Pagina 4 van 6
Geplaatst: 24 okt 2008, 09:34
door fs48
Dat klopt uitlaat geeft meer koppel!
Geplaatst: 24 okt 2008, 09:42
door Triforce
de uitlaat met schuine achterkant heeft aardig wat tegendruk dus koppel onderin meer
Geplaatst: 24 okt 2008, 10:09
door Niels
Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden!

Geplaatst: 24 okt 2008, 10:29
door Dingetje
Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
Geplaatst: 24 okt 2008, 11:02
door Higherking
Niels schreef:Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden!

haha, ik hou het bij me homoet, en straks bij me aangepaste homoet

Geplaatst: 24 okt 2008, 12:19
door Triforce
Dingetje schreef:Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4 zou ie heel veel overtoeren maken
mn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
ik zou eerder een extra kop pakking doen dan voetpakking want een extra voetpakking wil ook zeggen dat de cilinder hoger komt te zitten dus komen de poorten ook hoger en dus nog hoog toeriger
Geplaatst: 24 okt 2008, 12:33
door mpro09
Niels schreef:Kom op mensen, gooit allemaal uw expansiepijpen weg, expansie is bij deze achterhaald geworden!

rà ight

Geplaatst: 24 okt 2008, 13:22
door Niels
Triforce schreef:de uitlaat met schuine achterkant heeft aardig wat tegendruk dus koppel onderin meer

Geplaatst: 24 okt 2008, 15:00
door YamaSam
Dingetje schreef:Dingetje schreef:Tombo schreef:Ik zou eerder kiezen voor 2 koppakkingen. Daarmee zou je later kunnen experimenteren als 'ie hoogtoerig is.
ik heb ook een soortgelijk probleempje
eerst had k koptikkers, dus een tweede koppakking erop gedaan
als ik nu volgas zou rijden in zn 4
zou ie heel veel overtoeren makenmn tandwielen zijn 14-44, dus ook niet heel licht.
heeft het nu dus zin om een extra voetpakking erop te doen ipv die extra koppakking ivm zn hoogtoerigheid?
maar ik ben ook pas 200km aan het inrijden btw
weet iemand hier een antwoord op?
begrijp eigenlijk niet wat je hiermee wil zeggen, wat zijn overtoeren?
Geplaatst: 24 okt 2008, 15:25
door Dingetje
als het mogelijk is je cilinder laagtoeriger te maken door de plaats tov de zuiger te veranderen(extra voetpakking), dan wil ik dat graag weten
want als ik tijdens mn (in)rijden 50 rijdt..doet ie dat al met heel veel toeren
terwijl ik nog best veel gas over heb
stel dat ik nog meer gas zou geven, dan zou ie overtoeren maken, gewoon belachelijk veel toeren(waarbij je allang geschakeld zou hebben)
maar het is mn laatste versnelling
het is ook niet zo dat k lichte tandwielen heb( 14-44)
of kan de hoogtoerigheid misschien komen omdat ik nog een stukje moet inrijden?
Geplaatst: 24 okt 2008, 15:33
door YamaSam
een dunnere voetpakking moet je hebben
en een dikkere koppakking
dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.
je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is
Geplaatst: 24 okt 2008, 15:37
door Dingetje
YamaSam schreef:een dunnere voetpakking moet je hebben
en een dikkere koppakking
dan heb je wat minder compressie, da's goed, minder druk op je nog niet ingesleten segmenten..
gaat ie ook minder toeren van draaien.
je zou ook een trage kop kunnen steken tot ie ingelopen is
daar kan ik wat mee dankjewel
ik heb nu al twee koppakingen erop zitten maarja...
kan ik later dan mn kop vlakken om compressieverlies te verminderen
Geplaatst: 24 okt 2008, 16:01
door YamaSam
welke kop heb je nu steken eigenlijk? zo'n vierkante?
Geplaatst: 24 okt 2008, 16:54
door Dingetje
ja een k-star 60cc kop van jmpb
ik geloof dat ie al hd is maar volges mij kan dr nog wel een stukje af
Geplaatst: 24 okt 2008, 17:05
door YamaSam
ik raad je sterk aan van die nog even in de kast te laten liggen tijdens het inrijden van je cylinder
de flanken van je piston gaan zwart aanlopen van het mengsel dat langsheen de zuigerveren geperst wordt.
je rijdt je cylinder vast in no-time
