Pagina 4 van 101
Geplaatst: 30 mar 2011, 19:11
door the_destroyers
NIX schreef:Zijn allemaal gelijk. Tenzij er een contactslot met 4 standen, een weerstand en een extra lichtschakelaar op de koplamp zitten, dan moet je het FS50 schema pakken.
Neen, 3 standen, en met contactslot op de zijkap.
Ok, vant weekend draadboompje maken. Wordt interessant.
Geplaatst: 01 apr 2011, 21:06
door the_destroyers
Wat zijn de belangrijkste massapunten bij een fs1?
En bij een oud type fs1, hoort daar een oud type gelijkrichter in, of zal een nieuwe ook passen?

Geplaatst: 01 apr 2011, 21:10
door Twowheeler
koplamp, frame (

) en naast waar je de zijkap vast zet
Geplaatst: 02 apr 2011, 20:32
door the_destroyers
nog een vraagje, mijn tank is vanbinnen ook stukkie gestraald, moet ik daar nog iets overdoen ? of gewoon zo laten.
Geplaatst: 02 apr 2011, 21:21
door NIX
Met je fikken afblijven. Gewoon volgooien met naft.
Geplaatst: 03 apr 2011, 01:37
door the_destroyers
Twowheeler schreef:koplamp, frame (

) en naast waar je de zijkap vast zet
Frame... Ja nu snap ik wat er zo grappig is, dat is nogal breed uitgedrukt!

Geplaatst: 03 apr 2011, 11:33
door Camiel
Uit de Bougie FAQ lees ik dat mijn brommer deze bougie nodig heeft:
NGK B7HS: Voor iets opgevoerde FS1’s (+/- 65/70 km/h)
Hij loopt gewoon 65-70 ja
Er er verschil mee als ik een helemaal nieuwe bougie erin draai? (Want heb nu een oude Champion) Moet ik dan iets opnieuw afstellen?
MVG Camiel
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:34
door nieknatuurlijk
wat doet een bougi?
die maakt alleen vonken toch? dan hoef je niets af te stellen?
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:35
door Camiel
ik bedoel omdat ik nu een Champion erin heb, en ik dus niet weet of die NGK precies hetzelfde is...
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:36
door NIX
De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:40
door Tombo
Nee, als júllie te langzaam rijden

Geplaatst: 03 apr 2011, 11:40
door NIX
Jij reed voorop.
Captain Slow.
Geplaatst: 03 apr 2011, 11:42
door Camiel
NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).
oke thnx

Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen

Geplaatst: 03 apr 2011, 11:57
door Twowheeler
jep,
en stop die champion als reserve bij je, van die weet je zeker dat hij werkt.
is iedereen nu oppeens massaal aan z'n brommer aan het sleutelen voor limburg?

Geplaatst: 03 apr 2011, 11:59
door Arnoute
Camiel schreef:NIX schreef:De electroden afstand is af te stellen. Moet tussen de 0,6 en 0,7 staan. En je kunt kiezen welke warmtegraad je gebruikt. Heet brand lekke makkelijk schoon, maar kan gaan pingelen bij snelle hoog gecomprimeerde motortjes, koud stop je juist daarin, maar kan vet slaan als je alleen langzaam rijdt (he Tom?).
oke thnx

Mijne is niet echt hard opgefokt, gewoon 16mm, fs1 cilinder en slome schijf, dus de 7 zal dan wel voldoen

jep heb ik ook