Pagina 4 van 5

Geplaatst: 21 nov 2007, 17:21
door occ1s
hahaha das een goede ja :P:P:P

Geplaatst: 03 feb 2012, 10:45
door joosie1234
Om even een oude koe uit de sloot te halen..
Ik heb een stelling gehoort maar ik weet niet of die waar is, hij gaat als volgt:

Als je wordt gepakt en op de roller bank moet, maar ze hebben geen koellucht voor je luchtgekoelde cilinder, dan zou je het mogen weigeren, totdat ze een roller bank hebben die wel lucht koeling heeft. Dit zou er in kunnen resulteren dat ze daar geen zin in hebben en dat je er onderuit komt.

Klopt hier iets van? :?:

Geplaatst: 03 feb 2012, 10:51
door Tombo
Dat zijn verhalen die al 10 jaar het internet over gaan. Ik heb er eerlijk gezegd nooit bewijs voor gevonden dat dat zo is.
En dan kan je wel moeilijk gaan doen en weigeren, maar dan nemen ze je brommer mee voor technisch onderzoek :lol:

Geplaatst: 03 feb 2012, 10:52
door bajaboy
lijkt mij broodje aap.
of je moet de wet goed kennen

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:09
door Jeti
Helaas, dat slaat nergens op.
Ik geloof pas dingen als ik de wetsartikelen erbij krijg.
(sorry, heb rechten gestudeerd.. :oops: )

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:12
door henkie22222
Ik denk dat als je dat soort geintjes gaat uithalen je nog weinig medewerking kan krijgen van de politie. En laten hun nou net degene zijn die gaan bepalen hoeveel zakgeld jij minder hebt de volgende maand.
Ik denk dat je meer kans hebt eronderuit te komen met een soort van begrenzer of zeggen dat je maar 3 versnellingen hebt :lol:

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:22
door fantomas
Volgens Europesche regelgeving mag je iemand alleen bekeuren als deze te hard rijd waar dat niet mag.
Het vermogen (opvoeren dus) mag niet als argument gebruikt worden.
Auto's hebben ook meer vermogen dan wat nodig is en krijgen alleen een bekeuring bij snelheidsovertredingen

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:26
door bajaboy
fantomas schreef:Volgens Europesche regelgeving mag je iemand alleen bekeuren als deze te hard rijd waar dat niet mag.
Het vermogen (opvoeren dus) mag niet als argument gebruikt worden.
Auto's hebben ook meer vermogen dan wat nodig is en krijgen alleen een bekeuring bij snelheidsovertredingen



kom je niet mee weg.
lang leven de melkkoe die brommer heet.

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:40
door Tombo
Dan nog, je brommer heeft geen typegoedkeur meer zodra hij harder als 50 km/h gaat. Dus dan maak je je schuldig aan een hele hoop misdrijven:
-Niet goedgekeurd voertuig
-Niet verzekerd
-Geen geldig rijbewijs
et cetera, je komt er gewoon niet onderuit ;)
En dan nog, voordat je een auto mag besturen heb je een best pittige rijopleiding achter de rug. Een 16 jarige zonder rijervaring op een pittig opgevoerde brommer is vaak een ongeleide projectiel (ja, ik was ook zo)

Geplaatst: 03 feb 2012, 11:48
door Jeti
fantomas schreef:Volgens Europesche regelgeving mag je iemand alleen bekeuren als deze te hard rijd waar dat niet mag.
Het vermogen (opvoeren dus) mag niet als argument gebruikt worden.
Auto's hebben ook meer vermogen dan wat nodig is en krijgen alleen een bekeuring bij snelheidsovertredingen

Dan mag je inderdaad bekeuren voor snelheid.
Op een brommer kenteken staat een maximaal toegelaten snelheid (en vermogen). Als je harder gaat, voldoet je voertuig niet meer aan je kenteken. Dan krijg je net als in Belgie dat je dan een motorfiets bent (verkeerde rijbewijs, verkeerde verzekering, verkeerd kenteken, verkeerde rijbaan, etc etc..)
In een auto mag je ook niet een 2.0 leggen als er 1.2 op je papieren staat. Dan krijg je ook een boete. Ze mogen dit gewoon controleren en jou hiervoor bekeuren. Ze bekeuren je dan ook niet voor het overtreden van de toegestane snelheid op die weg.

Geplaatst: 03 feb 2012, 12:33
door Bumblebee
Dan hebben de Belgen onder ons meer geluk want als ik het goed heb (correct me if i'm rong) worden daar oldtimer bromfietsen vrijgesteld van de rollerbank.

Geplaatst: 03 feb 2012, 12:35
door Jeti
Bumblebee schreef:Dan hebben de Belgen onder ons meer geluk want als ik het goed heb (correct me if i'm rong) worden daar oldtimer bromfietsen vrijgesteld van de rollerbank.

Daar verschillen de meningen over per politie zone.. Ik heb dan toch liever een eenduidige wetgeving.
Zie eerdere topics hierover, voordat we in herhaling vallen met die discussie..

Geplaatst: 03 feb 2012, 12:52
door the_destroyers
Jeti schreef:
Bumblebee schreef:Dan hebben de Belgen onder ons meer geluk want als ik het goed heb (correct me if i'm rong) worden daar oldtimer bromfietsen vrijgesteld van de rollerbank.

Daar verschillen de meningen over per politie zone.. Ik heb dan toch liever een eenduidige wetgeving.
Zie eerdere topics hierover, voordat we in herhaling vallen met die discussie..


Je hebt gelijk Jeti, in belgie hangt alles af van zone tot zone.
Maar bumblebee, ik zou ermaar niet op rekenen hoor.

Geplaatst: 04 feb 2012, 10:56
door Arnoute
hier onlangs nog ze houden me tegen omdat mijn lampen niet sterk genoeg gingen, (fietslichtjes mijn normale verlichting had het net begeven)
heb hem dat uitgelegd dat het noodverlichting was etc...
ondertussen stopt er een combi aan de andere kant en komen er nog enkele agenten kijken (+7flikken voor een roestige flandriamobylette :P)
ik zie ook dat ze de koffer open doen en denk dat ze gingen de rollen uithalen.
toen vroeg die agent, mag ik even je papieren en rijbewijs zien "papieren heb ik niet, hij is van voor 74"
dan hoor ik achter me een agent iets tegen een ander mompelen, stappen er weer 4 in die combie, koffer dicht, rollen weg en ze rijden weer weg :lol: :lol:
hah arnou 1- politie 0 :lol:

Geplaatst: 04 feb 2012, 11:13
door yamaha_fs1_2ru
Weetje wat een beetje jammer is... dat bij een rollerbankcontrole ze echt wel weten hoeveel versnellingen een FS1 heeft. Deze mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Ik ben in heel mijn brommer verleden nog nooit aangehouden..
Rij gewoon voorzichtig door de bebouwde kom en hou je aan de snelheid.
Je zult zien dat je niet zo snel wordt aangehouden. Als je toch wordt aangehouden is dat sneu geld. maar je hebt wel al die tijd lekker snel kunnen rijden over de buitenwegen.