb net in 3de ook eens wat horger in toeren gegaan,
hier heeft hij het ook.
dus telkes bij hoge toere gaat hij opeens een in de hoogt schieten
ik reed ondertussen al 200Km in
max gereden snelheid is 58 per uur 
hoe stel je koppeling?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 13:59
				door YamaSam
				dat staat in de FAQ's geloof ik
na 170km roderen gisteren de kaap van de 80 overschreden  
 
nog steeds 14/48 en tuned ori 10mm carb met trage schijf...
nu draait ie wel bijna op toptoeren..
goede toerenteller ga'k ook es steken
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 14:10
				door Niels
				Een electronische neem ik aan?  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 14:28
				door YamaSam
				Niels schreef:Een electronische neem ik aan?  

 
waarschijnlijk.. heb effe overwogen de nu ongebruikte as van de oliepomp te gebruiken,
maar teveel rekenwerk.. tenzij jij natuurlijk de vertanding van die toeren tot de krukas zo even kan opdisselen? 
twee vette tellers naast mekaar is wel een idee natuurlijk...
maar ik had nog een truukje achter d'hand  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 14:39
				door Tombo
				check de faq, ik heb een artikel ingescanned hoe je zo'n teller kan maken 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 16:21
				door Martijn
				Ik zit hier met dikke crisis ! 
Ik heb dus een bijna afgeplamuurd tankje, en morgen of overmorgen komt mijn voorvork + sterwiel binnen.
Nu wilde ik mijn brommer meer een gehaal laten lijken dan dat het nu is ...
Dus ik zat er aan te denken om mijn koplampoortjes, koplamp, (toekomstig) luchtfilter, wielen, tank, (toekomstige) zijkapjes, en mijn oerlelijkegedeuktemetkwastgeverfde kettingrand te spuiten. Alleen welke kleur  

. Ik zat zelf te denken aan oranje, maar dan niet het koninginnendagoranje, maar iets donkerder. Maar zeker weet ik het niet...
Breng me is op andere ideeën met een andere strakke kleur !
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 16:28
				door Tombo
				ik zou je luchtfilter en je wielen een andere kleur doen. Das mijn persoonlijke mening.
Kettingrand en luchtfilter gewoon grijs spuiten (zelfde kleur als blok), en de wielen, tja dat weet ik niet 

 Voor de rest de kapjes, tank en koplamp+oren dezelfde kleur spuiten
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 16:34
				door Martijn
				Ik denk dat ik gewoon een nieuwe kettingrand koop, word dan wel een chrome denk ik. En dan spuit ik degene die ik nu heb, aangezien die er niet uitziet, in de kleur die de tank ook word. Om te kijken hoe het eruit ziet en als het me niet bevalt zie ik wel.
Wielen zijn nu nog standaard goud, ik moet eerst maar is kijken hoe de tank, kapjes, en koplamp+oren eruit zien. En dan zie ik wel verder !
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 18:56
				door YamaSam
				Tombo schreef:check de faq, ik heb een artikel ingescanned hoe je zo'n teller kan maken 

 
daar had ik dus net nog n fijne variatie op bedacht  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 nov 2006, 20:05
				door Tombo
				ik wil 'm van de winter proberen te maken, lijkt me echt vet. Alleen neem ik dan alleen de toerenteller en haal ik de km-teller eraf. Ik heb nu toch al een digitale fiets km-teller, die is véél nauwkeuriger (loopt bijna gelijk met m'n GPS)