Afhankelijk van de positie kun je ze ook los slaan met een scherpe schroevedraaier. Aan de zijkant van de kop even inslaan en dan tegen de richting van de klok los slaan.
marco schreef:Of de kop eraf zagen en later met een tang de rest van de bout eruit draaien.
Op sommige plekken kom je ook niet lekker met een zaagje, maar soms is dat wel een oplossing en er staan hier nu al zoveel oplossingen genoemd dat er voor elke probleemplek wel al een oplossing is genoemd .
Er zijn ook nog die nieuwe bitjes speciaal voor in de accuschroevendraaier.
Hiermee schijnt men verrotte kruisschroeven zo los te draaien.
Helaas geen ervaring hiermee.
Pa_Tombo schreef:Er zijn ook nog die nieuwe bitjes speciaal voor in de accuschroevendraaier. Hiermee schijnt men verrotte kruisschroeven zo los te draaien. Helaas geen ervaring hiermee.
HotWheels schreef:Blijkbaar vergen kruiskoppen dikwijls zorgen en creatieve oplossingen. Begrijp het eerlijk gezegd niet goed terwijl er zoveel alternatieven zijn.
Alternatieven voor kruiskop in de vorm van imbus bijvoorbeeld zou ik op mijn 2F2 eventueel wel doen, maar op mijn FS1-P zeker niet. Voor een gebruiksbrommer is dat natuurlijk een goed alternatief .