Pagina 4 van 8
Geplaatst: 08 mei 2008, 22:43
door Triforce
probeer ook eens v-power ik heb daar 1:33 mee gehaald, en de gas reactie gaat wel iets omhoog
Geplaatst: 08 mei 2008, 22:52
door Handyman
Ik kom geen Shellstations tegen op m'n gebruikelijke route.
Volgens mij is dat qua eigenschappen ook wel redelijk vergelijkbaar met Ultimate.
Ff wat anders :
Ik zag van de week allerlei soorten toevoegingen voor benzine bij de Halfords.
Loodvervanger, graffietspul etcetera.
Zou dat nog iets positiefs doen ?
Geplaatst: 08 mei 2008, 23:03
door V.I.B
Ja dat weet je nooit natuurlijk maar het zou het proberen waardt zijn. vroeger reden de brommer ook goed op lood vervanger. heb ik van horen zeggen. zelf ben ik nog niet zo oud.
Geplaatst: 08 mei 2008, 23:05
door Triforce
je bedoelt gewoon lood, Lood geeft een betere smering bij een hoge tempratuur en dus kan je motor meer toeren draaien met minder nadelen
Geplaatst: 08 mei 2008, 23:08
door V.I.B
ja dat was gewoon laat inderdaat. foutje
Geplaatst: 08 mei 2008, 23:12
door Handyman
Lood is belangrijker voor viertaktmotoren, met name voor de klepzittingen.
Deze zooi bedoel ik :
Zooi !!
Geplaatst: 08 mei 2008, 23:19
door V.I.B
Denk niet echt dat dat werkt,
is meer een schoon maak middel denk.
Zou alleen werken bij een oude brommer die al heel lang niet gereviceerd is denk.
Heb ik wel eens een busje van de garage gehad, voor mijn mini cooper die liep toen ook slecht. en daar werkte het wel bij.
Geplaatst: 09 mei 2008, 08:35
door jonnotje
hehe, Octan 10+ Power Booster

Geplaatst: 09 mei 2008, 08:55
door Pa_Tombo
Loodvervanger voor 2takt heeft totaal geen zin.
Dit word alleen nog gebruikt bij oude gietijzeren 4takt
motoren om verbranding v.d. klep en klepzittingen tegen te gaan.
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:19
door ginofs1
Pa_Tombo schreef:Loodvervanger voor 2takt heeft totaal geen zin.
Dit word alleen nog gebruikt bij oude gietijzeren 4takt
motoren om verbranding v.d. klep en klepzittingen tegen te gaan.
pa tombo.
ik dacht dat de lood film tussen de klepsteel en klepgeleider elektrolyse moest voorkomen
veder doet het lood niet veel toch.
laat die boeken wurm (tombo) dat maar even opzoeken.
gr gino
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:24
door Tombo
Ik heb het opgezocht, door de verbranding van het lood ontstaat er lood-oxide (soort van poeder), dit zorgt voor een dempende werking van de kleppen in de kop.
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:28
door Triforce
maar hoe heter de lood hoe meer het gaat smeren omdat het vloeibaar wordt,
en vroegah zat lood in de benzine gemixt en nu niet meer, en volgens mij is dat het gewoon dat de brommers gewoon niet makkelijk meer naar de 100 rijden
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:31
door Tombo
Nee dat is echt onzin
Die lood was enkel bedoelt om de kleppen te "dempen" in de klepzittingen, omdat de koppen vroeger van zacht/slecht materiaal waren. De brandstof vroeger was van veel slechtere kwaliteit als nu!
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:32
door Triforce
maar waarom konden ze vroeger dan wel makkelijk naar de 100 toe en nu niet meer
Geplaatst: 12 mei 2008, 21:35
door nick_janssen3
ahum aangedikte verhalen
als je zo'n scootahtsjappie tegen komt en je vraagt hoe hard gaat ie moet je er ook altijd minstens 20 km/h afhalen
