Pagina 4 van 5

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:34
door scirocco
scirocco schreef:
fs1willem schreef:
scirocco schreef:
bajaboy schreef:
marco schreef:
NIX schreef:Ik ga ook niet vetter dan 1:40. Van teveel vet loopt de boel ook warm, kijk maar eens wat het een stroeve plakkerige zooi oplevert als het vet niet meer goed verbrand wordt.


:hands:

@Edward koop zn mengflesje voor 3 euro dan hoef je niet te rekenen en kan je de olie makkelijk meenemen.


nee 3 euro is 2 liter benzine zonde van me geld heb een stalen legertank van 20 liter zit alleen nu 19,45 liter in hahhah en das rekenen .
dus makkelijk met een module .
maar wat en hoeveel ik ga mengen??????? 1 op 40 1 op35 of zo als nu 1 op50 (das het makkelijkste daar me puch 1 op 50 rijd.
en uiteraard heb ik goede olie want daar word niet op bezuinigd en ik ben castrol dealer dus dat gaat er in.

Zo kunnen we wel door gaan natuurlijk misschien was die cilinder ook op 1:25 vast gelopen
En die bronzenbus werd natuurlijk niet gesmeerd door de mengsmering maar door de bak olie neem ik aan
Nogmaals toen reden duizenden brommers op 1:50 mengen deed je zelf niet het was wel aan de pomp
Overal te

Een kennis van mij tankte in de jaren 70 ook 1:50... ook nadat hij zijn Dappie had opgevoerd... die cilinder heeft het niet overleefd en ook een van de bronzen lagers van zijn versnellingsbak niet. En hij mij eigenwijs vinden omdat ik 1:25 tankte :roll: :wink: !!!

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:36
door ginofs1
Ik dacht dat A747 100% plantaardig was.

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:45
door Tombo
Klopt. Geopend ook maar beperkt houdbaar

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:47
door scirocco
Tombo schreef:Klopt. Geopend ook maar beperkt houdbaar

Maar het ruikt wel lekker uit je uitlaatje :D

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:51
door ginofs1

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:55
door marco
Tombo schreef:Klopt. Geopend ook maar beperkt houdbaar


Gemengt is het ook niet onbeperkt houdbaar.

Geplaatst: 14 jan 2013, 19:56
door GoM!cky
ginofs1 schreef:Ik dacht dat A747 100% plantaardig was.


@Tombo en GinoTuning: Niet helemaal juist heren :wink:

Hier een link met meer info: http://www.onlineolie.be/blog/post/10-2 ... -fenomeen/

Welke olie gebruik jij voor je vliegmachientjes Gino :D ?

Echt ik kan je die A 747 of Motul800 of Denicol Syn100 wel aanraden, probeer het eens en oordeel zelf 8)

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:11
door marco
Echter zou ik in volgende gevallen toch een gewone (ester)synthetische olie gebruiken:

- Onder de 15.000rpm
- Motoren met nicasyl laag in cilinder


:roll:

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:12
door ginofs1
deze :wink:

mpro09 schreef:Afbeelding


Voor onze forum leden.
2T CASTROL POWER RS olie.
9 euro per flacon .

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:13
door marco


Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:14
door ginofs1
o nee. was dit dan :lol:

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:17
door marco
Weet ik veel maar nu is je link wel goed :wink:

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:22
door ginofs1
jep :lol:

Geplaatst: 14 jan 2013, 20:44
door GoM!cky
marco schreef:
Echter zou ik in volgende gevallen toch een gewone (ester)synthetische olie gebruiken:

- Onder de 15.000rpm
- Motoren met nicasyl laag in cilinder


:roll:


marco, daar moet je niet over struikelen :p
Tis niet al wat die man schrijft wat heilig is hè :D

Ik heb jaren gereden met die Castrol Power RS (nu trouwens alweer een nieuwe naam) en die olie is super, maar heb nog betere ervaringen met A 747 of Motul 800 of Denicol Syn100.

PS: Ik heb ook geen met nicasyl laag dus ... En die 15 000 toeren tjah, geen idee maar janken doen ze allemaal wel hahaha :D

Geplaatst: 01 feb 2013, 09:24
door agassi
GoM!cky schreef:
marco schreef:
Echter zou ik in volgende gevallen toch een gewone (ester)synthetische olie gebruiken:

- Onder de 15.000rpm
- Motoren met nicasyl laag in cilinder


:roll:


marco, daar moet je niet over struikelen :p
Tis niet al wat die man schrijft wat heilig is hè :D

Ik heb jaren gereden met die Castrol Power RS (nu trouwens alweer een nieuwe naam) en die olie is super, maar heb nog betere ervaringen met A 747 of Motul 800 of Denicol Syn100.

PS: Ik heb ook geen met nicasyl laag dus ... En die 15 000 toeren tjah, geen idee maar janken doen ze allemaal wel hahaha :D





Ehh vraagje,

waarom liever geen Castol A747 met nicasyl laag(AJH)?

Agassi