Pagina 4 van 9

Geplaatst: 02 mar 2008, 21:54
door mpro09
das opzich nog wel ligt voor zon snelle cilinder dat zal wel trekken :D

Geplaatst: 02 mar 2008, 21:56
door Triforce
mpro09 schreef:das opzich nog wel ligt voor zon snelle cilinder dat zal wel trekken :D


hij trekt wel maar niet zo goed als mijn aangepaste F5B, en ik ben hem nog aan het inrijden want 14/44 trekt hij niet in z'n 4 met tegenwind van deze dagen

Geplaatst: 02 mar 2008, 22:43
door mpro09
oh ok met inrijden trekken ze mestal een stuk minder idd

Geplaatst: 03 mar 2008, 12:53
door Triforce
en dan ook echt een stuk minder me F5B met de uitlaat poort op 26mm hoogt doet het nog beter nu dan :P :lol:

Geplaatst: 03 mar 2008, 13:31
door mpro09
idd mijn immi fs1 heeft 3wken niet harder dan 30 gekunt, en het duurde ook een eeuw voor ie er was.

maar daarna ging ie een goeie 85

Geplaatst: 03 mar 2008, 13:57
door Triforce
:lol: ik heb 1 keer een immi fs1 cil gehad en na 500km inrijden kon hij al makkelijk 90

Geplaatst: 06 mar 2008, 17:43
door Triforce
Welke uitlaat is het beste voor een Athena om genoeg kracht onderin te hebben en om lekker mee te cruisen??

Geplaatst: 06 mar 2008, 20:02
door Tombo
Heb je al eens een FS1 pijp gemonteerd? Bij mij heeft het lekker gelopen met een FS1 pijp, en op de meeting was er ook iemand die ook zo reed en dat liep behoorlijk door.
STel hem eerst eens helemaal goed af en rijdt hem helemaal goed in.

Geplaatst: 06 mar 2008, 20:06
door Triforce
mijn opset is:

16mm carb membraam blok met 17mm spruitstuk
118 lang sproeier van stage 6
zundapp pijp (fluisterpijp) met 32mm bocht rijd best goed hier door

en ik heb hiervoor ook de fs1 pijp eronder gehad maar daar deed hij het echt slecht op voor mijn gevoel kon alleen maar trekken in de hogere toeren en ik wil juist dat hij vanaf de lage/midden toeren al trekt en dat doet hij nu al aardig, en ik heb gemerkt dat geen enkele spoelpoort van de athena hetzelfde is ze zijn allemaal anders gericht

Geplaatst: 06 mar 2008, 20:07
door Tombo
Dan heb je mss net de pech dat je cilinder een andere poorttiming heeft (lees: minder gunstige). Dat is het aard van het beestje zullen we maar zeggen :prof:

Geplaatst: 06 mar 2008, 20:07
door Triforce
dit hebben alle athena's die hebben allemaal de spoelpoorten zo

Geplaatst: 06 mar 2008, 22:07
door edje
Tombo schreef:Dan heb je mss net de pech dat je cilinder een andere poorttiming heeft (lees: minder gunstige). Dat is het aard van het beestje zullen we maar zeggen :prof:


volgens mij bedoelt ie dat de poorten niet mooi symetrisch zijn :wink:

Geplaatst: 06 mar 2008, 23:56
door Triforce
dat jah, ik kon het even niet zo goed uitleggen

Geplaatst: 07 mar 2008, 08:48
door Tombo
Dan nog :P je kan net eentje hebben met een rare poorttiming. Van sommige Athena cilidners van kreidler klopt soms ook geen drol van kwa poorttiming. Die hebben onderin vaak geen kracht en trekken alleen bovenin toeren.

Geplaatst: 07 mar 2008, 15:28
door Triforce
je moet maar net een goeie hebben net zoals ik de eerste fs1 cilinder die ik heb gehad die behoorlijk veel kracht nog onderin en trok door als een gek naar de 90 en ik daarna gas terug gegaan maar hij zou best wel 100 kunnen hebben lopen had hem nog niet vol uit gehad verder als dat met de vertanding 13/40 , maar die dag dat ik het had gedaan was hij gestole door een rare gek die altijd oldtimers heeft gestolen :?