Pagina 4 van 8

Geplaatst: 07 mei 2008, 17:58
door Yamaha rd50m
YamaSam schreef:ik heb es enkele jonge kereltjes met een minibenelli bij me weten aankomen die kloegen dat ie zo slecht startte en of magic sammie daar iets aan kon doen,

->in die brommer bleken zelfs helemaal geen segmenten te zitten :wink:


maar hij reed wel :shock:

offtopic: Ik vind Magic Sammy cooler klinken dan Yamasam :lol:

Geplaatst: 07 mei 2008, 18:03
door YamaSam
hahhah ja laat maar, ik heb al bijnamen genoeg! :)


en die brommer reed idd wél, en dus met geen zak compressie

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:10
door Frederik
en de mijne niet met tussen de 2,5 en 4,5 bar :( (die meter is echt wel onnauwkeurig, maar hij geeft eerder te veel aan dan te weinig)
of zou de ontsteking toch wel echt verkeerd zitten? zaterdag komt er iemand (hoop ik toch) die ook een fs1 heeft om mijn ontsteking te controleren, maar volgens mij staat ze heel goed.

wat vinden jullie trouwens van de prijs van mijn fs1 (veels te duur, of toch vrij weinig), ik heb er € 250 voor moeten geven, hij had wel geen remmen, geen kilometerteller, en geen koppeling (de drukstift was verbogen), en de bougie die erin zat was te lang ,als je ze vastdraaide kwam de zuiger er net tegen
bij de eerste foto's (ergens op pagina 1) kan je zien hoe hij eruit zag.

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:15
door Yamaha rd50m
ik denk dat de prijs zeker niet slecht is, als je er eentje zoekt die in mooie staat is en inorde ben je toch snel 800 euro kwijt, en ik denk dat je hem al heel mooi kan maken voor minder

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:22
door Frederik
Yamaha rd50m schreef:ik denk dat de prijs zeker niet slecht is, als je er eentje zoekt die in mooie staat is en inorde ben je toch snel 800 euro kwijt, en ik denk dat je hem al heel mooi kan maken voor minder

ik zit nu al aan 850 :oops: en ik wil nog heel veel veranderen (oa. schokdempers, spaken, spatborden, ...

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:25
door Yamaha rd50m
aan wat ben je dan 550 kwijt (als ik zo nieuwsgierig mag zijn)
tis maar hoeveel je er zelf aan wilt geven natuurlijk, als je er eentje hebt die echt àf is is de prijs natuurlijk wel wat meer dan 800

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:33
door Frederik
aan dit ben ik € 550 kwijt (ongeveer);
koppelingsplaten
wormset
pakkingset
keerringenset
drukstaaf
veer schakelas
voorremblokken
achterremblokken
koppelingskabel
gaskabel
remstang compleet
lamporen
ontluchtingsnippel
motorolie
koppelingshendel compleet
dopmoeren
afdekrubber motorblok
bougiedop NGK
bougie B6HS
kettingrand chroom
rubbers steps
rubbers step bijrijder
kickstart pedaal
schakelpedaal rubber
brandstofkraan
achterlicht
RVS bouten en moeren
tankdop
tapeind
km tellerkabel
verzendkosten
afdekrubber stelschroef koppeling
o ring set remklauw
stickerset tank
stickerset zijkapjes
achterwiel
remhevel
km teller
onderhoudsboek
spiegel
benzinefilterkeerring 25*35*10
kastknopbout rond 70 mm
veer schakelwals
voortandwiel 13T
cilinderkit 60cc
pakkingsset cilinder
cilinderkop
membraan
spruitstuk
poederlakken
verzendkosten (4x€15 = €60)
en andere dingetjes

Geplaatst: 07 mei 2008, 19:46
door Andries
ik kan met je meepraten :? :shock:
in mijn brommer is ook wel voor zo n 1500 euro gestoken (o.a. tank 4x gespoten, waaronder 1x voor 250 euro omdat ik er een deuk in had geslagen :x )
als ie dit najaar weer uit elkaar gaat, hoop ik met 1000 euro genoeg te hebben
ik ga em ook nooit meer verkopen, kan nooit weer uit :P

Geplaatst: 07 mei 2008, 20:27
door YamaSam
pas wel op met die B6 bougie met een 60cc :shock:
dat gaat wreed heet worre peisk!

ferme lijst wel idd!
(maar het is zowieso de moeite zenne)
schol!

Geplaatst: 07 mei 2008, 20:37
door Aad
Haha dat herken ik Frederik & Andries :lol:

Zit met m'n GS nu alleen met een lading (grote) kale onderdelen, alle kleine delen moeten nog komen, maar zit nu al zo rond de 1100 euro :lol:

Maargoed, uiteindelijk word ie als 't goed is precies zoals ik 't wil, en verkope zal ik hem nooit doen!

Geplaatst: 07 mei 2008, 21:18
door Frederik
YamaSam schreef:pas wel op met die B6 bougie met een 60cc :shock:
dat gaat wreed heet worre peisk!

ferme lijst wel idd!
(maar het is zowieso de moeite zenne)
schol!


ik was eerst nog niet van plan een 60 cc te kopen, daarom die bougie
welke zou ik nu best gebruiken? b7 of 8 ?

en wat met roderen? wat is de beste manier? gewoon de eerste x kilometers niet te ver rijden, niet te hard en wat meer olie, of komt het nauwer? (een cilinderkit kost € 45, heb je voor die prijs al echte kwaliteit waar roderen echt nauw komt?)

Geplaatst: 08 mei 2008, 09:57
door YamaSam
rustig aan ja, best steek je in je carbu, boven de gasschuif, een stukje rubberdarm zodat die halverwege de koers tegen dek gaat, zo kán je geen volle gas geven. (je doet het anders toch) het smeren komt nouw, niet zomaar een kluts olie bij in de tank kappen bij roderen (je verarmt je mengsel, omdat er meer olie inzit, en zo wordt ie warmer) En neem goede olie (castrol tts zou ik aanraden)

ik zou idd voor een B8 gaan, en haal er de cylinder af en toe af bij rodage, zo kan je zien hoe ver het staat..

(laatste cylinder die ik vastreed, was ongeveer 15 jaar geleden, door een toplager die uitelkaargevlogen was :wink: )

Geplaatst: 08 mei 2008, 10:09
door Axel
Hoeveel meng jij bij inrijden, Sam?

Geplaatst: 08 mei 2008, 12:25
door jonnotje
YamaSam schreef:rustig aan ja, best steek je in je carbu, boven de gasschuif, een stukje rubberdarm zodat die halverwege de koers tegen dek gaat, zo kán je geen volle gas geven. (je doet het anders toch) het smeren komt nouw, niet zomaar een kluts olie bij in de tank kappen bij roderen (je verarmt je mengsel, omdat er meer olie inzit, en zo wordt ie warmer) En neem goede olie (castrol tts zou ik aanraden)

ik zou idd voor een B8 gaan, en haal er de cylinder af en toe af bij rodage, zo kan je zien hoe ver het staat..

(laatste cylinder die ik vastreed, was ongeveer 15 jaar geleden, door een toplager die uitelkaargevlogen was :wink: )


afkloppen sam :P

Geplaatst: 08 mei 2008, 14:07
door YamaSam
jonnotje schreef:
YamaSam schreef:rustig aan ja, best steek je in je carbu, boven de gasschuif, een stukje rubberdarm zodat die halverwege de koers tegen dek gaat, zo kán je geen volle gas geven. (je doet het anders toch) het smeren komt nouw, niet zomaar een kluts olie bij in de tank kappen bij roderen (je verarmt je mengsel, omdat er meer olie inzit, en zo wordt ie warmer) En neem goede olie (castrol tts zou ik aanraden)

ik zou idd voor een B8 gaan, en haal er de cylinder af en toe af bij rodage, zo kan je zien hoe ver het staat..

(laatste cylinder die ik vastreed, was ongeveer 15 jaar geleden, door een toplager die uitelkaargevlogen was :wink:
)


afkloppen sam :P

hahhahha, misschien best ja :)