Pagina 4 van 8

Geplaatst: 12 jun 2008, 18:09
door Triforce
waar moet ik de stalen plaat plaatsen aan de voorkant of aan de achterkant van het koppelingshuis

Geplaatst: 12 jun 2008, 18:15
door Tombo
Dat maakt in principe niet veel uit. Die stalen plaat heeft in principe dezelfde functie als ringetjes onder je veren doen. Ik heb hem volgens mij aan de kant van het koppelingshuis zitten.

Geplaatst: 12 jun 2008, 18:54
door Triforce
daar heb ik al extra ringetjes achter, ik heb gelukkig nogal wat koppelings platen en stalen platen, dan ga ik die bij me beide werkende blokken stoppen 8)

Geplaatst: 13 jun 2008, 12:56
door mpro09
ik heb gewoon een orri koppleling en die doet het prima :wink:

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:34
door Triforce
helaas bij mij niet, want hij trekt hem steeds door de koppeling als ik een beetje teveel gas geef onder het rijden, ookal is hij warm

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:37
door Tombo
Heb je er wel goede olie inzitten?

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:39
door Triforce
10W40 voor droge of natte koppeling vol synthetisch

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:41
door Tombo
? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:42
door YamaSam
ik heb een dubbele tussen de gevoerde platen zitten én de ringetjes én zwaardere veren..
(..en hij slipt nog steeds 8) )

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:45
door Triforce
Tombo schreef:? Droge of natte koppeling, wat is het nou? Voor een droge koppeling (autokoppeling) heb je kans op slippen.


het is bedoelt voor een motor, dus kan bij allebei de koppelingen, voor droog en nat

en ik heb al wel gemerkt dat auto olie echt niet werkt wegens de teflon

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:46
door Tombo
Ok, wazig. Als er bij staat dat het expliciet geschikt is voor natte koppelingen dan moet het goed zijn.

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:48
door Triforce
ik heb mijn aangepaste F5B grotere spoelpoorten gegeven en de uitlaat poort iets verhoogd en als een halvemaantje gemaakt en dat trekt wel aardig zonder echt ingereden te zijn, en 's ochtends vroegs heb ik al last met het starten omdat hij door de koppeling slipt in de eerste versnelling, ma der zitten net nieuwe koppelings platen en veren op, dus dan zou ik toch denken dat de cil wat te sterk is voor de koppeling

Geplaatst: 13 jun 2008, 14:51
door Tombo
Vaak helpt je wormpje goed afstellen ook een hele hoop. Voordat je koppeling echt gaat slippen door het vermogen als alles nieuw is, ben je wel wat verder :)

Geplaatst: 13 jun 2008, 15:05
door Triforce
hij heeft een beetje speling op het wormpje dat heb ik expres gedaan, ik moet dus eerst een klein stukje inknijpen voor dat het wormpje tegen de druk stift aan komt

Geplaatst: 13 jun 2008, 15:43
door Niels
Triforce schreef:ik heb mijn aangepaste F5B grotere spoelpoorten gegeven en de uitlaat poort iets verhoogd en als een halvemaantje gemaakt en dat trekt wel aardig zonder echt ingereden te zijn, en 's ochtends vroegs heb ik al last met het starten omdat hij door de koppeling slipt in de eerste versnelling, ma der zitten net nieuwe koppelings platen en veren op, dus dan zou ik toch denken dat de cil wat te sterk is voor de koppeling


Dat klinkt meer als niet goed afgestelde koppeling idd. :roll: