Pagina 4 van 6
Geplaatst: 26 sep 2011, 22:51
door GoM!cky
Dankuwel voor de complimenten
Het is een inderdaad een Gibson uitlaat, verchroomd model.
Prestaties en geluid zijn super!!!
Tot nogtoe ziet mijn top 4 er zo uit (gebaseerd op prestaties):
1. Gibson
2. Jama
3. Gianelli
4. Homoet
5. Lafranconi
Ik ga misschien deze week nog 1 uitlaatje testen en met de dan opgedane ervaringen ga ik me verdiepen in de expans materie om dan uiteindelijk zelf aan de slag te gaan en deze wintermaanden een berekende expansie uitlaat te maken.
Geplaatst: 27 sep 2011, 08:29
door nieknatuurlijk
ziet er vet uit
heb je nog een filmpje van het geluid? kunnen we mee genieten

Geplaatst: 27 sep 2011, 21:38
door GoM!cky
Ik zal morgen eens een filmpje uploaden zodat jullie het geluid kunnen horen

Geplaatst: 28 sep 2011, 09:57
door Bob
Graag

Geplaatst: 01 okt 2011, 21:13
door marco
Geplaatst: 01 okt 2011, 21:21
door ginofs1
loopt lekker

Geplaatst: 01 okt 2011, 21:29
door marco
ginofs1 schreef:loopt lekker

Zelfs die van mij loopt harder

Geplaatst: 01 okt 2011, 21:30
door ginofs1
dat is zeker ja

Geplaatst: 01 okt 2011, 21:57
door BJ
haha!
Op et einde; 'Oh dear, we're all out of petrol' xD
Geplaatst: 02 okt 2011, 11:38
door nieknatuurlijk
dat rook uit het blok doet het em

Geplaatst: 02 okt 2011, 21:00
door GoM!cky
Weer een nieuw uitlaatje getest
Trekt enorm, maar topsnelheid liet het wat afweten... 75 km/h, weer zeer goed optrekken. Ik voel dat er nog zoveel meer in deze uitlaat zit, enkel komt het er niet uit. Heeft met de toeren te maken denk ik...
Zou het kunnen dat er voor deze uitlaat hier een echte hoogtoerige cilinder ( ori FS1) nodig is om het beste te presteren?
Wat denken de kenners hierover??
Hier wat foto's:

Geplaatst: 02 okt 2011, 21:07
door NIX
Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
Geplaatst: 02 okt 2011, 21:08
door GoM!cky
Geplaatst: 02 okt 2011, 21:09
door NIX
Ik zie trouwens dat je met een alu aan het testen bent. Dat is een hoge uitlaatpoort.
Geplaatst: 02 okt 2011, 21:13
door GoM!cky
NIX schreef:Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
Dankuwel NIX, ja dan was mijn vermoeden toch juist... Dus de beste resultaten zal ik hebben met mijn originele FS1 cilinder. Want ik mag aannemen dat mijn New Competition 60 cc aluminium geen hoogtoerige cilinder is vergeleken met een originele FS1, klopt?
Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.
Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.