fs1willem schreef: Sommige mensen weten blijkbaar niet dat vast gewoon vast is
Het valt tegen hoe snel een vaste bout weer los trilt op zon fs1. Niet vergeten dat zon ding 10 000 tpm haalt.
Ik moet sommige boutjes achterop de brommer (kentekenplaat ed.) toch regelmatig weer ff aanschroeven.
nou met veel gevloek en getier is het gelukt hij is los. hier wat foto's. Ik kan in ieder geval melden dat de binnenkant van de cilinder flinke onevenheden zijn.
Cilinder is een imitatie maar de poorten zien er netjes uit.
Zo te zien heeft je zuiger het kool aan de binnenkant de kop geraakt.
Je had dus erg veel compressie en daardoor is de cilinder te heet geworden.
Als de beschadigingen meevallen dan kan je dat met fijn schuurpapier nog wel bijwerken.
Als het te erg is kan je kiezen om deze te laten boren met een nieuwe zuiger of een imi setje kopen maar dan moet je afwachten wat je krijgt sommige zijn echt heel slecht afgewerkt.
Wel uitkijken dat er niks in je carter valt zoals die ringetjes.
Als je de zuiger eraf gaan halen eerst ff een doek in je carter doen zodat de clipjes er niet in vallen.
hoe weet ik dat er niet al iets in mijn carter is gevallen. het blok zit helemaal vast en moet die zuiger ook vervangen worden. De beschadigingen zijn denk ik te ernstig voor schuurpapier. Mijn brommer lipe 75-80 km per uur haal ik dit weer met een imitatie. Denk dat ik toch voor een origineel ga. wacht wel tot ik die vindt. Mengerhouding ongeveer 1-37 sproeier geen flauw idee. die er in zat toen ik em kocht. Hoe haal ik de zuiger er af?
zit je blok nu nog vast.
dat is minder, dan is er een stukje klem komen te zitten bij je kruk as.
probeer je vliegwiel met de klok meet te draaien ,
misschien komt hij los en kan je de stukjes er uit vissen.
lukt dat niet dan moet je hulp gaan zoeken. het blok zal dan gesplitst moeten worden.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik bedoel is: simpleweg de kapotte delen vervangen gaat in een volgende warmloper resulteren, als je niet uitvist waarom de warmloper is veroorzaakt en die oorzaak wegneemt.
geen flauw idee. Heb hem gekocht met deze set er op. Weet niet hoeveel mijn voorganger er mee heeft gereden. Ik zelf denk denk ik nog geen 2000 km. Hoe ga ik kunnen achterhalen wat de oorzaak is?