Pagina 4 van 6

Geplaatst: 21 mar 2011, 20:59
door ginofs1
Tombo schreef:Lekke koppakking? Dat wilt ook nog wel eens piepen


nou dat kon je wel eens goed hebben :roll:

Geplaatst: 21 mar 2011, 21:10
door marco
Maak eens een filmpje met geluid.

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:14
door Laars
Als je ooit een warmloper heb gehad : Pwieieieiet.
Dan alleen het pwie gedeelte :wink:

De bougie is mooi kiffiebruin op de electrode.
De rand is pikzwart (roet)
Zal morgen het lopje eens lichten

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:16
door marco
Dan zou ik de cilinder nog maar een keer goed bekijken.

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:17
door NIX
Ik heb genoeg warmlopers gehad, maar die knerpten allemaal. Geeneen deed pfwiet. Ja, je hoorde dat geluid wel bij een warmloper, maar dat was ik dan zelf. Ik scheet namelijk van warmlopers.

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:20
door marco
Ik heb ook nog nooit een geluid gehoord bij een warmloper alleen dat die er op eens mee stopte.

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:24
door Tombo
Mijn warmlopers hebben ook nooit gefloten

Geplaatst: 21 mar 2011, 22:29
door marco
Is dat niet dat gierende motorblok?

Geplaatst: 21 mar 2011, 23:07
door Triforce
Volgens mij loopt hij dan veelste arm als je dat hoort, heb dat 1 keer gehad, maar toen stond het boeltje dus te arm!!!

Geplaatst: 22 mar 2011, 08:28
door Twowheeler
Mijn piepte ook niet..

Piepte alleen bij backfire of een lekkende kop.

Geplaatst: 22 mar 2011, 11:49
door Laars
Ik heb eens naar de FAQ over bougies lezen gekeken.
Mijn bougie laat een beeld zien wat duidt op een te koude bougie icm een te rijke afstelling (in het middengebied).
Dus ik ga er eerst een warmere inzetten (nu BH8 dus eerst BH7 testen)
Ik zag ook , omdat de carb rijk staat afgesteld, een spoor van zwarte olie/benzine langs het schroefrdaad van de bougie lopen.
Kan best zijn dat er daarlangs lucht ontsnapt, maar dan begrijp ik niet dat bij volgas het geluid weer weg is.

Geplaatst: 22 mar 2011, 11:58
door Twowheeler
extra druk dat die bougie in het draad wordt geperst?
maar daarlangs lekken is toch vrij bijzonder als hij gewoon goed vast zat hoor!

denk dat je beter die b8 kan laten zitten en de afstelling gewoon goed moet maken.
maar eens een lijstje met hoe alles nu zit :wink:

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:03
door Tombo
B8 met een FS1 cilinder moet goed zijn. Zwarte drap langs je bougie duidt inderdaad op een lek, da hoort nie! Volgas --> alles wordt warmer --> sluit beter af. Ik vermoed dat je een gaar kopje/lekke koppakking hebt

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:16
door Laars
Tombo schreef:B8 met een FS1 cilinder moet goed zijn. Zwarte drap langs je bougie duidt inderdaad op een lek, da hoort nie! Volgas --> alles wordt warmer --> sluit beter af. Ik vermoed dat je een gaar kopje/lekke koppakking hebt


Tis een door Gino getunede orri F5B met bijpassende Prox zuiger 50cc
Orri kopje met wss een slechte afdichting op het draad.

Geplaatst: 22 mar 2011, 12:33
door NIX
Monteer gewoon het ginokopje met 2 of 3 pakkingen. Na 6-700 km met 1 pakking monteren.