Pagina 4 van 5
Geplaatst: 20 mar 2009, 19:47
door Tombo
Heb je compressie?
Voor een lopende motor heb je in principe maar 3 dingen nodig.
-Benzine
-Vonk
-Compressie
Wordt je bougie wel goed nat als je een tijdje blijft trappen?
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:05
door Laars
Hoe kan ik de compressie meten??
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:06
door pee67
Met een compressiemeter
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:13
door Laars
pee67 schreef:Met een compressiemeter
Is er geen eenvoudiger manier?
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:16
door niels16
ik kan zo gouw niks bedenken maar als je kicksstarter of aanlopen heel zwaar gaat zal je compressie wel goed zijn

Geplaatst: 20 mar 2009, 20:16
door pee67
Laars schreef:pee67 schreef:Met een compressiemeter
Is er geen eenvoudiger manier?
Niet dat ik weet....
misschien weet iemand anders het wel...
Geplaatst: 20 mar 2009, 20:18
door Laars
Tombo schreef:Heb je compressie?
Voor een lopende motor heb je in principe maar 3 dingen nodig.
-Benzine
-Vonk
-Compressie
Wordt je bougie wel goed nat als je een tijdje blijft trappen?
Volgens mij voldoe ik aan alle 3 de vereisten.
Wat nu
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:07
door niels16

zuig je wel lucht aan ,,,luchtfilter mischien

Geplaatst: 21 mar 2009, 02:16
door Laars
Zijkap ligt er af, dus lucht genoeg.
Ga nu eerst ff een weekje skieen. Tot volgende week

Geplaatst: 21 mar 2009, 08:39
door PD
beetje remreiniger in je cilinder spuiten,
Geplaatst: 30 mar 2009, 19:58
door Laars
Nou, hij loopt
Heb er een 100 lang ingezet en hij loopt. Al die tijd dus een te grote sproeier gehad.
Maakt veel toeren, reageert niet op de stationairsproeier.
Hou hem stationair door de steldchroef van de gaskabel op zijn uiterste stand uit te draaien.
Met rijden gaat hij in zijn 1 en 2 als de brandweer. inzijn 3 gaat hij langzaam in de toeren en in zijn 4 gaat hij inhouden.
Gasnaald staat nu op zijn middelste stand.
Bougie is wit/koffie bruin.
Dus waarschijnlijk een iets grotere sproeier.
Nieuw probleem opgelopen.
Heb aan de linkerzijde de keerringen van de schakelas, drukstift en krukas vervangen.
Nu lekt het blok als een gek.
Nog niet gekeken achter het kapje. Heb de pest in.
Valt van het ene in het andere.

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:01
door niels16
hee dat heeft mijn carb ook ik kan niks meer met dat stationairschroefje

Geplaatst: 30 mar 2009, 20:21
door Laars
Misschien omdat er nu in de 16 mm een korte gasschuif inzit (1,5) . Ik heb de bovenbouw overgezet van een 10 mm.
In een 10 mm carb zit een langere schuif (2,5). en als de dikke stationair sproeiernaald niet korter wordt dan lijkt het mij logisch dat dit draaien/stellen geen enkel effect heeft.
Geplaatst: 31 mar 2009, 19:18
door edje
Laars schreef:Nou, hij loopt
Heb er een 100 lang ingezet en hij loopt. Al die tijd dus een te grote sproeier gehad.
Maakt veel toeren, reageert niet op de stationairsproeier.
Hou hem stationair door de steldchroef van de gaskabel op zijn uiterste stand uit te draaien.
Met rijden gaat hij in zijn 1 en 2 als de brandweer. inzijn 3 gaat hij langzaam in de toeren en in zijn 4 gaat hij inhouden.
Gasnaald staat nu op zijn middelste stand.
Bougie is wit/koffie bruin.
Dus waarschijnlijk een iets grotere sproeier.
Nieuw probleem opgelopen.
Heb aan de linkerzijde de keerringen van de schakelas, drukstift en krukas vervangen.
Nu lekt het blok als een gek.
Nog niet gekeken achter het kapje. Heb de pest in.
Valt van het ene in het andere.

hoe heb je de oude keeringen er uit gehaald? niets beschadigt?
Geplaatst: 31 mar 2009, 20:11
door Laars
Keerringen gingen er makkelijk uit.
Ik heb ze eruitgehaald met een klein schroevendraaiertje waar het kopje iets verbogen van is.
Volgens mij lekt hij langs de drukstift.