Pagina 4 van 4
Geplaatst: 05 nov 2007, 17:38
door occ1s
Edje schreef:nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai Wink
maar hij wil harder gaan.. zn uitlaat die hij nu heeft is begrensd

Geplaatst: 05 nov 2007, 17:41
door YamaSam
das toch vlot op te lossen met een mmboortje?
niet dat het een ciquitpijp zal worden, maar toch al pakken beter dan?
Geplaatst: 05 nov 2007, 18:33
door jeroenvans
edje schreef:occ1s schreef:fack.. vies vet ding

maar, das voor 4takt toch? heeft dus geen zin waneer ik m op een fs1 douw, maar voor 4 takt

? moet ik mn buurjonge ff zegge...
nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai

op 2tak? jups
op 4tak? nee dan krijg je een goddelijk geluid

Geplaatst: 05 nov 2007, 18:44
door occ1s
YamaSam schreef:das toch vlot op te lossen met een mmboortje?
niet dat het een ciquitpijp zal worden, maar toch al pakken beter dan?
Ja heb gehoord dat somigen die 2 gaten in de einddemper er afsloegen met een hamer. vind ik persoonlijk wel wat zonde

maar hoe bedoel je dat?
Geplaatst: 05 nov 2007, 18:52
door YamaSam
euh "afslaan"
lijkt me niet direct een fijntechnische oplossing,
je bent de vorm van het eindstuk kwijt zo, kan je evengoed de hele zaak erafzwieren
nee, wat ik wil zeggen is een "breatherhole" iets wat ze vroeger ook deden bij de eerste expansiepijpen om de tegendruk van de pijp te regelen
je hebt je uitlaatflens, die op een gegeven moment begint breder te worden (doorgaans na de eerste las) wel, een cm of drie verder dan die las, boor je aan de onderzijde van de pijp een gaatje van 1 à 1.5mm,
dat hoor je amper, maar zorgt ervoor dat de tegendruk van de uitlaat vermindert. doe een testrit, normaal gezien (als er in de carb geen rondellen etc zitten) gaat ie dan al meer zin hebben.. je kan proberen met nog een gaatje bij te boren en kijken of het nog wil beteren..
let wel dat je de gaatjes ongeveer op dezelfde afstand in de lengte boort, steek je ze achtereen, dan wint steeds één van beiden en helpt het niet..
-->truukjes voor cirquit only hé!?

Geplaatst: 05 nov 2007, 19:08
door occ1s
nee

voor de openbare weg
Hij wil m over de 60 laten lopen (4 takt).
Geen cdi begrenzer,l maar wel nog de standaard uitlaat met de standaard demper..
of we kopen gewoon een grotere carburateur,. maar ik betwijfel of dat zin heeft aangezien de uitlaat m alsnog vies hard dichtknijpt...
Geplaatst: 05 nov 2007, 19:20
door Tombo
Ik denk dat je voor dat soort vragen beter terecht kan op het 4-takt forum
www.4takt.net
Geplaatst: 05 nov 2007, 22:41
door jeroenvans
Geplaatst: 06 nov 2007, 07:26
door occ1s
das precies dezelfde

Geplaatst: 06 nov 2007, 10:41
door edje
jeroenvans schreef:edje schreef:occ1s schreef:fack.. vies vet ding

maar, das voor 4takt toch? heeft dus geen zin waneer ik m op een fs1 douw, maar voor 4 takt

? moet ik mn buurjonge ff zegge...
nee dan krijg je waarschijnlijk alleen maar een k*t laawaai

op 2tak? jups
op 4tak? nee dan krijg je een goddelijk geluid

weet is motorsport grootgat klinkt erg lekker op een 4t
