Pagina 4 van 5
Geplaatst: 11 apr 2010, 21:31
door Twowheeler
van dat het een brommer blijft geef ik je gelijk in.
maar sommige snelheden zijn wel mogelijk.
boven de 80 echter, zijn er volgens mij toch wel wat drastischere maatregelen nodig.
ik heb hier een 257 (bewerkt) met rd zuiger die rond de 90 liep.
gewoon met een immi onderlangs uitlaat, k-star kopje en een 16mm carb (die 18mm was gemaakt, maar dat werkt eerder nadelig) .
dus het kan wel, maar wel met wat werk aan de cillinder.
en een lichte berijder helpt ook, al ging dit met iemand achterop ook een 70.
ik ben ook voor het hebben van een wat veiligere afstelling, liever lekker toeren dan een hogere top. maar wel in toeren moeten janken.
een fs1 kan hoge snelheden zeker wel aan, alleen dan wel in omgevingen waar dat kan.
de remmetjes zijn natuurlijk nog wel gewoon voor brommer snelheden, maar op die polder weggetjes kan je natuurlijk gewoon 80 rijden

Geplaatst: 11 apr 2010, 21:43
door Tombo
Roberto.B schreef:jij rijd met 70 cc 80km/h ????
Er zijn niet zo heel veel FS1's die écht 80 km/h lopen en dat ook onder praktisch alle omstandigheden doen

Geplaatst: 11 apr 2010, 22:41
door NIX
Inderdaad.
En die Parma van Wiebo heeft en relatief lage uitlaatpoort. Vandaar dat ie geen 90 haalt, maar wel normaal te rijden is en meestal de 80 aantikt. En heel blijft.
Geplaatst: 11 apr 2010, 22:47
door Twowheeler
NIX schreef: En heel blijft.
en dat is toch het belangrijkst

Geplaatst: 14 mei 2010, 09:48
door zoef59
Eindelijk na veel experimenteren is de trekkracht onderin verbeterd, de cilinder heeft nog steeds piekvermogen maar de trekkracht is verbeterd, wat ik gedaan heb is een groef voor een tweede veer in de zuiger gemaakt voor meer compressie en dat is merkbaar verbeterd.
http://lh4.ggpht.com/_8ChQQYY_zQ8/S-0FC ... 480%5D.JPG
Geplaatst: 14 mei 2010, 13:49
door mpro09
pas maar op, hopelijk blijft dat zitten. je moet nu wel overnieuw inrijden
Geplaatst: 14 mei 2010, 13:52
door zoef59
Waarom zou dit niet blijven zitten? dit is standaard voor bijna elke FS1 zuiger, heb in de groef ook een slotje geplaatst
Geplaatst: 14 mei 2010, 14:28
door Twowheeler
Dan had je toch ook een andere zuiger kunnen kopen?
Geplaatst: 14 mei 2010, 14:40
door zoef59
Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??
Geplaatst: 14 mei 2010, 14:53
door marco
zoef59 schreef:Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??
Is eigenlijk iets te lang.
Geplaatst: 14 mei 2010, 16:07
door jan-lommaert
zoef59 schreef:Eindelijk na veel experimenteren is de trekkracht onderin verbeterd, de cilinder heeft nog steeds piekvermogen maar de trekkracht is verbeterd, wat ik gedaan heb is een groef voor een tweede veer in de zuiger gemaakt voor meer compressie en dat is merkbaar verbeterd.
http://lh4.ggpht.com/_8ChQQYY_zQ8/S-0FC ... 480%5D.JPG
mooi gemaakt.
Waar kan je die slotjes kopen?
Geplaatst: 14 mei 2010, 18:28
door Tombo
zoef59 schreef:Ik heb me laten vertellen dat een Athena zuiger 60cc anders is (lengte?) als een standaard zuiger, klopt dat??
Klopt, een Asso zuiger is anders. Een normale FS1 zuiger is korter, waardoor je minder compressie hebt (als je die in een Athena monteert dan).
En btw, mooie oplossing. Als je alles met de juiste speling/passing hebt gemaakt kan er weinig mis gaan
Geplaatst: 19 mei 2010, 19:13
door MisterBos
Heb net de asso zuiger van mijn athena kapotgemaakt, nouwja, niet ik maar mijn naaldlager die uit elkaar gevallen is. Gelukkig is de cilinderwand nog netjes =) Maar nu dus een nieuwe zuiger...
Past een normale (en naar ik begrijp kortere) fs1 zuiger ook goed in een athena?
De oude zuiger kwam altijd boven de cilinder uit, opgelost door een dikkere koppakking, dus met een normale koppakking zou een gewone zuiger ook voldoende compressie hebben dacht ik...
En welke maat zuiger kan ik het beste bestellen?
Geplaatst: 19 mei 2010, 19:50
door Higherking
MisterBos schreef:Heb net de asso zuiger van mijn athena kapotgemaakt, nouwja, niet ik maar mijn naaldlager die uit elkaar gevallen is. Gelukkig is de cilinderwand nog netjes =) Maar nu dus een nieuwe zuiger...
Past een normale (en naar ik begrijp kortere) fs1 zuiger ook goed in een athena?
De oude zuiger kwam altijd boven de cilinder uit, opgelost door een dikkere koppakking, dus met een normale koppakking zou een gewone zuiger ook voldoende compressie hebben dacht ik...
En welke maat zuiger kan ik het beste bestellen?
alles, kan moet je speciale veren hebben voor je chrome wand, je kan beste gewoon weer een asso zuiger nemen want dat is een gesmede zuiger en heeft de beste passing, op de zuige rnu staat een letter, en die moet je dan weer nemen,
bijvoorbeeld bij leertouwer
Geplaatst: 19 mei 2010, 20:52
door MisterBos
Tnx voor de tip, dan is inderdaad dezelfde zuiger een betere optie.
Binnenin de zuiger staat:
Asso w
m. import
a.j. huige
2743
Heb even gegoogled, maar kan er niet achter komen waar ik de goede zuiger kan kopen. Iemand een idee?
(edit) ff doorgezocht, heb asso zuigers voor de athena gevonden. Maat a en maat b. Weet alleen niet welke ik moet hebben
http://www.vdhparts.nl/shop/index.php?c ... inpages=45