Pagina 4 van 5
Geplaatst: 13 sep 2011, 22:15
door YamaSam
ik hoop voor je dat het goedgaat.. ik heb in mn jonge jaren es drie originele fs1-cilinders naar de zak geholpen toen ik telkens dacht alle staafjes van de uiteengespringen toplager uit het blok te hebben gevist
tussen de 'aanspoelingen' zat de eerste keer enkele seconden, dan denk je van verdomme! dát zal wel het laatste geweest zijn dan..
tweehonderd kms verder weer vast..
dat driemaal, en toen ging ie voor een jaar of tien de tuin in
toen ik er dan weer aan begon ( mijn start op het forum hier) gooide ik hem open en zat er niks meer in..
dat verklaart ook mijn twijfelige houding in dit soort zaken..
Geplaatst: 13 sep 2011, 22:19
door clamdxp
dat geloof ik graag ik ben ook ernstig huiverig maar zie erg op tegen het blokje open maken.
zeker omdat ik nog nooit een fs1 blokje heb open getrokken.
honda is een ander verhaal.
Maar ook alweer een tijdje geleden
hij is namelijk net gereviseerd en ik weet wel kleine moeite groot gemak maar van de andere kant ik heb hem nog gespoeld en ik denk dat het kleine stukje ook de uitlaat is ingevlogen.
Alleen kan ik dat niet controleren helaas..
Op hoop van goede zege hahahaha

Geplaatst: 13 sep 2011, 23:09
door YamaSam
ik brand alvast een kaars

Geplaatst: 13 sep 2011, 23:23
door NIX
Maak hem nou gewoon even open. Het is geen rocketscience.
Geplaatst: 13 sep 2011, 23:29
door marco
Het zou zonde wezen als je ori f5b vastloopt omdat er nog een stukje zuigerveer in je blok zit.
Geplaatst: 13 sep 2011, 23:31
door clamdxp
YamaSam schreef:ik brand alvast een kaars

komt goed hihihi ik zal je even melden wanneer hij gestart word haha
Geplaatst: 13 sep 2011, 23:37
door clamdxp
jullie hebben gelijk moet het blok helemaal uit elkaar of bv alleen 1 carter.
en aan welke kant kan ik dan het meeste zien ben bang beide helften he!
Geplaatst: 13 sep 2011, 23:42
door NIX
kruk moet er gewoon even uit. Je zal merken dat de rechtertap vrij makkelijk uit het lager gaat, de linker zal het lager op de tap blijven klemmen en mee het carter uitgaan. Terugplaatsen doe je door het linkercarter met een verfstripper te verwarmen en een drupje olie op het lager te doen, zodat je in 1x de kruk met lager in het carter kunt schuiven. daarna plaats je de bak, doe je pakking op de vlakken en schuif je het rechtercerter op het geheel. Tik links en rechts op de uiteinden van de kruktaps als de bouten zijn aangedraaid en alles draait weer soepel.
Geplaatst: 17 sep 2011, 21:11
door clamdxp
nou heb het karweitje geklaard en alle stukjes zuigerveer gevonden haha.
lagen er 2 in het carter.
nu heb ik een cilindertje van peter erop liggen.
hij loopt prima tot nui toe.
het enige rare is dat ik mijn accu op de lader had gehangen en hij doet het ook.
toen ik hem pas aansloot deed het knipperlicht het.
nu ben ik net terug van een rondje rijden maar mijn verlichting voor en achter als ook de cockpit brand zeer zwak.
knipperlichten doen het niet alsook remlicht.
iemand enig idee?
verder moet ik nu nog effe de ketting opnieuw spannen en de kappen monteren @ helemaal happy dat hij lekker loopt @ maastricht

Geplaatst: 17 sep 2011, 22:01
door Jeti
clamdxp schreef:nou heb het karweitje geklaard en alle stukjes zuigerveer gevonden haha.
lagen er 2 in het carter.
Maar goed dat je hem toch even uit elkaar hebt gehaald dus.
Geplaatst: 17 sep 2011, 22:39
door marco
Denk dat je accu niet goed oplaad.
Geplaatst: 17 sep 2011, 23:23
door clamdxp
dus met andere woorden accu kapot?
aangezien hij echt een tijdje aan de lader heeft gehangen.
hij geeft ook maar 4.5 volt.
waarschijnlijk 1 cel kapot dan.
maandag maar een nieuwe scoren
Geplaatst: 17 sep 2011, 23:25
door marco
Dat is niet goed.
Geplaatst: 17 sep 2011, 23:46
door the_destroyers
clamdxp schreef:nou heb het karweitje geklaard en alle stukjes zuigerveer gevonden haha.
lagen er 2 in het carter.
nu heb ik een cilindertje van peter erop liggen.
hij loopt prima tot nui toe.
het enige rare is dat ik mijn accu op de lader had gehangen en hij doet het ook.
toen ik hem pas aansloot deed het knipperlicht het.
nu ben ik net terug van een rondje rijden maar mijn verlichting voor en achter als ook de cockpit brand zeer zwak.
knipperlichten doen het niet alsook remlicht.
iemand enig idee?
verder moet ik nu nog effe de ketting opnieuw spannen en de kappen monteren @ helemaal happy dat hij lekker loopt @ maastricht

Sam (yamasam) had dus toch gelijk.
Goed dat je het zeker voor het onzekere hebt genomen.
Wat voor cilinder zit er nu onder?
Geplaatst: 18 sep 2011, 09:53
door clamdxp
nu heb ik er een f5b cilinder onderliggen van pee67
loopt super nu effe netjes inrijden en dan gaan met die banaan.
ben super tevreden over het vermogen onderin.
met dat vermogen heb ik ook geen behoefte hem door te trekken omdat het simpelweg niet nodig is haha.